Hvala lepa za besedo in prav lep pozdrav!
Torej, jaz bom čisto na kratko o tistem delu novele zakona, ki se neposredno dotika nalog Ministrstva za obrambo oziroma Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje. Zdaj, mi ob vsaki naravni nesreči, vselej znova v celotni zgodovini Slovenije govorimo o tem, da imamo izredno dober sistem zaščite in reševanja, ki odreagira vselej in zdaj ti zadnji dogodki epskih razsežnosti to potrjujejo. Sistem ni klonil, nikakor ne in zdaj po parih dneh od te katastrofalne ujme lahko ugotavljamo, da se je tudi po zaslugi samega sistema oziroma vseh sil zaščite in reševanja in predvsem seveda je treba poudariti, tudi samih ljudi na prizadetih območjih se razmere vendarle, bom rekel, vsaj nekoliko izboljšujejo, čeprav so še vedno izredno težke. Kot je povedal minister za naravne vire in prostor, seveda smo novelo tega zakona začeli pripravljati prej, preden je prišlo do zdaj teh zadnjih katastrofalnih poplav, tudi na podlagi izkušenj, ker je letos Slovenija praktično skorajda skozi celo leto na udaru naravnih nesreč, posebej pa od letošnjega maja prek junija in julija pa skorajda vsak dan. Vselej znova, seveda smo lahko ugotovili, da sistem deluje, ko je treba intervenirati in reševati življenja, imetje ljudi, ko pa pridemo v situacijo po intervencijah, ko nastopi obdobje sanacije pa je bilo doslej v zakonodaji cel kup določil, ki so državi pravzaprav preprečevala hitro in učinkovito reakcijo in tudi na to so opozarjali seveda vsakič, ko smo šli med ljudi po naravnih nesrečah, na to so vselej znova opozarjali ljudje, prizadeti ljudje, opozarjali župani, opozarjale lokalne skupnosti, zato s to novelo zakona seveda zdaj te stvari postavljamo drugače. Država bo res lahko ukrepala izjemno hitro. Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje v teh primerih, v vseh teh primerih zbira podatke o škodi. Mi smo pravzaprav zdaj ta sistem res pripeljali, bom rekel, da je zelo dobro utečen in mi podatke o škodi in še prej o intervencijskih stroških zberemo izredno hitro, čeprav seveda moramo pa vedeti, da naravna nesreča takšnih epskih razsežnosti, kot je ta zadnja, pa tudi že samo ocenjevanje škode ne bo moglo iti tako zelo hitro, ker je neverjetno kompleksna ta škoda. Ampak za primer, ko govorim o intervencijskih stroških, mi smo na primer za majska neurja zbrali podatke o intervencijskih stroških in prej kot v mesecu dni so občine že dobile izplačane, povrnjene te intervencijske stroške, pravzaprav niti še valute računov, ki so jih imele, niso potekle pa so bila ta sredstva že na njihovih računih. Torej, to smo omogočili z lansko novelo Zakona o varstvu pred naravnimi nesrečami, seveda to pa je zdaj naslednja stopnja, kjer pravzaprav uvajamo nek nov pristop, ko govorimo o nujnih sanacijskih stroških, torej, da se po zbrani preliminarni oceni škode, ki še ne gre v verifikacijo Državne komisije za ocenjevanje škode, že lahko hkrati naredi tudi ta program nujnih ukrepov in občine na ta račun dobijo predplačilo. Bo pa seveda v tem zadnjem primeru poplav seveda ta škoda enormna. Jaz vam bom samo za ilustracijo dal en podatek, veliko podatkov smo v najrazličnejših lahko slišali zadnje dni, seveda nekih, bom rekel, ocen škode v celoti niti še ne more biti, zdaj, ko voda odteka, se bodo prave razsežnosti šele poznale, ampak na primer samo, ko gre za, samo ko gre za uničenje bivalnih oziroma hiš, bivalnih objektov, samo na območju Zgornje Savinjske doline od Mozirja pa do Solčave je 34 popolnoma uničenih objektov, praktično izbrisanih in po zadnjih svežih podatkih vsaj 276 objektov popolnoma neprimernih za bivanje, torej lahko v tej številki najdemo seveda tudi izjemno veliko takšnih, kamor se ljudje nikoli več ne bodo mogli vseliti. To samo za primer, mislim, o kakšnih razsežnostih govorimo, pa sem navedel samo en tak manjši del prizadetih območij. Tako da seveda smo na Ministrstvu za obrambo ves čas sodelovali pri pripravi te novele zakona tudi z našimi izkušnjami, kar zadeva zbiranje podatkov o škodi, tako da seveda smo na koncu pravzaprav ne glede na to, da so nas v to novelo zakona seveda pripeljale naravne nesreče, veseli, da lahko na tem področju država končno odreagira in da po desetletjih obdobja, ko država je sicer delala na sanaciji, ampak se to seveda na terenu, kar zadeva državno pomoč, niti ni poznalo, ker so bili postopki tako dolgi, da se zdaj to bistveno, korenito spreminja.
Hvala lepa.