Hvala lepa, predsedujoča.
Spoštovane članice in člani odbora.
Vlada Republike Slovenije Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o igrah na srečo, ki ga je vložil poslanec Branko Zorman, ne podpira.
Predlog zakona namreč ne ureja tega področja celovito, ne ureja niti najnujnejših sprememb, ki so potrebne za uskladitev slovenske zakonodaje s pravnim redom EU. Po našem mnenju, mnenju Vlade Republike Slovenije bi moral biti temeljni cilj predloga zakona ravno to, torej uskladiti pravno ureditev prirejanja iger na srečo s pravnim redom Evropske unije na celovit način, ne samo za področje športnih stav. V povezavi s tem ciljem bi bilo potrebno s spremembami in dopolnitvami področnega zakona odpraviti zahtevo, da ima družba, ki želi pridobiti koncesijo za prirejanje iger na srečo v Sloveniji, torej sedež v Republiki Sloveniji. Poleg tega bi bilo smiselno in pravilno, da bi pri pripravi predloga zakona upoštevali tudi načelo odprave iniciativnih ovir, po katerem je treba zmanjšati število reguliranih poklicev, ker je tovrstna ureditev administrativna ovira pri zaposlovanju in zvišuje stroške dela. Iz vidika čim bolj učinkovite ureditve področja iger na srečo bi moral predlog zakona poseči tudi v sedanjo ureditev glede lastniške sestave gospodarskih družb, ki imajo koncesije za prirejanje posebnih iger na srečo v igralnici. Predlog ne odpravlja dosedanje omejitve pri lastniški sestavi teh gospodarskih družb in tudi ne vzpostavlja pogojev za pritegnitev domačih in tujih vlagateljev. Zdaj imajo eno ali več koncesij za prirejanje posebnih iger na srečo v igralnici štiri gospodarske družbe, pri čemer imata v treh od njih lastniške deleže v obliki navadnih delnic tudi Kapitalska družba, Slovenski državni holding (torej, SDH). Odlok o strategiji upravljanja kapitalskih naložb države pa določa, da se družbe, ki se ukvarjajo z igralništvom, razvrščene med portfeljske naložbe. V primeru vstopa novih koncesionarjev na trg športnih stav bi to predpostavko konkurenčnejše ponudbe stav v prvi vrsti pomenilo prerazporeditev obstoječih igralcev športnih stav, ki sedaj igrajo pri Športni loteriji, k novim ponudnikom, glede na velikost trga pa se po predvidevanjih ne bi bistveno povečalo število igralcev. Vstop novih koncesionarjev na trg ne pomeni nujno zvišanja prihodkov, kot pravi predlagatelj, ki jih pač v Republiki Sloveniji prejemata obe fundaciji (FŠO in FHO). Bolj konkurenčna ponudba stav bi namreč pomenila višje kvote in izplačila, kar pa v bistvu znižuje osnove za davke in za koncesijsko dajatev, ki je razlika med vplačili in izplačili v stave. S tem bi se znižali prihodki za obe fundaciji. Potrebno je opozoriti tudi na dejstvo, da realnih podatkov o številu naših igralcev, ki igrajo pri tujih ponudnikih, ni. Tudi morebitna izdelava ocene oziroma analize števila teh igralcev bi podala rezultat, ki bi še vedno temeljil zgolj na določenih predpostavkah in ocenah.
Če zaključim … Glede na vse navedeno predlagam, da Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o igrah na srečo ne podprete.
Hvala.