Govor

Predsednica, najlepša hvala vsem en lep pozdrav predstavnikom Vlade, Darsa in vsem ostalim.

Jaz bom kratek v svojem izvajanju zato, ker se okoli teh avtocest, cest, avtocestnega omrežja in ostalih zadev, tudi železnic v tem parlamentu pogovarjamo pogosto, kar je seveda dobro, vendar kaže na to, kako zelo slabi smo v naši državi, kar se tiče teh omrežij. Z enimi in istimi težavami se srečuje tako desna kot tudi leva oziroma liberalna vlada. Jaz bi se na tem mestu zahvalil predsedniku uprave Darsa, ker je zelo eksplicitno, natančno in tudi zelo preprosto pokazal, kje imamo problem. Jaz ne bom rekel, da sem malo zgrožen ali razočaran nad predstavitvijo enega od državnih sekretarjev, ker me to ne preseneča, zato ker prihaja iz resorja, kjer imajo verjetno uradniki, ne samo vrh ministrstva, stališča kakršna imajo. In sicer, strinjam se, da mi v preteklosti in tudi sedaj nimamo strategije vlaganja v ceste, v avtoceste, hitre ceste, železnice in tako naprej, ampak to, da nima država strategije na tem področju, ni nič novega. Država nima strategije v bistvu na nobenem področju in to je kritika lastne države. Tudi na področju turizma, ki ga verjetno bolj pozna tudi poslanec SDS Danijel Krivec, nimamo neke dolgoročne strategije. Ampak, da se, pa mi, govorim kot koroški poslanec, ne kot vodja poslanske skupine, da pa mi v parlamentu slišimo, da imamo preveč avtocest, prosim. Verjetno od poslanca iz kateregakoli kraja to ne boste slišali, ampak da imamo preveč avtocest oziroma da smo preveč vlagali avtoceste potem, ko prihajam iz Koroške, kjer nimamo osnovne infrastrukture mi nimamo urejenih osnovnih državnih cest, kaj šele avtoceste. In potem se pogovarjamo o strategijah, kako naj se ljudje iz teh krajev vozijo na delo v Ljubljano z javnim prevozom. S katerim? S kolesom ne gre, z avtobusom 4 ure, z vlakom 7 ur. Dajte mi odgovor tisti, ki zagovarjate, jaz razumem zakaj se to zagovarja, tudi sam to zagovarjam, ampak to je tipična retorika tistih, ki poznajo problematiko v Ljubljan oziroma njeni širši okolici. Jaz sem večkrat dejal, da Slovenija ni samo Ljubljana. Je pa res, da politika ali pa večina politike, pa to ne govorim eksaktno o trenutni politiki, govorim o politiki zadnjih 30 let, se začne ukvarjati s problemom samo, ko se Ljubljana sooči s problemom in Ljubljana se sooča s prometnim kolapsom, se sooča, se strinjamo, ampak razlogov za to je več. Prvič, tudi s Koroške se vozijo ljudje na delo v Ljubljano, kljub temu da se danes vozijo od 2 do 3 ure, ker ni osnovne infrastrukture, kaj šele železnic. Vozijo se zato, ker imamo državo centralizirano, če države ne bi imeli centralizirane in bi imeli tudi določene javne institucije izven ljubljanskega ringa, se Ljubljana s tem ne bi soočala. Verjamem, da gre to Ljubljančanom na živce, ampak, ko pride težava v Ljubljano, se začnemo o tem pogovarjati, ko ima težave Prekmurje, Goričko, Kočevje, Idrija, Koroška, Gorenjska, se o tem ne pogovarjamo oziroma se pogovarjamo, vse pa naleti na gluha ušesa. Zdaj pa imamo problem. Jaz se strinjam z SDS-om, ki je ugotovil v sklicu te seje, da imamo prometni kolaps na slovenskih cestah, imamo ga. Naša poslanka, Meira Hot se vozi 2 uri in pol do 3 ure iz Pirana. jaz iz Koroške imam, rajši ne povem koliko zapravim na cesti. Zdaj pa kako ta problem rešiti? Jaz ne bom več poslušal, da imamo preveč avtocest, da imamo premalo železnic, fakt je samo, da imamo premalo železnic, da imamo pa preveč avtocest pa ni fakt. Mi bi morali tretjo razvojno os ki ni samo na Koroškem. mi bi morali tretjo razvojno os, ki ni samo na Koroškem, je tudi na jugu, da ne bo kdo mislil, da samo zato, ker sem s Koroške zagovarjam tretjo razvojno os, danes leta 2023 obnavljati, ne da jo gradimo. Jaz iskreno, iskreno sem drugi mandat v tem parlamentu in jaz sem o tem naveličan govoriti, zato ker lahko mi sprejmemo kakršnekoli sklepe, jaz se v bistvu z vsemi temi sklepi od SDS tudi strinjam. Tudi tretji Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor poziva Vlado Republike Slovenije, da ponovno ustanovi avtocestno policijo. Res je, ta vlada, naša vlada, moja vlada, v kateri sodelujem, je to avtocestno policijo ukinila. Naša poslanka Meira Hot je mesec, dva, tri nazaj naslovila pobudo na Vlado, da ta Vlada vzpostavi avtocestno policijo nazaj. S tem se strinja mimogrede tudi AMZS. Zdaj, če je samo to del rešitve, potem se politika, Vlada in Državni zbor sploh nima več kaj za spraševati kaj narediti. Mislim pa, da ni samo to samo to problem. Mi imamo probleme tudi na ravni uradnikov, tudi to je bilo vzpostavljeno s strani predsednika uprave Darsa, politika odgovarja zato, ker se nek uradnik odloči, da ne bo izdal gradbenega dovoljenja za odsek tretje razvojne osi, odgovarja verjetno minister, pa ali je odgovoren ali ni odgovoren, vsak bo rekel: "Ja, vsak šef kot minister je odgovoren za svoje uradnike", ampak v javni upravi, veste, na ministrstvih poteka to nekoliko drugače. Sem delal na ministrstvu in v trenutku, ko se je minister obrnil proti uradniku in ga prosil, če lahko nekaj pospeši, je dobil na mizo papir, kjer je bilo napisano, kjer je bil napisan mobing.

