Hvala, predsednica za dano besedo. Lep pozdrav seveda vsem trem državnim sekretarjem, predsedniku uprave ter članici Darsa, kolegicam in kolegom ter vsem gostom iz ministrstev!
Tudi sam seveda absolutno podpiram to današnjo sejo, ki je seveda naslov Kolaps na slovenskih avtocestah, ampak o tem kolapsu se že kar nekaj časa pogovarjamo, seveda v tem Državnem zboru. Jaz bi se tu zahvalil predsedniku uprave Darsa, ki je ta ultrazvok, če ga lahko tako imenujem, kO ga je naredil, to tudi predstavil na način, da ga razumejo vse Slovenke in Slovenci in dejansko povedal v bistvu tudi težav. Seveda, če je kje bil njegov podatek netočen, verjetno bodo to povedali državni sekretarji, da to ne drži.
Pa se mogoče zdaj dotaknem še državnih sekretarjev. Glejte, spoštovani državni sekretarji, vi opravljate, mogoče se včasih ne zavedate kako pomembno vlogo imate v seveda v Vladi. Vsak pokriva svoje področje. Si pa ne znam predstavljati ene zadeve, verjetno ne bom nikoli državni sekretar, kako vam lahko nekateri birokrati vcepljajo neke stvari, pa jih vi potem predstavljate tu v Državnem zboru, pa bom tudi povedal poltem, bom prišel tako daleč, da boste razumeli kaj želim povedati. Sedaj, ko sem poslušal državnega sekretarja. na infrastrukturi, veliko stvari ne drži, ki jih je tudi pol povedal predsednik uprave Darsa, tako od policije. Zdaj jaz seveda, ko se vozim vsak dan v Ljubljano vidim večkrat policijske avtomobile na avtocesti, ampak to ne drži, da je to avtocestna policija. Jih lahko štejemo? Rečemo, da jih je, ne vem, kak dan bilo več, ne vem, celo se službeno mogoče policisti vozijo iz Maribora v Ljubljano, pa to še ne pomeni, da delajo stvari, počenjajo na avtocesti, kar je počela v preteklosti avtocestna policija. Seveda podatek, ki ga je predsednik Darsa omenil, 32 % manj nesreč, kot je bila ta policija, ta podatek se mi zdi, da nad njem se je treba zamisliti, pa potem tudi, če sem prav poslušal tudi 32 % manjši zastoji so bili na avtocestah.
Dejansko mi vse seje, ki so že na to temo bile, smo prišli dejansko do ene težave. Predsednik Darsa, še enkrat povem, je povedal, da eno okoljevarstveno soglasje že traja, da je bilo vloženo 2018, pa traja že 5 let. Neuradno je letos pricurljala informacije in jaz sem bil zelo vesel, zdaj ne vem, kdo je imel to pobudo, da so se dejansko uradniki na vseh ministrstvih, imamo tri, sestali, jaz celo imam informacijo, boste povedali državni sekretarji, če to drži ali ne drži, dvakrat in ugotavljali dejansko stanje. To je bila prva faza. V drugi fazi, to v prvi fazi je bilo baje pozitivno, glejte en podatek, pa mi bo državna sekretarka povedala, če to drži ali ne drži. Mi imamo v postopkih 60 državnih prostorskih načrtov. Na teh državnih prostorskih načrtih so na teh srečanjih ugotovili, da dela nekje 5 ali 6 ljudi in od teh 5 ali 6 ljudi se bodo menda 3 upokojili v roku dveh let. To je bil en poglaviten sklep seveda tistih, ki so na tem srečanju sedeli. Ampak ko so se šefi dobili, jaz zdaj ne vem, ste bili državni sekretarji zraven ali ne, šefi so pa povedali, da vse špila, da teče delo nemoteno in da bo tudi nemoteno te teklo v prihodnje. Glejte, jaz se bom, kolega Prednika zdaj ni v dvorani, tu se strinjam, jaz sem tudi sam za to, da verjetno se bomo mogli o imenih v prihodnje pogovarjati. Jaz sem imel enkrat možnost biti v BMW v Nemčiji na eni liniji, ko so sestavljali BMW, pa zdaj težko to primerjaš, ampak tam na sekunde vsak od 200, 300 zaposlenih mora nekaj oddelati. In seveda, če to preneseš v našo birokracijo, bi se lahko zgodilo, če bi naši birokrati delali na tej liniji, bi se lahko zgodilo, da bi ta BMW imel, na tem BMW bi falilo pol delov. Skratka, jaz ne morem razumeti, da tiska seveda pa tudi že, verjetno je predhodnik tega predsednika uprave opozarjal, pa uprava cela Darsa in mi vse seje, ki so do zdaj bile, se pogovarjamo o isti stvari. Čisto o isti. Če gremo zdaj posnetke nazaj gledati, iste, poslanci smo se malo zamenjali, čisto isto tematiko imamo, o istih problemih govorimo, ampak birokrati oziroma javni uslužbenci so pa še vedno isti, oni so še pa vedno isti. Naša nesposobnost pa je seveda, da tu ne naredimo nič. Postopki eno leto, dve leti, tri leta. Lansko leto smo celo ugotovili, da je nam nekdo pozabil v nekem predalu neko mapo na enem od ministrstev.
Skratka, kolegice in kolegi, ta problem je veliko večji, kot se ga mi zavedamo. To je moje osebno mnenje in seveda od vseh nas je odvisno, zdaj če bomo delali sistem, ko sem prej omenil avtocestno policijo, ne vem, če jo ena vlada seveda postavi, ustanovi, podatki pokažejo, da ima ta, da je imela ta policija pozitivne učinke za varnost, pol zato, ker je bila ustanovljena, ne vem, z ene strani, jo pol druga stran umakne. Včasih se mi tudi zdi, če bi v prejšnji vladi, ne vem, do konca zgradili kak viadukt, jaz mislim, da bi ga celo menda šli rušiti zato, ker je bil zgrajen v prejšnji vladi.
Skratka, da zaključim. Tu bi želel, da če mi državni sekretarji povedo, še tisti uradniki, jaz jih cenim, da ne bi bilo razumljeno, da ne bi bil razumljen, da zdaj nihče nič ne dela, ali ima, ali imamo dovolj močne ekipe, da bodo lahko ta suport držali seveda tako strokovno, predvsem pa časovno. Drugače pa boljše, da nam povejte, da, da to ne bo šlo. Zdaj ta podatek, tistih 5, 6 ljudi, ki se ukvarjajo z državnimi prostorskimi načrti, če jih polovica gre v dveh letih v pokoj, pa nobeden, ki je za to zadolžen, danes ne zaposli na to mesto nekoga, da bo na tem delal, potem je treba nekoga vprašati po zdravju. Seveda, jaz bi rad vedel ime, priimek, ne tisti, ki bodo šli v pokoj, ampak tisti, ki na tem področju nič ne naredi. Ker če bomo si tu zatiskali oči, potem bo na naslednji seji predsednik Darsa povedal, da nas za neke zadeve čaka ne pet let, deset let pa še dlje. Ampak, glejte, ko se čaka, to je razvoj naše države, to je denar, tu so gradbena podjetja. Seveda smo pa v situaciji, ko državo bremeni, so, jo bremenijo seveda katastrofalne poplave, na eni strani se črtajo investicije, prekinjajo se pogodbe, na drugi strani pa birokratski del neke mape zaklepa oziroma jih drži v predalih. Jaz mislim, da morajo zazvoniti vsi alarmi.
Hvala.