Spoštovana predsedujoča, poslanke, poslanci in drugi prisotni!
Na nek način podobno kot predhodnica tudi pri nas lahko najprej poudarim, da je proračun pač malce znižan glede na aktualne okoliščine vzdržen. Vsekakor ministrstvo kot tako in cela Vlada svoje zakonske obveznosti izpolnjuje. Ključno pa je, da ja, največ se je, bi rekel, porezalo, če smem ta izraz slab uporabiti, pravzaprav na področju investicij. Kot veste smo med drugim tudi skrbnik državnega premoženja, nepremičnega, kjer so določene investicije ne zaustavljene, ampak ja pač prestavljene na malce kasneje. Poudaril bi, da pa se je za področje upravnih enot, ki je en velik porabnik pri nas, se je pa sredstva povečalo. Torej, kot veste, naše ministrstvo je pač predlagatelj skupnega finančnega načrta za samo ožje ministrstvo in inšpektorat za javni sektor, ki je organ v sestavi ter same upravne enote.
Torej za leto 2024 za začetek v okviru predloga sprememb proračuna načrtujemo skupno 178,8 milijona evrov pravic porabe kar glede na že sprejet proračun predstavlja znižanje za kar 19 odstotnih točk in glede na rebalans ki je bil za 2023 12 odstotno znižanje. Za naslednje leto glede na združene točke za 2025 pa so načrtovane pravice porabe praktično enake 179 milijonov evrov kar enako pravzaprav predstavlja znižanje za 19 odstotnih točk glede na sprejeti proračun za leto 2024 in 11 odstotno glede na rebalans 2023. Eno ključnih znižanj predstavlja pravzaprav poleg že omenjenih investicij v višini približno 42 milijonov evrov glede na sprejeti proračun 2024, prenos delovnega področja bivšega Direktorata za informatiko na zdaj Ministrstvo za digitalno preobrazbo, vzporedno temu pa gre seveda tudi za neko sorazmerno znižanje na podprogramu Urejanje in organizacijo javne uprave, konkretneje za pripadajoče stroške dela in materialne stroške. Torej na integralnem delu proračuna se načrtovane pravice porabe za leto 2024 glede na 2023 nominalno znižujejo za dobrih 11 milijonov in pol, na 158,1 milijon evrov. Načrtovani večji odhodki na tem delu proračuna pa se nanašajo predvsem na že omenjeno področje stvarnega torej nepremičnega premoženja, kar pravzaprav znaša 23 milijonov za stroške upravljanja, tekočega vzdrževanja in plačilo obratovalnih stroškov za različne poslovne in druge prostore državnih organov, kot so ministrstva, organi v sestavi, z izjemo Ministrstva za obrambo, notranje zadeve in zunanje in evropske zadeve.
Drugi del tega je 17,9 milijonov evrov sredstev za leto 2024 za plačilo stroškov najemnin za ta iste uporabnike in tovrstne prostore in eno odplačilo leasing pogodbe za upravni center Koper. Dodatno predstavlja tu še 3 milijone za nekaj malih investicij, ki so v teku pravkar in se pač morajo tudi zaključiti, to pa so konkretno prostorska rešitev finančnega urada, torej FURSA v Novi Gorici, ta znaša za 2024 dober milijon in pol, konkretno 1 milijon 541 tisoč in 400 evrov, za leto 2025, da kar dodam pa še 350 tisoč evrov, da se zadeva zaključi.
Potem govorimo še za leto 2024 za sanacijo prostorov Upravne enote Krško. Potem pa še pomemben projekt, seveda ureditev prostorov upravnih enot in drugih organov za dostop za gibalno ovirane, za vse seveda stavbe v upravljanju Ministrstva za javno upravo. Tu je tako za leto 2024 kot za leto 2025 namenjen po 800 tisoč evrov za vsako leto. In še še en projekt, ki je pravzaprav bolj program na nek način, gre se za investicije v te prostore omenjene, torej v prostore za različne državne organe, tu je namenjeno 518.000 evrov v letu 2024 in 657.000 v letu 2025. Tu pa se gre, da malce bolj obrazložim, gre pravzaprav za take manjše investicije, ki pa v kumulativi seveda predstavljajo nek pomemben doprinos, tako k ohranitvi vrednosti premoženja v lasti Republike Slovenije kot nenazadnje ravni delovnega okolja za javne uslužbence, ki v teh poslovnih okoljih izvajajo svoje dejavnosti. Sredstva omenjena pa so namenjena manjšim posegom bolj ali manj, nanašajo se kot že rečeno, na te državne organe, to so konkretne recimo upravne enote so en tipičen primer, tudi ministrstva in drugi organi, kot omenjen recimo primer Fursa v Novi Gorici. Torej tipično gre za različne posege, ogrevalno hladilne sisteme, sanacije oken, streh in podobno. V okviru tega programa, ki je v teku, gre še za dve taki omembe vredni stvari, eno je zaključek različnih teh manjših investicijskih del za poslovne prostore še kot posledica reorganizacije Vlade in pa ureditev poslovnih prostorov za par upravnih enot, konkretneje Tržič, Škofja Loka, Slovenske Konjice in Upravno enoto Nova Gorica. Zdaj, kot že omenjeno za upravne enote kot take, torej mimo investicij, ko sem zdaj govoril, se je to dvignilo, in sicer za leto 2024 se načrtuje dobrih 90 milijonov pravic porabe, glavnino teh načrtovanih pravic pa sestavljajo stroški dela, tu je 77,9 milijonov evra, in seveda materialni stroški za poslovanje, 12 pa pol milijona evrov.
Ministrstvo za javno upravo poleg odhodkov ustvarja tudi določene namenske prihodke z izvajanjem lastne dejavnosti, s prodajo premičnega, pa tudi nepremičnega premoženja, odškodninami iz zavarovanja tega premoženja, tudi z oddajo poslovnih prostorov, stanovanj in garaž, donacijami, prispevki in pristojbinami, nadomestili za dodelitev služnostne pravice, ustanovitev stavbne pravice ter nenazadnje na upravnih enotah vplačanih tiskovin, ki jih stranke v različnih upravnih postopkih plačajo pri pač upravnih enotah, torej tipično predvsem pri potnih listinah, osebnih izkaznicah, tablicah, ipd. Namenska sredstva v letu 2024, tu načrtujemo v skupni višini 22,7 milijonov evra, kar glede na rebalans 2023 pa znaša, predstavlja - pardon - znižanja za 14 % točk.
Toliko za enkrat. Hvala.