Govor

Igor Šoltes

Hvala za besedo, spoštovana predsednica. Spoštovane poslanke, spoštovani poslanci, dobro jutro! Torej pred nami je predlog direktive Evropskega parlamenta, ki se nanaša na boj proti korupciji. Dejstvo je, da korupcija spodkopava verodostojnost institucij in njihovo zmožnost uresničevanja javnih politik in zagotavljanja kakovostnih javnih storitev. Seveda deluje kot dejavnik, ki je, ki ni omejen samo na meje posamezne države, ampak je tudi čezmejen in predstavljajo tudi tveganje za sovražno tuje vmešavanje, ki lahko posega v nacionalne interese države. Konservativne ocene na ravni EU kažejo, da korupcija stane gospodarstvo vsaj 120 milijard evrov na leto. In ravno uspešno preprečevanje in boj proti korupciji sta bistvenega pomena za zaščito vrednot Evropske unije, učinkovitost politik Evropske unije zagotavljanja pravne države in zaupanja v javne inštitucije. Obstoječa zakonodaja EU to sta okvirni sklep Sveta iz leta 2003, ki določa zahteve glede inkriminacije korupcije v zasebnem sektorju in konvencijo o boju proti korupciji uradnikov ali uradnikov držav članic iz leta 97, ki obravnava nekatera dejanja korupcije uradnikov na splošno ni dovolj celovita? Dejstvo je, da se je, da so se tudi oblike korupcije od, če rečem, prejšnjega stoletja, pa do danes, bi rekel, bistveno sofisticirane in zaradi tega je potrebno pravni okvir EU tudi posodobiti, da bo seveda upošteval ta razvoj, če rečemo groženj korupcije in pravne vednosti unije po mednarodnem pravu kot so standardi iz Konvencije Združenih narodov proti korupciji. Evropska komisija je za to izdala predlog nove protikorupcijske direktive, kot ji rečemo in cilj te direktive je predvsem zagotoviti, da bodo vse oblike korupcije v vseh državah članicah EU opredeljene kot kaznivo dejanje, da bodo lahko tudi pravne osebe odgovorne za ta kazniva dejanja in da se za kazniva dejanja lahko naložijo učinkovite, sorazmerne in pa odvračilne kazni. Republika Slovenija podpira seveda te cilje, si bo pa v okviru pogajanj prizadevala za natančnejšo opredelitev kaznivih dejanj v sami, samem dokumentu, za sorazmernost kazenskih sankcij storjenimi kaznivimi dejanji in pa za fakultativnost predvidenih t. i. nekazenskih sankcij.

Prav tako gredo naša prizadevanja v smeri večje jasnosti besedila ter natančnejša opredelitev obveznosti in ukrepov, ki jih ta direktiva vzpostavlja za države članice na področju preprečevanja korupcije. To bo posebej pomembno z vidika zagotavljanja ustreznih človeških, finančnih, tehničnih in tehnoloških virov, ki jih za države članice vzpostavlja predlog direktive. Seveda bo to v prihodnosti imelo tudi učinek na proračun Republike Slovenije. Skozi celoten postopek pogajanj bo Slovenija stremela k oblikovanju besedila, ki bo spoštovala načelo sorazmernosti, jasnosti in določnosti, tudi na področju predvidenih sankcij, kot tudi na področju obveznosti povezanih s preprečevanjem korupcije. Seveda gredo naša prizadevanja tudi v smer, da bo besedilo nove direktive usklajeno s splošnimi pristopi k drugim direktivam na področju kazenskega prava, predvsem glede sankcioniranja tako fizičnih, kot tudi pravnih oseb. Torej, če povzamem, je naše stališče seveda, da velja podpreti predlog direktive Evropskega parlamenta in seveda z vsemi, bom rekel, rezervacijami in usmeritvami, ki sem jih ravnokar predstavil v fazi pogajanj. Hvala.