Govor

Hvala za besedo. lep pozdrav vsem!

No, torej danes sedimo na Odboru za izobraževanje, znanost, šport in mladino in jaz se spomnim prve redne seje 6. julija 2022, ko smo razpravljali prav o tem, torej o gibalni kondiciji naših otrok in o teh težavah, ki jih vidimo na tem področju in takrat smo poslušali, torej bom citirala tudi iz magnetograma, kako so v času covida otroci utrpeli veliko škodo, ker jim to ni bilo omogočeno in kolega iz koalicije je dejal: "Odtujili smo jih s socializacijo, odtujili smo jih šolanja, druženja, gibanja in gibanje eden najpomembnejših gradnikov razvoja." In takrat je bilo tudi rečeno s strani koalicije da se bomo torej 6. julija 22 pogovarjali o ukrepih ki bodo začasni in se bomo pogovarjali o ukrepih tudi tistih ki bodo sistemski in bodo daljnoročno vplivali na gibalne sposobnosti naših otrok. Takrat je bil z nami na seji kot vabljen tudi predstavnik Slofita Univerze v Ljubljani s Fakultete za šport, torej gospod Gregor Starc(?), ki nam je lepo razložil in mislim, da smo se takrat z njegovimi izjavami vsi strinjali in sprejeti sklep takrat je bil vsem poznan. Verjamem, da bo torej Odbor za izobraževanje, znanost, šport in mladino torej predlaga Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport, da v šolskem letu 2022/2023 uporabi vse obstoječe mehanizme, s katerimi lahko poveča telesno dejavnost v šolskem času, to je gibanje v okviru jutranjega in popoldanskega varstva, dodatni dopolnilni pouk športne vzgoje in podobno ter v povečanje telesne dejavnosti vključiti tako učitelje kot učence.

Takrat smo govorili tudi o ponovni vzpostavitvi programa Zdrav življenjski slog. No, zdaj vemo, da ga ne bo, da so vzrok tega sredstva, ki jih ni. In jaz se sprašujem kako ste pravzaprav usklajeni, zato smo tudi naredili ta pregled, pa se mogoče v koaliciji malo vprašate tudi o uskladitvi, če je sprejet sklep, kjer na odboru pa itak ima večina, na odboru večino torej ima koalicija, vsi se strinjamo, vsi gremo veseli domov, pa tega ni, pa nič, pa nič.

Drugi sklep, torej tisti sklep o zdravem življenjskem slogu je, torej lahko rečemo, da čisto odpišemo in jaz zdaj, zelo težko sicer, ker sem pred pol ure dobila ta odgovor Ministrstva za vzgojo in izobraževanje. Glede teh sklepov, jaz mislim, da to kar ste zapisali in o čemer se pogovarjamo, torej obvezni razširjeni program in tudi druge izvedbene možnosti, priložnosti, ki vključujejo gibanje in da karkoli šole izvajajo, pouk na prostem, poučevanje z gibanjem in tako naprej, minute za zdravje, vse to je prav, ampak to šole počnejo ne vse, torej ni sistemske rešitve. In zdaj, če se, glede teh dveh sklepov, ki sta bila sprejeta na tisti prvi redni seji pred letom in tremi meseci, pa vendarle vprašamo čemu mi sedimo na odboru, razpravljamo, iščemo možnosti, se pogovarjamo, se morda kdaj tudi ne strinjamo, ampak tukaj smo se in ta dva sklepa sta bila sprejeta, predvsem torej s pomočjo koalicije, da pa zdaj sedimo po letu in treh mesecih na odboru in se pogovarjamo o tem, da to ni bilo izvedeno. In če poslanci kot predstavniki ljudstva in člani zakonodajne veje oblasti izvajamo nadzorno funkcijo nad izvršilno vejo oblasti in tudi torej glede tega kar piše v Ustavi Republike Slovenije v 112. členu, kdo torej imenuje ali razrešuje predsednika Vlade kot člane Vlade. In Ustava določa v 110. členu tudi, da so Vlada in posamezni ministri v okviru svojih pristojnosti samostojni in odgovorni Državnemu zboru. In ugotavljamo torej, da se sprejeti sklepi na Odboru za izobraževanje niso izvrševali, smo zapisali. Zdaj tukaj dobimo seveda ves odgovor tik pred zdajci. Morali bi pa pravzaprav tudi na ministrstvu skrbeti za to, da bi temu sledili in se potrudili, da bi te sklepe izvršili, tudi, tudi, jaz verjamem, da ne moremo kar tako skakati z nekimi posameznimi odločitvami, da je treba to celostno rešiti, ampak če se enkrat ne lotiš zadev, se jih nikoli ne boš. Nikoli ne bo dovolj časa in še manj denarja glede vseh teh sklepov ki so bili dani in mi smo dosti smo se dosti pogovarjali mi zdaj čakamo na reformo pa na vse to kar pač bo ampak to še kar čakamo se mi zdi zelo neodgovorno, da se na tem področju pravzaprav nikamor ne premakne in stojimo, nekako čakamo, da gredo stvari kar same od sebe in tudi glede sklepov, ki v bistvu nimajo roka, ki smo jih sprejeli 19. maja 2023, pravzaprav kažejo smer, kam in kako naj se na področju izobraževanja v bistvu peljejo stvari. Jaz bi se odzvala tudi na mogoče odgovor sklepa z 19, torej rok, ki sicer poteče 19. 11. 2023, torej sklep, da ta naš Odbor za izobraževanje, znanost in mladino ter Odbor za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo pozivata Vlado, da preuči pobudo za uvrstitev spletnega ustrahovanja med kazniva dejanja v vseh državah članicah EU in v roku šestih mesecev, torej do 19. 11. pripravi dopolnitve zakonodaje za učinkovitejšo obravnavo spletnega ustrahovanja. Zdaj slišimo, da to sodi na področje pravosodja, ampak problem je pa v šolah, ko govorimo o medvrstniškem nasilju, s katerimi in torej z reševanjem teh težav se ukvarjajo šole, svetovalne službe, pa še kdo. In če želimo rešiti ta problem na nek način, da pokažemo, da mislimo na tem področju resno, ne moremo prelagati zgolj na eno drugo ministrstvo oziroma bi moral biti dan nek signal vsem, ki bi morali biti vključeni v rešitev tega problema in da med ministrstvi pa vendarle ta dogovor sklenete in uredite in se tega lotite. Rok je torej 19. 11. 2023.

