Govor

mag. Andrej Rajh

Spoštovani poslanke in poslanci!

Uredba, ki je pred nami, določa najdaljši, najkrajši tedenski čas vožnje, najkrajši odmor ter najkrajši dnevni in tedenski čas počitka za voznike v sektorju komercialnega prevoza. Uredba se torej uporablja za cestne prevoznike in njihove voznike ne glede na to ali so vključeni v prevoz potnikov ali blaga ali je pa prevoz potnikov linijski ali pa občasni. Sedanja, torej obstoječa pravila negativno vplivajo na pogoje dela voznikov, saj si ne morejo vzeti odmora, kadar jim to ustreza in ne morejo čim bolj zmanjšati števila, torej nimajo vpliva na zmanjšanje števila prenočitev zdoma. To pa vpliva seveda na stres in na njihovo zdravje in utrujenost ter tudi na tak način zmanjšuje privlačnost poklica voznika in ogroža varnost v cestnem prometu. Ob tem obstajajo neenaki konkurenčni pogoji za ponudbe občasnih mednarodnih prevozov in ponudnike notranjih domačih prevozov potnikov. Za občasne prevoze, ki potekajo samo v eni državi članici, namreč ne morejo uporabljati dvanajstdnevno odstopanje za počitka, kot je določeno za mednarodne prevoze. Zavedati se moramo, da potovanje na dolge razdalje samo znotraj ene države članice, na primer po Nemčiji, Franciji ali pa Poljskem oziroma Italiji, ni upravičeno do 12 dnevnega odstopanja. Potovanje med Belgijo in Luksemburgom oziroma Slovenijo in Nemčijo na primer do Münchna pa je upravičeno do tega odstopanja, čeprav med tema oblikama prevoza ni nobene razlike v smislu razdalje in trajanja.

Predlog uredbe o spremembi uredbe glede minimalnih zahtev za najkrajše odmore ter dnevni in tedenski čas počitka v sektorju občasnega prevoza potnikov zadeva torej revizijo uredbe Evropske skupnosti in parlamenta s ciljem, da se zagotovi prožnejšo porazdelitev odmora in časa počitka ter določi enako obravnavo za mednarodne in notranje občasne prevoze potnikov. S predlogom se torej ne spreminjajo sedanji najkrajši odmori ali časi počitka ali najdaljši čas vožnje. Njegov namen je zagotoviti zgolj učinkovite in visoko kakovostne občasne prevoze potnikov ter izboljšati pogoje dela in vožnje za voznike, zlasti tako, da se čim bolj zmanjša ta njihov stres in utrujenost, hkrati pa omogoča razdelitev obveznega počitka, torej 45 minutnega počitka, na različne dele 15 oziroma 30 minutne. Predlagamo, da se uredba sprejme.