Govor

Bojana Potočan

Hvala lepa.

(Državna svetnica Bojana Potočan.)

Lep pozdrav tudi z moje strani vsem navzočim!

Torej, Komisija za državno ureditev je na 8. seji, 30. 8. 2023, obravnavala predmetni predlog. Opravili smo daljšo razpravo in je komisija predlog zakona podprla. Naše mnenje je podano v pisni obliki, zato bom predstavila samo glavne poudarke.

Na komisiji je bilo opozorjeno na pogosto slab izplen stečajnih postopkov, prav tako tudi dejstvo, da so stečajni postopki pogosto razglašeni prepozno. Komisija je opozorila na pomen dobrega dela stečajnih upraviteljev, predvsem v prid upnikom in pa v prid zmanjševanju stroškov. Predstavnik Ministrstva za pravosodje je pojasnil, da predlog krepi vlogo upravitelja, ki bo moral iz svojega delokroga opravila opraviti sam, kadar pa seveda gre za opravila, ki ta delokrog presegajo ali jih pa je precej večji ta delokrog, potem jih lahko naročijo pri zunanjih izvajalcih. Da pa je v tem primeru pomembno, je to, da so ta opravila potrebna za izvedbo nalog upravitelja ter da je cena tudi primerljiva tržni vrednosti, bistvena odstopanja pa se bodo potem preverjala v okviru revizijskih nadzorov Ministrstva za pravosodje. Poudarjeno je bilo tudi, da vsak strošek odobri sodišče.

Na komisiji je bil izpostavljen pomen javnosti in transparentnosti postopkov prodaj, kar bo po mnenju predlagatelja krepilo obveznost upravitelja, da vse podatke o premoženju v stečajnem postopku vpiše v spletni iskalnik in bodo dostopni na enem mestu.

Opozorjeno je bilo, da je pomembno spoštovanje rokov iz razpisov pri zbiranju ponudb, kar v praksi ni vedno izpolnjeno.

Državni svetnik je v okviru svetniških vprašanj in pobud tudi podal vprašanje glede obveščanja predkupnih upravičencev, kadar se v stečajnem postopku prodajajo kmetijska in gozdna zemljišča na podlagi zbiranja ponudb ali neposrednih pogajanj, v praksi gre namreč za različne prakse stečajnih upraviteljev. In na podlagi svetniškega vprašanja je Ministrstvo za pravosodje naredilo poizvedbo na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, kjer so dobili pojasnilo, da določba o obveščanju v ZF, torej sama določba obveščanja v ZFPPIPP, velja že od samega začetka. Vendar pa je dejstvo, da je Zakon o kmetijskih zemljiščih imel določbo, da se vse prisilne prodaje objavijo na upravnih enotah, kjer se postopki tudi izvedejo, sedaj pa je ta določba črtana in je v bistvu to bil problem, zakaj so nastale različne prakse. Na podlagi teh ugotovitev je Ministrstvo za pravosodje potem tudi pozvalo Ministrstvo za kmetijstvo, da naslovi dopis na vse upravne enote in jih na to opozori. Stališče Ministrstva za pravosodje pa je, da ni dolžnost stečajnega upravitelja, da individualno s priporočeno pošto obvešča vse upravičence, ampak je na enak način za vse deležnike dostopno obvestilo na oglasni deski upravne enote, ki ga objavi, ko prejme obvestilo upravitelja.

Predstavnik Ministrstva za pravosodje je tudi opozoril, da bo veliko dilem z vidika pravočasne seznanitve odpravljeno s spremembo 326. člena ZFPPIPP, in sicer vpis premoženja v spletni iskalnik prodaj v stečajnem postopku.

Poudarjen je bil tudi pomen ustreznega izobraževanja upraviteljev. Poudarjeno je bilo tudi, da je zakon prenormiran, predlog sprememb pa tega ne odpravlja, zato bi bilo v bodoče potrebno razmisliti o delitvi vsebine na del, ki sodi v sam zakon, in del, ki sodi v podzakonske akte. Predstavnik Ministrstva za pravosodje je tudi pojasnil, da bodo vloženi amandmaji, ki pa jih v trenutku obravnave komisije v zakonodajnem postopku še ni bilo, zato se do njih nismo opredelili. Kot pa sem povedala, smo predlog, ki smo ga obravnavali, podprli.

Hvala.