Z vidika Poslovnika in pa z vidika dela Zakonodajno-pravne službe bi rada jasno opozorila na roke za obravnavo tega predloga zakona, ki je uvrščen na izredno sejo.
Takšno opozorilo je pravzaprav bilo dano že na delovnem sestanku, na katerem je bil ta predlog zakona okvirno že, se je torej že okvirno njegova vsebina obravnavala. Torej, z vidika Zakonodajno-pravne službe opozarjam, da morajo biti roki ustrezni, takšni, da dejansko omogočajo strokovno obravnavo in da upoštevajo Poslovnik Državnega zbora. V konkretnem primeru je Kolegij danes odločal o nujnem postopku, seja Državnega zbora pa bi bila v četrtek.
Pred tem mora predlog zakona obravnavati še matično delovno telo, Zakonodajno-pravna služba pa mora pripraviti pravno mnenje. Torej, rok 2 dni za proučitev predloga zakona je bistveno prekratek glede na obseg, glede na 172 členov in pa glede na zahtevnost predloga zakona. Namreč, predlog zakona ne določa samo pravic, ampak tudi obveznosti, kot so poseg v lastninsko pravico in pa tudi nove davčne obveznosti. Rok 2 dni tudi ne upošteva poslovniško določenega roka za mnenje lokalnih skupnosti v zakonodajnem postopku, ki je 15 dni. Prav tako pa ne upošteva poslovniško določenega okvirnega roka za izvedbo izredne seje, ki je prav tako 15 dni. Namen rokov je, da se spoštujejo in da omogočajo učinkovito, hkrati pa tudi strokovno delo.
Če zaključim, gre za pomemben zakon. Ravno zaradi njegove pomembnosti pa je potreben ustrezen čas za preučitev, za pravno mnenje, za morebitne amandmaje in za odločanje Državnega zbora.
Hvala.