Govor

Jernej Širok

Hvala za besedo.

Bom nekoliko krajši.

Menim, da problematika današnje razprave, področje visokega šolstva zadeva v dveh vidikih. Eno je kot ključno vprašanje vpisa in pa števila študentov na pedagoških študijskih programih. Drugo takšno vprašanje pa je morda nekoliko obstransko, ampak smo ga tudi pripravljeni nasloviti, to pa je ugled visokošolskega učitelja, tako da tudi to o tem lahko danes razpravljamo. In pa morda še tretja osnovna točka pa je to, o čemer je spregovoril že minister, kakšne pogoje imajo študenti za študij na pedagoških študijskih programih, ali so ustrezne študijske vsebine, ali so didaktični pristopi ustrezni, ali imajo ustrezne prostore in opremo in pogoje za študij. Ampak kot rečeno, je verjetno centralno vprašanje števila vpisa na pedagoške študijske programe. Po zadnjih podatkih se je na prvi prijavni rok prijavilo na treh slovenskih univerzah več kandidatov na visokošolski strokovni študijski program predšolske vzgoje. Gre za povpraševanje, ki sega že v preteklost in je značilno. Tu se prijavi na študij kar občutno več kandidatov, kot je razpisanih vpisnih mest. Na univerzitetnih študijskih programih pa so te številke bolj uravnotežene. Seveda odvisno od univerze, odvisno od posameznega študijskega programa, se nekako v grobem številke razpisanih vpisnih mest in pa prijavljenih bolj kot ne ujemajo. Če pa zdaj pogledamo število študentov skozi čas, pa v bistvu vidimo, da od leta 2016, 2017 pa do danes število študentov na pedagoških študijskih programih prve in druge stopnje upada in je upadlo. To se pozna tako pri številu prvo prijavljenih v prvi letnik, kot pri skupnem številu študentov teh študijskih programov. Ob dejstvu, da pa skupno število študentov na univerzah ostaja relativno konstantno, tako da to je pa morda ta številčni podatek, ki je pa za današnjo razpravo lahko tudi pomemben.

Toliko zaenkrat z moje strani. Hvala lepa.