Govor

Darjo Felda

Hvala lepa.

Torej, vsekakor, na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport seveda spremljamo te podatke, ki so splošno znani. Tudi v našem interesu je, seveda, da zagotavljamo ustrezno gibalno aktivnost otrok, ki so vključeni v šole. Ta uvedba poskusa, ki je bil že omenjen, torej poskus razširjenega programa je začel nekako po zaključku tega projekta Zdrav življenjski slog. Vanj je bilo vključenih 145 šol in dodatno zagotovljenih milijon 850 tisoč evrov. V letu 2020/2021 je bil pa ta seveda še podaljšan. Seveda v ta projekt Zdrav življenjski slog je bilo prostovoljno vključenih nekaj več kot tretjina osnovnih šol v Sloveniji. Vse šole, ki so izvajale ta projekt so potem imele tudi možnost vključitve v ta poskus razširjenega programa s tem, da tudi učitelji oziroma delavci, ki so bili vključeni v ta prejšnji projekt so imeli možnost tudi, da se vključijo v šolo, v šolski sistem, so tukaj, jasno, samo tisti, ki so imeli pogoje za to. Skratka, recimo, tam je bilo tudi mnogo ljudi vključenih iz društev, recimo trenerji na primer in podobno. Seveda take ne moremo vzeti v šolski sistem, ker morajo imeti ustrezno pedagoško andragoško izobrazbo, ampak, torej kot rečeno, vsi tisti, ki so bili vključeni, ki so imeli te pogoje so dejansko šli v sistem šole. Šola je bila soumeščena v sistem plač in tako naprej.

Obseg števila ur, seveda, v razširjenem programu se je s tem povečal v povprečju za število ur, ki so v času izvajanja projekta pripadala šolam. To nekako se je to držalo to isti povečanje gibanja, nekako v tedenski ali pa na splošno celi ravni. Če nekako približno povemo kaj to pomeni. To je v povprečju bilo 8 ur na teden na šolo, kar pomeni tisoč 160 ur opravljenih oziroma če bi gledali nekako 22 urni učni obveznosti učitelja bi to pomenilo 52 učiteljev za področje gibanja ali pa športne vzgoje. Mi se zavedamo, da je to problem, torej ne da se kar uvesti v šole nekako obvezno ta predmet zaradi tega, ker potem postane tudi kadrovski problem. Tudi tukaj bi morali imeti toliko in toliko učiteljev, ki bi imeli pogoje za to, da se nekako vključijo v šole in da pač izvajajo te ure športne vzgoje, ki bi bile nekako dodane zraven v kakršnemkoli obsegu, torej jaz dvomim, da bi lahko to dali v kurikulum. Ker kurikulum je vendarle nekako neka zaključna celota. Morda se bo dalo kaj napraviti tudi sedaj ko bomo šli v prenovo. Težko je reči, sedaj šele se bo začela sestajati ta skupina, ki naj bi preverila kako bi se dal kurikulum osnovne in tudi drugih šol, tudi naprej srednjih šol spremeniti v neke okvire, za katere menimo, da bi bili boljši. Res je, da se da tudi gibanje uvesti v posamezne predmete. Mi vemo tudi konkretno iz pedagoške fakultete na primer v Kopru ali v Ljubljani, Mariboru je verjetno enako. Tukaj imajo mnogi bodoči učitelji primere, ko izvajajo neposredno pri svojem pouku tudi nekaj malega gibalnih aktivnosti. In s tem se izkaže določen napredek je v tem. Skratka, učenci so nekoliko tudi malo bolj motivirani, recimo, če bi bilo tega, zaradi tega tudi lažje sprejemajo te novosti, ki jih slišijo pri pouki, bolje memorirajo, bolje znajo uporabljati, recimo, kasneje če pride še enkrat do teh stvari, ki jih srečajo pri pouku. In to je tudi naš namen, pravzaprav. Tudi mi želimo, ne da bi učenci samo se nekaj naučili na pamet in potem to pozabili, ampak da bi, recimo, v neki aktivnosti, morda pri nižjih razredih gre preprosto ta kakšne take motivacijske igrice, s katerim malo zmotijo pouk, pa potem nadaljujejo spet s tistim poukom, ki je dejansko na razpolago, to o čem pač delajo. V višjih razredih je pa seveda problem, da morajo znotraj pouka najti neke primerne aktivnosti s katerimi združujejo gibanje in pa recimo tisto tematiko, ki se trenutno dela pri posameznem predmetu.

Sedaj stvar kar se tiče za naprej, seveda, naš namen je, da bi vse šole v to vključili. Kot rečeno, tukaj bomo šole povabili, da se priključijo k temu programu. Ampak ene šole verjetno imajo to možnost, torej imajo ljudi, imajo na razpolago, ali pa ko dobijo, recimo, ustrezne kadre, nekatere pa morda ne takoj. V bistvu ne moremo reči, da bo to takoj lahko urejeno vse, ampak nekako dolgoročno pa si prizadevamo, da to bo. Vemo pa, to splošno vemo, da imamo težave s kadri v šolah, zadnja leta kar precej primanjkuje ne samo na športnem področju ampak nasploh tudi pri mnogih drugih področjih. In tukaj je en tak, bi rekel, kar velik izziv na strani ministrstva, da nekako poskrbimo na nek način kako, morda s štipendijami, morda kako drugače, da dobimo več tako učiteljev športne vzgoje kot drugih.

Zaenkrat morda samo to. Hvala lepa.