Hvala za besedo. Lep pozdrav predsednik in ostali člani odbora in pa tudi vsi ostali prisotni!
Vlada je sprejela Predlog zakona o nepremičninskem posredovanju, ki predstavlja nov pravni okvir za delovanje nepremičninskih družb. Razloga za sprejem tega zakona sta predvsem dva in sicer, gre v tem, da so še vedno v nezadostni stopnji varovani interesi potrošnikov in pa pomanjkljiva pravna varnost tako potrošnikov kot tudi nepremičninskih družb. Zaradi varovanja potrošnikov je v prvi vrsti v predlogu zakona določena omejitev plačila za posredovanje v višini 4 % od vrednosti nepremičnine, ki je predmet posredovanja in ostaja v isti višini kot je bila tudi doslej. Omejitev plačila za posredovanja pri sklepanju gospodarskih pogodb pa je odpravljena predvsem zaradi sprostitve posredovanja na trgu nepremičnin in pa tudi svobodne gospodarske pobude. Gospodarskim subjektom bo tako omogočeno svobodno oblikovanje višine plačila s čimer se na tem področju omogoča svobodna gospodarska pobuda. V tem delu vlada sledi tudi obvezi deregulacije, ki jo predpisuje direktiva o storitvah, med tem, ko zaradi varstva potrošnikov uveljavlja izjemo in še vedno regulira plačilo za posredovanje pri nakupu in pri prodaji nepremičnin fizičnih oseb. V praksi se je pri izvajanju veljavnega zakona pojavilo največ težav glede spoštovanja pravil za varno in skrbno poslovanje nepremičninskih družb, kar se nanaša predvsem na ugotavljanje in seznanjanje naročnika s pravnim in dejanskim stanjem nepremičnine in prav zaradi tega so v zakon izredno umeščena načela, ki morajo slediti vsi deležniki v prometu z nepremičninami. Nepremičninska družba bo morala pred sklenitvijo pogodbe o nepremičnini preveriti pravno in dejansko stanje nepremičnine in naročnika ter tretjo osebo jasno in pisno opozoriti na morebitne pravne oziroma druge stvarne napake nepremičnine. Nepremičninska družba naročniku in tretjem osebam odgovarja za škodo, ki je nastala zaradi pravnih oziroma stvarnih napak zaradi opustitve dolžnosti preverjanja stanja nepremičnine in opozarjanja na napake, če je za napake vedela oziroma bi zanje morala vedeti. Zakon na novo ureja tako imenovano ekskluzivno pogodbo s katero se naročnik zaveže, da z drugimi posredniki za isto nepremičnino ne bo sklepal posredniških pogodb zaradi varovanja potrošnikov pa mora biti ta pogodba posebej označena kot ekskluzivna pogodba, omejena pa je tudi na krajše obdobje tajanja, to je na šest mesecev. Predlog zakona določa tudi nov postopek pridobitve in prenehanja veljavnosti dovoljenja za nepremičninskega posrednika, stvarna pristojnost za izdajanje in odvzem dovoljenj za nepremičninske posrednike pa se iz ministrstva prenese na upravne enote, pri čemer je tudi izključena krajevna pristojnost upravne enote, prav tako pa se ukinja tudi dopolnilno usposabljanje nepremičninskih posrednikov v skladu z deregulacijo poklicev in se omogoča večja avtonomnost strank glede trajanja pogodbe o nepremičninskem posredovanju.
Na koncu bi povzela to, da smo s predlogom sledili načelom deregulacije poklica nepremičninskega posrednika, ureditvi gospodarskih pogodb, učinkovitemu nadzoru in ureditvi kazenskih določb in ne nazadnje večji pravni varnosti tako potrošnikov kot tudi nepremičninskih posrednikov.
Hvala.