Govor

Branimir Štrukelj

Hvala lepa, predsednica, za besedo. Spoštovane poslanke in poslanci, predstavniki in predstavnice Ministrstva za izobraževanje.

Torej, komisija je podprla zakon v celoti in se v veliki meri pridružila stališčem, ki so bila opredeljena tudi danes s strani ministrstva, kar se tiče ustreznosti in potrebnosti, smiselnosti tega četrtega naziva. Prav tako se je komisija strinjala s tisto drugo vsebinsko spremembo, ki se veže na preimenovanje oziroma na ustrezno poimenovanje vzgojitelja predšolskih otrok, pomočnika vzgojitelja, kajti njihov naziv, ko končajo srednjo šolo, je vzgojitelj predšolskih otrok, ne pomočnik vzgojitelja, kar bolj smiselno seveda odraža tisto, kar kolegice so. Torej ob tem smo imeli seveda na komisiji goste. Jasno je, da predstavnica SVIZ-a je pozdravila te spremembe. Imeli pa smo tudi predstavnika ravnateljev oziroma Združenja ravnateljic in ravnateljev osnovnega šolstva, ki so prav tako podprli spremembo, opozorili pa na položaj samih ravnateljic in ravnateljev s stališča vrednotenja njihovega dela. Komisija se je s tem opozorilom o nujno potrebnem vzporednem izboljšanju plač ravnateljic in ravnateljev strinjala, prav tako pa se ji je zdelo smiselno, da se razmisli o uporabi nazivov, ki sicer takrat počivajo oziroma jih ravnatelji in ravnateljice ne morejo uporabljati, ko opravljajo to funkcijo. Dodal bi še, da je razprava k tej podpori tekla tudi v zvezi s pomanjkanjem učiteljic in učiteljev, ki postaja v naši državi akutno, prav tako pa je zmeraj več indicev, da šole ne dobijo prijav za izvajanje funkcij ravnateljic in ravnateljev. Zmeraj več je prostih delovnih mest, nabor učiteljic in učiteljev, ki manjkajo oziroma ki jih ni mogoče dobiti, pa se po vsebini, predmetnem naboru širi, vprašanje, ne dobi se niti več razrednih učiteljic, učiteljev, pomanjkanje vzgojiteljic, pomočnice odhajajo delati v Hofer, ker so tam pač boljše plače. Nekako pregovorno je že postala zgodba o bežigrajski gimnaziji, elitni gimnaziji v naši državi, kjer se na mesto profesorja fizike ni prijavil nihče, kar je seveda simptom, kako daleč smo prišli s to situacijo. Mi seveda menimo, da bi ob tem podaljšanju kariernega napredovanja, ki je motivacijsko pomembno, kot je že gospod državni sekretar omenil, nujno potrebno tudi sam vstop v izobraževanje, torej mladih učiteljic in učiteljev potrebno izboljšati, ker sicer bomo mi čez tri leta ob dejstvu, da ima Slovenija enega najstarejših, eno najstarejših populaciji učiteljstva v Evropi, povprečna starost slovenskih učiteljic in učiteljev je zelo, zelo visoka, da se bo ta problem prelil do te mere, da ne bo mogoče zagotavljati normalnega delovanja slovenskih javnih šol in se, predsednica, zahvaljujem.