Gospa predsedujoča, hvala za besedo.
Lep pozdrav tudi ostalim v tej dvorani.
Jaz bom kar prebral mnenje Komisije za gospodarstvo, obrt, turizem in finance, ki se je na tretji seji odločilo, da predlog zakona ne podpre.
Komisija je bila seznanjena z mnenjem Vlade Republike Slovenije in mnenjem Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora ter pripombami Športne loterije in na podlagi tega je sprejela sklep. Predlagatelj zakona želi s svojim predlogom sistemsko urediti in stabilizirati financiranje Fundacije za financiranje športnih organizacij v Republiki Sloveniji, kakor tudi Fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij, ter ob upoštevanju sodobnih trendov in mednarodnih ureditev na področju prirejanja stav uskladiti področje prirejanja športnih stav s pravnim redom Evropske unije ter s tem učinkoviteje urediti to dejavnost. Predlagane spremembe zakona vzpostavljajo enakopraven pravni položaj obstoječega koncesionarja na področju prirejanja stav z morebitnimi novimi koncesionarji, pri čemer se koncesija podeli vsakemu prireditelju, ki izpolni predpisane zakonske pogoje.
V razpravi je bilo podano mnenje, da so številke oziroma podatki predlagatelja, na katere se sklicuje, nezanesljivi in pretirani, predvsem o velikosti odlivov sredstev, ki jih slovenski igralci vplačujejo pri tujih prirediteljih stav. Komisija meni, da je bolj kot o predlagani rešitvi o popolni liberalizaciji slovenskega trga športnih stav in prostem vstopu tujih prirediteljev iger na srečo na majhen slovenski igralniški trg, pomembno razmišljati o vključitvi Športne loterije kot enakopravnega partnerja v organiziranje iger ter v ekonomsko povezovanje na evropski ravni.
Komisija se je seznanila tudi z nasprotno stranjo, to je s stališčem invalidskih organizacij, ki predlaganega zakona ne podpirajo, saj ocenjujejo, da bi učinki predlagane ureditve imeli negativne posledice na financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij. Tudi Vlada namreč predvideva, da bi ob vstopu novih koncesionarjev na trg športnih stav verjetno prišlo do prerazporeditve obstoječih igralcev športnih stav k novim ponudnikom, število igralcev pa se bistveno ne bi spremenilo. Ne gre sicer zanikati dejstva, da vpliv konkurenčnejše ponudbe na igralniškem področju ni zanemarljiv in lahko izboljša kvote ter poveča dobičke in izplačila, kar pa znižuje osnovo za davke in koncesijske dajatve.
Za ohranitev stabilnosti domačega trga na tem področju in za zagotovitev zanesljivosti virov, ki bodo omogočili izvedbo predvidenih programov Fundacije za šport in igre na srečo, je po mnenju komisije treba omejiti nelegalno ponudbo, ozavestiti uporabnike iger na srečo, da bodo igrali pri domačih ponudnikih in s tem zagotavljali večji delež davkov državi in lokalnim skupnostim ter dajatev, ki se namenjajo za financiranje invalidskih, humanitarnih in športnih organizacij. Predvsem eden od glavnih pomislekov invalidskih organizacij in eden od glavnih argumentov, zakaj Državni svet tega zakona ni podprl, je v tem, ker ima Slovenija kot unikum uvedem 10% davek na srečke, ki bistveno vpliva na nižji obseg zbranih koncesijskih dajatev in za katerega je bilo ob uvedbi v letu 2013 zagotovljeno, da gre za začasni interventni ukrep. Mogoče bi bilo v kombinaciji ukinitve te dajatve mnenje Državnega sveta drugačno.
Hvala vam.