Pravzaprav z veseljem.
Večina teh razprav pravzaprav potrjuje pomen sprejema tega zakona in v precejšnji meri potrjuje pravilnosti izbire temeljnih načel in izbranih ciljev, ki smo jih zasledovali pri pripravi tega zakona, ki nadomešča kot ste mnogi ugotovili predhodni zakon iz leta 2006 a tudi razmejuje humanitarno od razvojne in vrednoti neka temeljna načela, ki so tudi slovenska ustavna načela Slovenije, ko gre za vprašanje razvojne in humanitarne pomoči. Zahvaljujem se predsedniku DZ tudi za njegovo izvajanje predvsem izpostavljeno vlogo ITF in koncepta človekove varnosti. To je bilo eno tistih načel, za katero smo ocenjevali, da mora dobiti neko dominanto vlogo v celotnem razumevanju in koncipiranju temeljnih načel. Na nekaj, kar smo tukaj še opozorili je, da je ta novi zakon pravzaprav tudi instrument, če hočete, izvajanja in pa implementacija Agende 2030 h kateri je Slovenija zavezana in je sama seveda temeljno prispevala k sprejetju tega pomembnega dokumenta Organizacije Združenih narodov. Strinjam se s tem, da je na področju zunanjih zadev malo zakonov, zato je ta zakon pomemben in si želimo, da bi bil dober in implementacijski na način, da bi ga lahko vrednotile ne samo kot pravi poslanec Rajić računovodsko, ampak da bi ta evalvacija bila tudi predvsem vsebinska in na osnovi, potem koncipiranje nadaljnjih usmeritev.
Glede vašega vprašanja glede BND. Uveljavlja se ta formulacija na globalni ravni in je to pravzaprav strategija OECD EU in se praktično, zaradi tega uporablja. Tudi za nas smo se lotili tega bilo nekoliko, da rečem, prav presenečenje, ampak vendarle, potem smo upoštevali to strategijo, ki je sprejeta v okviru Združenih narodov in ne samo OECD in Evropske unije. Mi pač to povzemamo v tem zakonu.
Jaz bi se ustavil neko zanimivo in dobro vprašanje glede dinamike rasti sredstev za mednarodno razvojno sodelovanje. Mi bi si vsekakor želeli, da bi do leta 2030 dosegli dogovorjeno zavezo 0,33, ampak to je v precejšnji meri seveda odvisno tudi od zakonodajalca parlamenta, ki ima na koncu ključno vlogo pri koncipiranju zunanje politike. V kolikor bo tukaj razumevanje, potem ne dvomim, da bomo lahko to te številke, do tega procenta 0,33 tudi prišli. Sicer so pa tukaj neke realne ovire in mi se že v tem trenutku soočamo s problemom, da zaradi visoke gospodarske rasti nam dejansko procent razvojne moči nekoliko pada. Torej, na kljub povečevanju sredstev, zaradi visoke rasti v tem deležu padamo. Eno je statistika, drugo pa je neki realni pokazatelj dejanske razvojne pomoči.
Obe vprašanji, ki jih naslavljajte vi, gospod predsednik, ključno z osmimi temeljnimi načeli, ki ste jih postavil bodo vodilo v pripravi strategije, ki sledi. Ta je sedaj na fazi, na kateri delamo. Sama dinamika sredstev pa kako se bo to do 2030 odvijalo in razvijalo je stvar akcijskega načrta. Tudi to je element, na katerem v tem trenutku aktivno delamo in upamo, da bo v bližnji prihodnosti zaključen. V tem trenutku imamo pred seboj kot cilj sprejetje Zakona o mednarodnem razvojnem sodelovanju in humanitarni pomoči. Upam, da vam bo z vašo pomočjo uspelo v prihodnjih dneh.
Hvala lepa.