Govor

Mateja Tavčar

Hvala za besedo.

Lepo pozdravljeni!

Zakonodajno-pravna služba je preučila predlog zakona v okviru svojih pristojnosti in podala mnenje, ki ste ga prejeli 3. julija 2023. V okviru pripomb k posameznim členom je bilo v mnenju opozorjeno na neustrezno opredelitev izrazov, uporabljenih v 1. členu, kot so: najbolj perspektivni sektor, sektor v težavah, odkupna, prodajna, ponderirana cena ter pridelovalec, predelovalec in posrednik. Ustrezna določitev kriterijev za presojo, kdaj gre za najbolj perspektivne sektorje oziroma sektorje v težavah, je namreč ključna, saj je na tak položaj vezana priprava morebitnih dodatnih ukrepov za ciljne investicije z namenom podpor.

Pri 2. členu je bilo opozorjeno na upoštevanje načela potrebnosti pravnega urejanja, odsotnost ustrezne ureditve razmerja do Zakona o odnosih Republike Slovenije s Slovenci zunaj njenih meja, ki je sistemski zakon, in utemeljitve potrebnosti posebne ureditve ter na ne povsem ustrezno uporabo osnovnih izrazov, ki opredeljujejo predmet urejanja. Navedeno onemogoča vsebinsko presojo rešitev, saj ni nedvomno jasno, katere kmetijske aktivnosti se lahko financirajo, kdo so upravičenci, katere organizacije oziroma kateri večletni programi oziroma letni programi aktivnosti se lahko financirajo. Opozorjeno je bilo tudi na nedoločenost postopkovnih pravil, vsebine javnega poziva, pogodbe o medsebojnih razmerjih, odločbe ter tudi opredelitve vsebine večletnih in letnih programov aktivnosti.

V mnenju je izpostavljeno še vprašanje ustreznosti izbire vrste postopka, saj iz predlaganih rešitev izhaja, da gre za pravila izbire med kandidati, kar bolj ustreza institutu javnega razpisa kot pa javnega poziva.

V zvezi s 3. členom je bilo opozorjeno predvsem na nejasnost ureditve, saj iz obrazložitve izhaja obveznost neposrednega vnosa podatkov v informacijski sistem s strani zavezanca, pri čemer pa iz novega 170. člena niti iz novega 61.n člena ne izhaja, da bi bili zavezanci dolžni sami vnašati podatke v informacijski sistem, saj je določena le obveznost pošiljanja podatkov. Ta ureditev je nejasna predvsem z vidika prekrškovne določbe, ki predvideva sankcioniranje zavezanca, ki ni posredoval podatkov v informacijski sistem. Čeprav gre zgolj za neskladje v izrazih, je to lahko sporno z vidika načela zakonitosti v kazenskem pravu, kakor je to določeno v 28. členu ustave.

Medtem smo preverili pravkar vložene amandmaje koalicijskih poslanskih skupin in ugotavljamo, da so naše pripombe večinoma upoštevane.

Hvala.