Govor

Hvala lepa za besedo. Lep pozdrav v prvi vrsti gostom in pa seveda kolegicam in kolegom!

Večkrat ponavljamo besedo oziroma če kje, bi se morali v Državnem zboru zelo truditi za transparentnost poslovanja in boriti proti korupciji. Zdaj ta zakon v osnovi, ne bom govoril o namenu, ampak ruši oziroma je v neskladju, tako kot je že Zakonodajno-pravna služba ugotovila, v neskladju s kar nekaj drugimi zakoni oziroma predvsem pa z Zakonom o javnem naročanju. Jaz se strinjam, da je treba zakonsko zadeve urediti, ampak ne na način, da mi sprejmemo nov zakon, ki to situacijo še poslabšuje in da pozabimo na nekaj, kar je tudi, mislim, da Zakonodajno-pravna služba očitno spregledala, to je na direktivo EU glede javnega naročanja. Ta direktiva je bila popolnoma spregledana. In po trenutno veljavni zakonodaji bi mogli to direktivo mi upoštevati.

Pa da malo bolj konkretno obrazložim. Zdaj trenutni Zakon o javnem naročanju, če gledamo 1. člen, kaj je predmet zakona, je med drugim prenos direktive EU. To je direktiva iz leta 2014, številka 24, ki med drugim določa tudi zgornji prag vrednosti do katerega ni potrebno potrebnega javnega naročila. Ta zgornji prag je bil sicer takrat ob sprejetju direktive, mislim da, 207 tisoč evrov. Se pa se pa spreminja in trenutno je, mislim da, 215 tisoč evrov. Se pravi, to je direktiva EU, ki določa zgornji prag do katerega ni potrebnega javnega naročanja. Mi smo v naši zakonodaji, se pravi, še znižali ta prag za, bi rekel, načeloma vse javna naročila na 40 tisoč evrov, potem smo pa določili nekatere spremembe in dvignili, tudi za lekarniško dejavnost, to številko do meje, ki jo določa ta direktiva EU. Preko te meje pa mi ne smemo iti. In mi neposredno kršimo, s tem zakonom mi neposredno kršimo evropsko zakonodajo. To je prva stvar na katero bi bilo, po moje, treba biti pozoren. In če kaj, potem mi takih stvari ne moremo reševati po hitrem postopku.

Zanimivo je, ne vem, če si je kdo pogledal, KPK je 4. 7. izdala analizo delovanja javnega sektorja na področju zdravstva. In kaj v tej analizi opozarjajo? Ravno na drobljenje naročil. Opozarjajo na to, da se skozi drobljenje naročil oziroma naročanje blaga izven razpisov pač izigrava, bom rekel, zakonodajo. In jaz močno dvomim, da je to z namenom, predstavnica Lekarniške zbornice je sicer dejala, da javni razpisi negativno vplivajo na dobavo. Ja, mogoče se strinjam, sam sem pa prepričan, da pa pozitivno na ceno, kar je pa bistvo javnih razpisov. Javni razpisi so za to, da se doseže za določen izdelek najboljša cena.

In še enkrat, absolutno podpiram, da je treba spremeniti zakonodajo, ampak ne sprejemajmo zakonov s katerim obstoječo zakonodajo, bom rekel, še bolj izigravamo. In kot sem na začetku rekel, beseda transparentnost pa korupcija bi morala biti, če kje, v Državnem zboru na prvem mestu.

Zdaj, kar se tiče samega zakona je bil tudi zanimiv članek v enem od finančnih časopisov in tam so kar nekaj pomislekov navedem. Vprašanje je, ali je dobava…, ali bomo mi s spremembo zakona res rešili dobavo, dobavo zdravil? To ni samo slovenski problem, to je evropski problem in tukaj ni problem, koliko lahko ti naročiš, problem je, če sploh lahko naročiš oziroma če boš dobil to, kar želiš, v določenem času.

Potem še ena druga stvar, mi govorimo samo o lekarnah, kaj pa bolnišnice? Velik porabnik zdravil so tudi bolnišnice. Kako se pa oni soočajo s tem problemom, ko ne morejo priti do zdravil? Jaz mislim, da imajo podobni, mislim, podobno težavo tako lekarne kot bolnišnice, ampak bolnišnice so zavezane, ker oni ne prodajajo, ampak imajo to za lastno uporabo, je ta znesek nabave še nižji. Se pravi, oni so obvezno, obvezne k javnemu naročanju.

Tako, da, glejte, tukaj je kar nekaj pomislekov, tako, da tak zakon sprejemati po hitrem postopku, jaz se strinjam, da da je treba odpreti to temo, pa iskati rešitve za to, da bo dejansko se ta problem rešil, ampak jaz mislim, da to, da to ni prav pravi način, da to počnemo po hitrem postopku, ker je veliko, veliko dilem, tako kot sem jih že navedel. Tudi Agencija za varstvo konkurence je bila kritična. Lani, ko je bil ta razpis, smo imeli tudi nekaj pomislekov, ali je, ali je dejansko cilj znižanja cene ali kaj drugega, tako da jaz, jaz bi prosil, no, da resno razmislimo, ali se…, ali se tak zakon sprejema po hitrem postopku ali ga pustimo oziroma odpremo širšo, širšo debato oziroma iščemo dejansko rešitve, ki ne bodo v osnovi nezakonite, kar s tem, s tem zakonom počnemo.

Hvala.