Govor

Milan Brglez

/ izklopljen mikrofon/…

Najprej se zahvaljujem za besedo, mislim, da je logično, da zakon sledi deklaraciji o mednarodno razvojnem sodelovanju in humanitarni pomoči. Glede na to, da nismo uspeli te dve zadevi ločiti v dva zakona, je potem tudi smiselna ta ureditev, ki je tukaj in vsaj omogoča sistemsko in hitrejše delovanje, tudi v takšnih primerih, tisto kar je po mojem pomembno pa včasih ni povsem razumljeno, da seveda razvojno sodelovanje omogoča tudi privatnemu sektorju imeti svoje interese, medtem, ko humanitarna pomoč pač ne, razen v kolikor lahko rečeš, da je interes tistega, ki pomaga tudi tem, da sam kot takšen preživi, tudi tu je vseeno treba biti nekako realističen, drugače pravzaprav v tem sodobnem svetu ni možno generirati ustrezna sredstva. Veseli me, da je skozi to zagotovljeno v bistvu prav posebno sistemsko mesto in tudi sistemsko financiranje do nečesa, ITF še zlasti, druge takšne niti ne bi toliko omenjal, ampak ta je pa nekako v ospredju zaradi pač svoje vloge in, ki jo je tekom naše zunanjepolitične zgodovine pravzaprav odigral in je pravilno, da je zdaj nekako prav posebej umeščen, torej še zlasti to področje, torej navezava na človekovo varnost, kar je nekako povsem logično, mislim, da je tudi v skladu tako, bom rekel, z ožjo našo strankarsko vizijo tega kaj naj bi se na zunanjepolitičnem področju počelo kot pravzaprav s tistim s čimer se dejansko multilaterali Slovenija ukvarja in je zelo dobro, da imamo pravno osnovo, ki je temu prilagojena in na drugi strani, da smo na podlagi spoznanj in bom rekel pripomb, ki smo jih na ta svoj sistem dobili pač poskušali zadevo prilagoditi seveda v sodelovanju z, bom rekel, nevladnim sektorjem, ki je zelo pomemben pri nekaterih projektih, ki so znotraj tega do sedaj pravzaprav potekali. Tako, da v celoti gledano podpiram zakon in na drugi strani seveda tudi amandmaje, ki pa bolj ali manj sledijo mnenju Zakonodajno-pravne službe, ne pravim, da je to perfekten zakon, je pa veliko boljši od tistega kar je bilo do sedaj in bo omogočal bolj proaktivno delo in hitrejši odziv Slovenije tako glede na razvojne potrebe kot na drugi strani glede na humanitarne potrebe, ki veste, da je čas zelo pomembna komponenta, zaradi tega so ta sredstva, morajo biti dejansko zelo hitro na voljo brez nekih velikih birokratskih ovir.

Končno kar mi je važno je, da dosedanja zakonodaja niti ne bi omogočala izvajanje Agende 2020-2030 in ta del se mi zdi tudi zelo pomemben v tem segmentu, tudi glede na to, da pač zdaj imamo tudi, ne samo vizijo, ampak tudi strategijo razvoja države, ki naj bi vseboval tudi ta moment, ki je pomemben, razvojno sodelovanje vsekakor ne poteka znotraj države, ampak si pa dolžan, če si med razvitejšimi, čim več pomagati. Upam, da bo tudi politična volja takšna, ki bo omogočala uporabo tega instrumenta. Na koncu je vedno instrument, je pa odvisno od politične volje, ki pač alocira določena sredstva za te namene. Je pa s tem pravzaprav opravljeno tisto glavno kar pač mora biti, da je to področje pokrito. Je pa, drugače povedano, je pa na področju Zunanje politike relativno malo zakonodaje, poleg Zakona o zunanjih zadevah in je prav, da so te specifične stvari posebej narejene, ker vemo, da je Zakon o zunanjih zadevah zelo težko podpreti in hkrati zapreti. To pa čaka naslednji mandat za nekatera druga vprašanja.

Hvala.