Govor

Peter Grašek

Ja, bom povedal no. Moram pač začeti od tega, kaj nadzorni svet je. To je kolektivni organ 11 članov. Tako da zdaj jaz ne bi izpostavljal posameznih članov, ampak prevladal je, glede na to, da smo mi pač uporabili statutarno možnost v primeru, da ni sprejet finančni načrt, in dali tudi nalog generalnemu direktorju, ki je tudi izvršil, da začne pač poslovanje zato, da se zagotovi stabilno, nemoteno poslovanje po dvanajstinah realizacije predhodnega leta. Vendar je potem prevladalo večinsko prepričanje med člani nadzornega sveta, ki sem ga potem na koncu tudi jaz brez dodatnih nekih zagotovil, moram odprto povedati, ali pa spremenjenih okoliščin tudi jaz podprl na koncu, zato da, kar sem že uvodoma tudi povedla, da olajšamo delo novo imenovanemu nadzornemu svetu, ki rabi nek čas, da spozna zadeve, da mu v obliki tega sklepa, ki je bil sprejet, ki vsebuje elemente večina tega, kar sem jaz naštel kot nek podsetnik, če hočete, da začne pač normalno delovati brez teh dvanajstin. Dejansko pa kakšnih bistvenih novih okoliščin ni bilo. Prevladalo je večinsko mnenje v nadzornem svetu, ki je kolektivni organ, da je pametno iz razlogov, ki sem jaz navedel.

Jaz bi tukaj še nekaj, če dovolite, samo dodal, ker sem prej pozabil. Ena od, bi rekel, ovir, zato da bi se začele zadeve malo bolj dinamično odvijati ali pa da bi se sploh začele odvijati, je status zavoda RTV Slovenija. To je moje osebno prepričanje. Ne bom govoril v imenu nadzornega sveta. Vendar zato, ker pač imam kar nekaj delovnih izkušenj iz gospodarskih družb, menim, da statusna oblika zavoda je neprimerna in škodljiva v tem primeru, ker dejansko karkoli bi želel narediti, se zato, ker je zavod, pač ne da narediti, zato je ena od možnosti, ki zveni morda radikalno, ampak kot predhodni korak, da se uporabi določilo Zakona o gospodarskih družbah - mislim, da je 666. člen. -, ki omogoča, da se zavod transformira v gospodarsko družbo v lasti pač države. Kar omogoča bi rekel tudi malo bolj dinamično ali pa malo bolj agresivno v bistvu izvajanje kakšnih recimo bom kar direktno rekel ugotavljanja tehnoloških viškov in podobnega, ker brez tega ne bo šlo. To je pač v razmislek za ustanovitelja. Dejstvo pa je, da čas dela proti RTV Slovenija, če se bo pač biznis se z / nerazumljivo/ nadaljeval. Samo za podkrepitev tega pa vem zna gospod generalni direktor temu oporekati, ampak bom vseeno povedal. Mi smo predlani za to, da vidimo kje so glede teh stroškov dela pač zahtevali od tedanjega vodstva in nam je tudi izdelal eden benchmark in neko primerjavo kakšni so stroški dela v strukturi vseh stroškov v primerljivih ustanovah, zavodih v Evropski uniji. EBU je neko združenje, kjer so pač vsi ti zavodi in je povprečje 42 %. Povprečje vemo kako je s statistiko, ampak če gremo na konkretne države. Spet ni čisto v milimeter primerljivo, ampak red večin nam da neko orientacijo kje se nahajamo. Recimo v Sloveniji za RTV Slovenija bo imela 63 % letos, EBU povprečje 42 %, Madžarska 21 %, Malta 24 %, Slovaška 25 %, Avstrija 34 %, Portugalska 35 %, Hrvaška 37 %. To so res številke dve leti nazaj, ampak red veličin in da nam v bistvu občutek, da je tukaj nekaj narobe. Ne bom rekel plus minus 10, 20 % še vedno smo mnogo nad tem povprečjem.

Toliko.