Hvala lepa.
Spoštovani poslanke in poslanci!
Avgustovsko neurje je, kot sami veste, uničilo en del promete infrastrukture na Koroškem, Gorenjskem in v Savinjski dolini in Ministrstvo za infrastrukturo je takoj pristopilo k sprejemu treh ključnih ukrepov, zagotovitvi prevoznosti, sprejeti ukrepov za sanacijo škode, torej vzpostavitvi stanja infrastrukture, kot je bilo pred vremensko ujmo ter načrtovanju in izvedbi novih investicij. Danes lahko povemo, da je zagotovljena dostopnost do vseh krajev, postavljeni so začasni mostovi, popravljajo se še ceste. In na ministrstvu skupaj s predanimi sodelavci in podizvajalci in izvajalci zelo marljivo delamo. Tako se je število kilometrov zapor zmanjšalo je 160 kilometrov na 65 kilometrov, skupno število vseh cestnih zapor pa iz 190 na 94, v to številko spadajo popolne zapore, pa delne zapore.
Pred nami je sedaj drugi skop ukrepov, ki se predvsem nanaša na sanacijo odprave škode, torej vzpostavitve prvotnega stanja in zato tu sprejemamo v interventnem zakonu odstope od Zakona o cestah ter pa prav tako zagotavljamo pomoč lokalnim, lokalnim skupnostim pri obnovi občinske infrastrukture. V sklopu Zakona o cestah tako širimo varovalni pas ceste na 50 metrov, v varovalnem pasu prometne infrastrukture, občinske in državne se lahko izvajajo vzdrževalna dela v javno korist, za katera ni potrebno pridobiti gradbenega dovoljenja, to pomeni, da lahko kakšno cesto zaradi plazu premaknemo levo, desno, to nam ta sprememba omogoča, hkrati pa še zmeraj ohranjamo, da pri obnovi sodelujejo mnenjedajalci, skrajšujemo pa njihov rok za podajo mnenja na 5 delovnih dni. Prav tako več ne bo potrebna obvezna recenzija in dodatna soglasja na izvedbene načrte. Kar se lokalne infrastrukture tiče, bo soglasje za obnovo izdajala tehnična pisarna za obnovo. Ta interventni zakon oziroma te določbe se bodo uporabljale do 31. marca 2024, to pomeni za vse pogodbe, ki bodo sklenjene do tega datuma. Kar se tiče pomoči pri obnovi prometne občinske infrastrukture, bo ministrstvo na podlagi zaprosila lokalne skupnosti lahko pomagalo občini pri inženirskih storitvah, torej pri vodenju projekta obnove prometne infrastrukture, v kolikor bo lokalna skupnost za to zaprosila in tudi država, ministrstvo bo za ta del nosilo stroške, torej za del, ki je povezan z vodenjem projektov, tu bo seveda pomagal Drsi. Zavedati se pa moramo, da so kapacitete Drsija omejene in da v kolikor bo, kolikor bo, bom rekel, želj več, kot bodo zmožnosti DRSI-ja, bo Vlada tu naredila določeno prioriteto in prioritetni seznam. Občina pa bo seveda za investicije, ki so v njeni lasti oziroma morala zagotoviti ali pa povedati kje bo, od kod bo dobila sredstva. Hkrati kot tretji ukrep na področju odstopa Zakona o cestah poenostavljamo postopke za pridobitev soglasja za zaporo ceste za potrebe obnove, zelo pomembno se mi pa hkrati tudi zdi, da imamo na ministrstvu seznam cen za tipična gradbena dela in da bomo upoštevali cene, ki so bile splošno veljavne pred ujmo, in da ne bomo dovolili nobenega oderuštva in vojnega dobičkarstva.
Hvala lepa.