Hvala lepa spoštovani dr. Brglez. Razprava je odprta o vseh členih.
Tudi sem se želim vključiti na kratko v to razpravo. Naša ocena, ocena Nove Slovenije je, da besedilo tega zakona o mednarodnem razvojnem sodelovanju in humanitarni pomoči Republike Slovenije sledi lani sprejeti resoluciji in sledi določbam, usmeritvam deklaracije o zunanji politiki Republike Slovenije iz 10. julija 2015. Morda v nadaljevanju, nekoliko me je presenetila, ampak zgolj gre za kozmetični razmislek. Zanimivo, da v zakonu se operira z BND - bruto nacionalni dohodek. Postavil sem si vprašanje zakaj, ampak niti mi ne rabite na to temo odgovarjati. Običajno uporabljamo BDP - bruto domači produkt ali pa GDP, ki je seveda sestavljen iz celotne potrošnje privatnega sektorja, to je zasebna potrošnja plus državna potrošnja plus naložbe plus neto izvoz, to se pravi izvoz minus uvoz, to je BDP. Ampak, zdaj seveda nisem v zakonu pričakoval, da bo v zakonu določena dinamika povečevanja sredstev, finančnih sredstev za dosego cilja ena tretjina procenta bruto domačega produkta do leta 2030 oziroma najkasneje do leta 2030. To je potem gotovo stvar nekih akcijskih, torej nekih strategij, itn. Ker bi me zanimala ta linearna odvisnost oziroma ta premica, kako bo strma. Morda bo pa kdaj kakšno leto kakšen skok. Me pa veseli, da se tukaj čuti, tudi na odboru tudi ob razpravi o resoluciji, da se je čutila ta pripravljenost, ker pravzaprav ta zakon daje neko pravno podlago, nek temelj tudi zato, da Slovenija lahko v mednarodni skupnosti postane bolj kredibilna in bolj prepoznavna. Jaz sem šel pogledati ugotovitve in priporočila Odbora za razvojno pomoč, Slovenija 2017. To je izvleček iz OECD, medsebojni pregledi mednarodnega razvojnega sodelovanja. To zdaj govorim predvsem o mednarodnem razvojnem sodelovanju, kakšne so glavne ugotovitve in priporočila tega odbora. Slovenija je od vključitve v Odbor za razvojno pomoč leta 2013 razvila in preoblikovala institucionalni sistem za izvajanje mednarodnega razvojnega sodelovanja ter pridobila ključno razvojno znanje in izkušnje na tem področju na ministrstvih in v ustanovah, ki izvajajo uradno razvojno pomoč. Slovenija je v teh letih, ki so sledila gospodarski krizi ohranila mednarodno razvojno sodelovanje na verodostojni ravni, kar je dobra podlaga za nadgradnjo programa vzporedno z rastjo uradne razvojne pomoči.
Tukaj je nekaj priporočil iz tega dokumenta. Jaz verjamem, da tem priporočilom tudi to zakonsko besedilo sledi pa, če dovolite. Za nadgradnjo dosedanjih dosežkov mednarodnega razvojnega sodelovanja bi Slovenija morala… Prvič. Predstaviti svoj pristop pod prag revščine še posebej v državah v neposredni soseščini. Drugič. Zožiti vsebinsko in geografsko usmerjenost za manjšo razpršenost in se osredotočiti na svoje primerjalne prednosti za povečanje učinkovitosti. Tretjič. Oceniti, s katerimi multilateralnimi organizacijami bi moralo sodelovati, da bi bolj učinkovito dosegla svoje strateške cilje vključno z zagotavljanjem podore najmanj razvitim državam in opredeliti rezultate, ki jih pričakuje od prispevkom tem organizacijam. Četrtič. Prilagoditi okvirni program na področju mednarodnega razvojnega sodelovanja za vzpostavitev celovitega in skladnega pristopa na ravni celotne Vlade in njenih organov vključno z razvojnimi rezultati, ki jih želi doseči. Petič. Zagotoviti, da bodo vsi deležniki mednarodnega razvojnega sodelovanja Republike Slovenije osvojili pomen vključevanja tematik sporov in okolja v svoje aktivnosti ter imeli za to ustrezna orodja. Šestič. Opredeliti naravo strateških partnerstev z nevladnimi organizacijami in zasebnim sektorjem ter njihov prenos v prakso. Sedmič. Oblikovati evalvacijsko kulturo na ravni celotne Vlade, pri čemer bodo vsi deležniki v ocenjevale vključili v svoja prizadejanja pri mednarodnem razvojnem sodelovanju. Osmič. Okrepiti sodelovanje v omrežjih zamer in krhke okoliščine ter sistemizirati napotitve tehnične pomoči za večjo osredotočenost in pridobivanje znanja v krhkih okoliščinah izven regije zahodnega Balkana.
Najbrž boste lahko potrdili, da zakonsko vsebinsko nekako sledi priporočilom ali pa dajem možnost za komentar. Je sedaj kakšna razprava v še splošnem delu? Mag. Rajić, podpredsednik, izvolite!