Govor

mag. Andrej Rajh

Hvala lepa, predsedujoča. Spoštovani vsi prisotni.

Na Vlado oziroma na Ministrstvo za infrastrukturo smo dobili v obravnavo državljansko pobudo 5 tisoč volivk in volivcev za spremembo Zakona o voznikih.

Kot je že predstavnica Zakonodajno-pravne službe povedala, je ta zakon nastal na podlagi prenosa evropske zakonodaje, ki določa minimalni okvir vsebine zakona o voznikih za vsakršno koli odstopanje od evropske zakonodaje. Omogoča tudi, da država članica odnese določene svoje posebnosti, ki pa jih mora predhodno uskladiti in utemeljiti. V tem primeru bi predlagatelj moral predložiti neko študijo ali pa mnenje v kateri bi dokazal vzročno posledično zvezo med nedokončano osnovno šolo in prometno varnostjo in to mnenje uskladiti z Evropsko komisijo in dobiti tudi soglasje Evropske komisije za tako spremembo. Tega v gradivu ni priloženega.

Dodatno težavo postavlja tudi evidenca zaključenih osnovnošolskih spričeval. Tudi na nivoju Slovenije ta ne obstaja, bom rekel, za dovolj dolgo obdobje, kaj šele za državljane iz tretjih držav, na primer iz Bosne, Kosova ali pa tudi na primer Nepala ali pa Ukrajine, kjer na primer je zdaj divja vojna. Mi bi tudi takim voznikom ali pa takim kandidatom onemogočili, bom rekel, priznavanje ali pa opravljanje vozniškega izpita, kar je seveda nelogično. Mi se zavedamo, da obstaja v določenih, določenih območjih Slovenije problem, ki ga je treba rešiti, ni pa ta postopek preko vozniškega dovoljenja primeren postopek, zato se s predlogom te državljanske pobude ne strinjamo.