Govor

Simona Kustec Lipicer

Hvala lepa, predsednik. Lep pozdrav vsem kolegom, vodjem in predvsem tudi kolegicam, generalni sekretarki Vlade, kolegicam iz Državnega zbora in vsem ostalim prisotnim.

V izogib tega, kar se v javnosti sedaj zelo zelo manipulativno in zavajajoče komunicira glede sklica te izredne seje oziroma poslanskih predlogov zakonov, ki smo jih vložili na ta sklic izredne seje bi želela v par besedah za vsak zakon vsebinsko in finančno povedati kaj rešujemo z njim in kaj oziroma kakšna je višina finančnih sredstev predvidena pri teh rešitvah. Hkrati bi želela še pred tem zelo jasno še enkrat spomniti, vsi ti predlogi zakonov so že bili vložni v zakonodajno proceduro pred nekam meseci. To ni nekaj, kar se je vložilo na novo pred dnevi, ampak gre samo še za epilog za zadnji del obravnave nečesa, kar smo, kot rečeno, že obravnavali in ki je dobilo široko, tudi čez koalicijsko politično podporo v dosedanjem procesu samih obravnav.

Zakon o enakih možnostih žensk in moških zagotavlja predvsem enakost spolov, spoštovanje enakosti spolov pri organih upravljanja in nadzora v javnem sektorju. Z drugimi besedami zagotavlja pogoje, da bodo tako ženske kot moški imeli po določenem kvotnem sistemu možnosti in tudi pravico, da zasedajo ta najvišja mesta v javnem sektorju. To je zaveza, ki smo jo že tudi zakonodajno naslovili in dali v nalogo oziroma delo pristojnemu Ministrstvu za delo pa pač ni bila do sedaj izvedena. Finančni strošek tega zakona je 0 evrov.

Dalje, Zakon o nalezljivih boleznih prinaša predvsem dvig precepljenosti prebivalstva, ki je padla pod kritično mejo. S tem namenom zagotavljamo zaščito celotne populacije pred nalezljivimi boleznimi. In v skrajnih primerih skrbimo tudi zato, da ne bo prišlo do smrtnih izidov do prenosa nalezljivih bolezni. Maksimalna višina finančna tega stroška je pol milijona evra oziroma 0,3 % proračuna pristojnega ministrstva.

Dalje, Zakon o postopnem zapiranju rudnika Trbovlje-Hrastnik in razvojnem prestrukturiranju regij, višina finančna tega stroška, 3,8 milijonov oziroma 0,6 % proračuna. Ta zakon prinaša predvsem zagotovitev ustreznega časovnega okvira za določanje sanacijskih del na degradiranih površinah na območju rudnika Trbovlje-Hrastnik. To do sedaj ni bilo možno zaradi ZUJF, ki je onemogočal izvajanje sanacijskih del.

Naprej, Zakon o nujni sanaciji posledic čezmerne obremenitve okolja na območju Celjske kotline, prinaša sanacijo starih okoljskih bremen v tleh, ukrepe za zmanjševanje posledic okoljske škode, izboljšuje kakovost naravnega in grajenega okolja, predvsem pa zdravstvenega stanja prebivalstva, ki živi na območju Celjske kotline. Strošek države pri tej rešitvi zakonodajni je 1,4 milijone evrov oziroma 0,46 % letnega proračuna pristojnega ministrstva.

Zakon o voznikih omogoča povečanje operativnosti, učinkovitosti, pripravljenosti ter skrajšanje odzivnih časov predvsem manjših gasilskih društev, cca. 700 jih je po celi državi. Ta strošek, te rešitve 0 evrov.

Zakon o zdraviliškem in klimatskem zdravljenju vojnih invalidov, vojnih veteranov in žrtev vojnega nasilja. Letno 2 milijona evrov oziroma 0,14 % proračuna. Vrača pravice do zdraviliškega in klimatskega zdravljenja ter s tem povezano pravico do povračila potnih stroškov, ki je že bila in so jo že lahko vojni veterani, žrtve vojnega nasilja in pa vojni invalidi izkoriščali pred ZUJF.