Jaz sem se iskreno naveličal govoriti o teh avtocestah, cestah ampak enkrat bo moralo priti do trenutka, ko bomo tudi v parlamentu izgovarjali imena ljudi, ki so odgovorni, govorimo o uradnikih, direktorjih, vodji sektorjev in tako naprej o imenih bomo morali začeti govoriti, zato ker ni vedno politika, ni vedno vrh vlade, parlamenta ali pa Darsa ali pa DRSI-ja, DRI-ja kriv zato, ker en uradnik ne dela. Razumem, da imajo ministrstva za okolje, za infrastrukturo morda pri določenih vprašanjih nekoliko različna stališča, potem pridemo pa nazaj do strategij, ki jih nimamo. Če bi mi strategije imeli in bi se vsi ravnali po teh strategijah, potem bi morala tudi ministrstva, tudi tista, ki varujejo naravne vire, vsi smo za to, da se naravni viri varujejo, vsi smo za to, da se kmetijska zemljišča varujejo, ampak ne za vsako ceno. Kjer je javni interes, kjer javni interes prevlada, ti ne more mali deležnik blokirati milijardnega infrastrukturnega projekta. Ne gre. Vse razvite države imajo mehanizme, ki na neki način preprečujejo enemu ali pa dvema človekoma, da blokirajo projekte. Pa to, kar zdaj govorim, to ni prvič, pa verjetno tudi ne zadnjič. Bom končal.

Na koncu lahko povem, da se pač tu strinjamo tudi s predlagateljem. Strinjamo se, je kolaps na slovenskih cestah, vsi se vozimo ali pa večina nas se vozi. Imamo težav, na Vladi je, to je moja Vlada, na Vladi pa je, ne da se izgovarja zakaj je tako, ampak da prinese rešitve. Izvršna oblast, če je potrebno na zakonodajni ravni nekaj spremeniti, izvršna pripravi, zakonodajna sprejme. To je vsa logika delovanja našega parlamentarizma. In danes se bomo po tej seji razšli, sklepi kakršnikoli že bodo sprejeti ampak prepričan sem, da se od tega trenutka naprej ne bo nič kaj bistveno spremenilo. Vseeno pa moj poziv Vladi, tukaj sta 2 državna sekretarja, 3, se opravičujem, vi ste izvršna oblast, vi ste tudi tisti, ki morate predlagati rešitve in jaz ne želim od nobene vlade, ne desne, ne leve, ne brezbarvne, več poslušati samo razlag, zakaj je tako, to lahko ugotovimo vsi, to ugotovijo tudi naši strokovni sodelavci, svetovalci v poslanskih skupinah. Prinesite rešitve, kako bomo to rešili. Pika.