Govor

Tilen Božič

Hvala za besedo in hvala za vabilo. Spoštovane poslanke, poslanci in gostje.

Bi uvodoma začel s tem področjem, se pravi z vprašanji iz področja SDH in potem nadaljeval z DUTB. Tako, da kar se tiče gradiva, ki ga imamo pred sabo, ki je nekako pobuda za sklic te seje, predlagatelj izhaja iz koalicijskega sporazuma v katerem je med drugim tudi navedeno, citiram: »Upravljanje je potrebno izboljšati skozi učinkovito delovanje in upravljanje Slovenskega državnega holdinga in Slabe banke z vzpostavitvijo bolj učinkovitega in aktivnega nadzora delovanja SDH in DUTB, z jasno določeno strategijo opravljanja posameznih vrst državnega premoženja ter s klasifikacijo naložb. Potrebno je izboljšati in izvajati kodeks korporativnega upravljanja podjetij v državni lasti z namenom, da se bo državno premoženje upravljalo na podlagi sprejete strategije države, upravljanju z državnim premoženjem na odgovoren, neodvisen, profesionalen in transparenten način in, če bo potrebno se za navedene namene dopolni Zakon o Slovenskem državnem holdingu«. To sem ponovil predvsem zaradi, ker se potem na to nekako skozi razlago navezujem. Predlagatelj ugotavlja, da Vlada te zaveze iz koalicijske pogodbe ne spoštuje, tu moram izpostaviti, da ta ugotovitev predlagateljev seveda ne drži. Predlagatelj tudi v navedenemu delu koalicijskega sporazuma pripisuje naravno zavez, Vladi pa očita njihovo nespoštovanje ter zelo politično in interesno upravljanje državnega premoženja. Vlada tako pavšalnim navedbam seveda nasprotuje. V prvi vrsti je treba poudariti, da izpostavljeni del koalicijskega sporazuma ne predstavlja zavez Vlade, temveč sklop ukrepov preko katerih je možno doseči cilje, ki si jih v zvezi z gospodarstvom oziroma upravljanjem državnega premoženja zavzema doseči Vlada. Vlada je ob začetku svojega mandata dobila v implementacijo Zakon o Slovenskem državnem holdingu, ki je bil sprejet v letu 2014, skladno s smernicami OECD in priporočili Evropske komisije. Takoj po nastopu Vlade je bilo na mizi sedem priporočil sveta Evropske unije iz področja korporativnega opravljanja družb v državni lasti Republike Slovenije. In te so bile nadaljevanje privatizacije, sprejem strategije upravljanja z jasno klasifikacijo naložb, sprejem letnega načrta upravljanja, sprejem meril za merjenje uspešnosti poslovanja družb v upravljanju SDH, zagotovitev popolne operativnosti SDH, sprejem kodeksa korporativnega upravljanja družb v državni lasti in nazadnje zagotovitev strokovnega, preglednega in neodvisnega upravljanja. Iz priporočil sveta Evropske unije za leto 2017 izhaja, da so bila vsa priporočila izpolnjena, saj je zato področje obstajalo samo še eno priporočilo in sicer zagotovitev dobrega upravljanja in uspešnosti družb v državni lasti, kar je bilo z znatnim povečanjem donosnosti in dividendnosti kapitala v poslovnem letu 2016 prav tako doseženo, tako, da tu ne bi bilo tako je spoštovani poslanec rekel hvala bogu, ampak hvala ukrepu in ukrepi delujejo, se pravi, če gremo gledati 2014 1,8…