Govor

mag. Dejan Židan

Hvala, gospod predsednik. Ta zakon, torej sprememba zakona o veterinarskih merilih skladnosti predvsem naslavlja povečana tveganja, ki so v naši okolici in s tem tudi v Sloveniji kar se tiče nekaterih nevarnih kužnih bolezni pri živalih. Ta tveganja naslavljamo sedaj štirimi skupinami ukrepov. Prva skupina ukrepov je dodajanje pravnih podlag generalnemu direktorju Uprave za varno hrano za hitro in učinkovito ukrepanje za preprečevanje vnosa in širjenja bolezni živali, kot recimo aviarna influenca, bolezen modrikastega jezika, afriška prašičja kuga, vozličati dermatitis, osebnice ovac in koz, kuga drobnice in podobno ter s tem nastanka gospodarske škode. Z navedeno spremembo se v pojavu bolezni omogoča vzpostavitev pravnih podlag za izbiro ukrepov, ki so na voljo za preprečitev pojava in preprečitev širjenja bolezni živali. Ob pojavu nalezljivih bolezni je ključno hitro ukrepanje na kmetijskih gospodarstvih z nadaljnjo izdajo individualnih odločb na kmetijskih gospodarstvih imetnikih živali. Za strokovno podporo pri odločanju o ukrepih glede varovanja zdravja ljudi in živali pa je predvidena pomoč strokovnjakov, za katere mora biti predvideno plačilo v skladu s predpisi vlade, ki urejajo sejnine in poročilo stroškov. Pri tej točki dovolite, da samo pojasnim. Vem, da smo imeli razprave tudi za zakonodajno službo Državnega zbora, da pojasnim nujnost. Namreč kadar pride do nevarnosti ali celo izbruha kužne bolezni, je včasih potrebno odreagirati v minutah in urah, ne moremo čakati na objavo odločbe v Uradnem listu in zato je predlog tovrstne ureditve in prošnja za razumevanje.

Kot drugo. V Sloveniji imamo odobrene laboratorije, ki morajo izpolnjevati pogoje, vendar v sedaj veljavnem zakonu ni jasnih določb o ukrepanju v primeru neizpolnjevanja pogojev imenovanih laboratorijev ali k sodelovanju imenovanih laboratorijev ugotovijo nepravilnosti ali kršitve. S sprejemom predloga zakona lahko jasno določimo pogoje in postopek prenehanja koncesije za imenovanje laboratorijev ter, da v primeru prenehanja koncesije generalni direktor lahko sklene pogodbo z drugim laboratorijem države članice, ki izpolnjuje pogoje. Določa določba, da lahko generalni direktor sklene pogodbo z drugim laboratorijem državne članice je nujna, da se zagotovijo analize za neprekinjeno izvajanje uradnega nadzora. Dodana je tudi določba, da pritožba zoper odločitev o odvzemu koncesije ne zadrži izvršitve ker gre za dejavnost, ker mora biti zagotovljena trajna in nemotena izvedba, je treba v primeru odvzema koncesije za nemoteno izvajanje dejavnosti takoj določiti drugega izvajalca koncesije. V Sloveniji imamo tudi nacionalne referenčne laboratorije. S spremembo zakona pa določamo tudi pogoje, kdaj nacionalni referenčni laboratorij izgubi status, če mu je bilo odvzeto imenovanje, če krši obveznosti nacionalnega referenčnega laboratorija ali huje krši koncesijsko pogodbo. Prav tako je navedena možnost, da generalni direktor uprave izmed imenovanih laboratorijev določi drugi nacionalni referenčni laboratorij ali sklene pogodbo z referenčnim laboratorijem druge države članice.

In kot zadnje. Razdelan je postopek ravnanja na področju razvidov, kadar je ugotovljena prisotnost prepovedanih oziroma nedovoljenih substanc tudi v manj kot polovico uradnih vzorcev tako, da se imetnik odloči za pregled vseh živali, bodisi za usmrtitev teh živali.

Hvala gospod predsednik.