Zakon o zagotavljanju sredstev za nekatere nujne programe Republike Slovenije v kulturi, vrača kulturo spet na državotvorno mesto narodne identitete kot jo je imela od samih zgodovinskih začetkov našega naroda. Zagotavlja enakomerni razvoj na področju kulture, dostopnost do kulturnih dobrin, omogoča prepotrebno sanacijo infrastrukturnih objektov, kulture in kulturne dediščine v naši državi. Strošek od leta 2020 šele dalje v proračunu 9,3 milijone evrov.

Zakon o uresničevanju kolektivnih kulturnih pravic narodnih skupnosti pripadnikov narodov nekdanje SFRJ v Republiki Sloveniji. Ureja uresničevanje kulturnih pravic omenjenih narodnih skupnosti oziroma z drugimi besedami ureja končno pogoje za izvrševanje zavez iz deklaracije Republike Slovenije o položaju narodnih skupnosti in pripadnikov narodov nekdanje SFRJ, ki je bil sprejet, ki je bila sprejeta leta 2011 pa je izvršilni del oblasti ni uspel do današnjega dne tudi realizirati. Tukaj je strošek 160 tisoč evrov oziroma 0,1 % proračuna pristojnega ministrstva.

Zakon o političnih strankah ureja, da bodo politične stranke, ki bodo kršile, grobo kršile finančno zlorabo denarja in pa priliva iz nezakonsko dovoljenih sredstev, da bodo poleg denarne globe sedaj izgubile tudi pravico do nadaljnjega črpanja javnih sredstev oziroma se jim bo ta pravica zmanjšala. To je neposredna in najprimernejša in edina sankcija, ki jo politične stranke morajo v primeru poizkusov koruptivnega finančnega poslovanja po naši oceni tudi dobiti v neki demokratični in transparentni državi. Strošek te rešitve nič evrov oziroma na simbolni ravni velik pozitivni priliv za to, da se takšnih zlorab in takšnih koruptivnih praks, s katerimi smo se še pred nekaj meseci tudi seznanjali, da se ne bodo več dogajale.

Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami odpravlja nekatere pomanjkljivosti veljavne zakonodaje, olajšuje vključevanje otrok s posebnimi potrebami v vzgojno-izobraževalno okolje. Dva milijona evrov oziroma 0,11 odstotkov slovenskega proračuna na pristojnem ministrstvu. Vsi zakoni, katerih prvopodpisani predlagatelji so poslanci oziroma poslanke SMC na letni ravni v finančnem smislu prinašajo dodatno 0,2 % finančne bremenitve in s tem nikakor ne ogrožajo fiskalne, javnofinančne stabilnosti v tej državi. Upam pa, da ste iz povedanega razumeli, da prinašajo prepotrebne dobre rešitve za skupine državljank in državljanov v tej državi in da jih tisti del odgovornih poslank in poslancev v tej državi, ki vemo kaj je naša prva naloga tukaj notri tudi želi in mora podpreti in zagotoviti, da bo do obravnave prišlo. Državni zbor dela, delo poslank in poslancev v Državnem zboru je v prvi vrsti v tej stavbi in je vezano na zakonodajne procese, na razprave in na glasovanja, za to smo plačani. Iz tega vidika na naši strani ne razumemo in tudi ne moremo razumeti po eni strani poizkusov zavajajočih interpretacij tega kaj SMC v okviru svojega zakonodajnega dela počne, po drugi strani pa tudi ne kako si tisti poslanci, ki zavestno ignorirajo oziroma ne želijo sodelovati pri svojem osnovnem delu zamišljajo in tudi razlagajo, pojasnjujejo državljankam in državljanom kako zaslužijo svojo plačo.

Hvala lepa.