Govor

Najlepša hvala.

Spoštovani poslanke in poslanci, predsednica!

Interventni zakon smo v Novi Sloveniji na včerajšnji seji podprli vse poslanke in vsi poslanci. Lahko rečemo, da gre interventni zakon v veliki meri v pozitivno smer, tudi smo ga predhodno usklajevali, dali svoje predloge in so bili tudi v veliki meri upoštevani in to je bil ta ključni razlog, da smo zakon pač seveda podprli. Potem se je tekom obravnave same zakonodaje pač zgodil ta amandma, ki smo mu bili priča na odboru in je pomenil dodatno obdavčitev državljank in državljanov. S tem se nikakor ne moremo strinjati. Ker pa je res interventni zakon nujen, da pride denar pač v samo porabo in tudi vsi ostali zapisi, zlasti odprava birokratskih ovir, lahko rečemo, da je zakon bil dovolj dober, da smo ga pač v Novi Sloveniji podprli. Zaradi tega pa bomo tudi danes glasovali, da je referendum na to temo o interventnem zakonu nedopusten. Ljudje potrebujejo čimprejšnja finančna sredstva, takojšnjo zagotovitev finančnih sredstev. Potrebujejo to, da lahko končno se začnejo popravljati svoje domove in potrebuje denar na računih. Še vedno pa kljub sprejetemu interventnem zakonu, ki v določeni meri poenostavlja nadomestna gradnja in tako dalje, še vedno je ogromno določenih preprek, da kljub temu, da bomo izbrali dovolj finančnih sredstev iz tega naslova. Še vedno je dovolj, je zelo veliko birokratskih preprek v obstoječi zakonodaji, ki nam bo pač grenila vsakodnevno življenje prebivalk in prebivalcev te države. Kar se bojimo pa novih davkov, skozi ta interventni zakon je tudi to. Seveda na eni strani nimamo izračuna same škode, na drugi strani zagotavljamo finančna sredstva. Razumemo, da mogoče to iz naslova tega, da se pred bodisi Evropsko komisijo in tako naprej prikaže čim večjo vsoto, ampak spet na drugi strani ta izračun škode je ključen, da vemo, koliko dodatno obremeniti ljudi. Ta trenutek pa mi tega ne vemo in zaradi tega smo bili včeraj, ne bom rekel kritični v razpravi, kar je bilo omenjeno, ne, ampak zlasti s tem konstruktivnim dialogom želeli poudariti na določen nesmisel, ki se je v bistvu z amandmajem v sredo zvečer tudi zgodil. Tukaj imamo primer Nemčije, ki pospešeno niža davčne obremenitve tudi ta trenutek, medtem ko pa v Sloveniji gremo v nasprotno smer, ko višamo davčna bremena, bremena ljudem. Kar si želimo, draga koalicija, si želimo pa to, da kljub temu, da smo mi zakon podprli s to davčno obremenitvijo s stisnjenimi zobmi, si želimo, da to ne bi bila trajna rešitev v naši zakonodaji. Ta država je preveč obdavčena in to je govoril predsednik Vlade tudi na dan, ko bo izvoljen za predsednika Vlade in to je govoril minister za finance na hearingih. In dajmo se tega zavedati, da ta stvar ne postane potem trajna v naši zakonodaji. To vam še lahko danes sporočimo, kajti seveda zakon je sprejet in bo, in bo veljal, ampak da ne postane zgodba davčnega bremena iz tega naslova potem trajna, trajna odločitev, to je pa tisto, kar je v bistvu naša želja. Kajti višji davki ne pomenijo, ne pomenijo nič dobrega, višja davčna bremena ne pomenijo več produktivnosti in pomenijo dolgoročno slabše življenje za prebivalke in prebivalce.

Najlepša hvala.