Govor

Miro Cerar

Spoštovani gospod predsednik Ustavne komisije, spoštovane članice, člani in drugi prisotni. Hvala za besedo.

In povem vam, da bom kratek, kajti verjamem, da bo kasneje v nadaljevanju kakšne podrobnejše zadeve lahko pojasnile še ministrica za finance ali kdo od drugih prisotnih ministrov. Sam želim samo poudariti naslednje. Vlada pozdravlja same namene in cilje predlaganega ustavnega zakona. To je zlasti tisti namen in cilj, da se zaščiti vrednost državnega premoženja v obliki kapitalske naložbe v NLB, ki je ogrožena zaradi izdajanja in izvrševanja sodnih odločb hrvaških sodišč. Te sodbe nedvomno pomenijo kršitev veljavnih mednarodnih sporazumov in strinjam se, da že sedanji pravni okvir ustavnega zakona česa takega ne dopušča. In tudi naj ob tem poudarim, da Vlada ves čas stoji zelo jasno in odločno na stališču, da takšna izplačila, za takšna izplačila ni nobene pravne podlage, torej da na podlagi teh sodb hrvaških sodišč do takih izplačil ne sme prihajati. Soglašamo, torej Vlada soglaša z vsemi ukrepi, ki bi zaščitili vrednost državnega premoženja, vendar pa ob tem poudarjamo, da morajo biti ti ukrepi tudi, kolikor so predvideni z nekim prihodnjim ustavnim zakonom, če do njega pride, morajo biti ti ukrepi v skladu z mednarodnim pravom in pravnim redom Evropske unije. Zato seveda predlagamo to, kar bo verjetno tudi komisija sama ocenila za najbolj primerno, da pač pristojna strokovna skupina, ki bo verjetno oblikovana v okviru te komisije, glede urejanja te materije zavzame zelo jasna stališča in nas poduči vse skupaj, katere rešitve so primerne, katere lahko vodijo do uresničitve teh namenom in ciljev, kot jih ustavni zakon predvideva, in katere ne. Naj samo še to dodam, da Vlada ugotavlja ob vsem tem, da cilj, ki ga zasleduje predlagatelj predloga ustavnega zakona, v celoti nikakor ne bo mogel biti dosežen, kajti predlog ustavnega zakona ne daje in verjetno tudi ne more dati dejanske zaščite, torej dejanske zaščite, državnemu premoženju v obliki kapitalske naložbe v NLB, ki bi jo bilo treba vzpostaviti za primer, če bi kljub vsemu prišlo do prisilnih izterjav. Namreč, če pride do prisilne izterjave na Hrvaškem, denimo, seveda tega de facto ne moremo preprečiti, lahko pa seveda iščemo ukrepe, kot jih išče tudi predlagatelj, kako morda na neke druge načine demotivirati Hrvaško za takšno izrazito protipravno ravnanje.

Tako da, če zaključim … Menim, da je ta obravnava tega predloga Ustavnega zakona zelo smiselna, treba je seveda zdaj prisluhniti kompetentni stroki in Vlada bo pri tem sodelovala, kjerkoli in kakorkoli bo potrebno. Naj tudi povem, da imamo na Ustavni zakon nekatere konkretne, bolj bi rekel vprašanja, kot pripombe, ki jih bomo tudi morda danes nekoliko izpostavili. Verjamemo pa, da moramo vsi delati z istim namenom - kot je bilo že rečeno, zaščiti slovensko premoženje.

Tako da, zaenkrat hvala, gospod predsednik, predlagam pa, da v nadaljevanju v imenu Vlade spregovori še kak minister, predvsem ministrica za finance, ki bo to podrobneje razdelala.

Hvala.