Potem še glede sklepa o, torej Odbor za gospodarstvo in Odbor za izobraževanje podpirata združevanje deležnikov s področja razvoja, izdelave in uporabe polprevodnikov v slovenskih konzorcij za skupni nastop v okviru obravnave evropskega akta o čipih. Zdaj, ko sem pogledala ta odgovor Ministrstva za vzgojo in izobraževanje, glede tega je Ministrstvo za izobraževanje zapisalo, da je ta sklep v pristojnosti Ministrstva za visoko šolstvo, znanost in inovacije. Zdaj slišimo od tega ministrstva, da je za to zadolženo ministrstvo, kako že, za digitalno preobrazbo ali kaj že? Torej, zdaj mogoče bi pa bil že en skrajni čas, da se odločite kdo je za kaj pristojen. In da stvari lahko stečejo, ker očitno se potem še, če ne veste kdo je pristojen za to, še nič ne teče v reševanju teh zadev.

Potem še to število vpisnih mest za študij medicine, farmacije in dentalne medicine. Poslušamo že v bistvu ja, da tečejo aktivnosti, da se bo to nekako zgodilo, študijsko leto 2023/2024 pa je pred nami. Tako, da jaz tukaj sicer moram reči, da sem zelo razočarana nad tem, nad to neučinkovitostjo, nad to neučinkovitostjo pa tudi nad tem, da enostavno lahko ministrstvo se odloči in ignorira sprejete sklepe na Odboru za izobraževanje, znanost, šport in mladino, torej pardon, brez športa.

Tako, da predlagam, da tako kot smo zapisali v predlogu sklica za današnjo sejo, da pa vendarle, jaz verjamem, da vam ni vseeno, da o tem govorimo, kajti to kaže tudi na to, da bdimo nad tem, kar je povedano, kar je izrečeno, kar je izrečeno pred vso slovensko javnostjo in vemo, da je tudi izobraževanje izjemno pomemben del naše družbe, se mi zdi, da kar za dolgoročno preživetje vsekakor izjemnega pomena, morda celo največjega. In da ponovno preučite vse sprejete sklepe in jih realizirate in jih realizirate in da tudi vse obravnavane sklepe torej obravnavate z vso resnostjo in se tudi odzivate dovolj hitro, tako kot ste pravzaprav morda sploh na področju šolstva, ker vemo, da moramo biti fleksibilni in se prilagajati stanju v družbi in biti torej odzivni na vse spremembe. Premalo je reči, ni razpoložljivih sredstev. Bomo celostno, kdaj bomo celostno, se ne ve, vse gre v nedogled nekako naprej in moram reči, da sem jaz osebno tudi zelo razočaran nad tem, da se nekaj sprejme, pa čakamo na izvršitve, pa tega ni. Tako da ne vem, imam občutek, kot da, kot da ni pomembno, kaj se dogovorimo tu, ampak je bolj pomembno, kaj se dogovorijo nekje drugje. Hvala lepa.