Hvala lepa za besedo.
No, zdaj vsi trije predlogi zakonov, ki so bili naknadno uvrščeni na dnevni red po nujnem postopku, zadevajo področje arbitraže. Naše stališče do sprejemanja zakonov ali pa enostranskega sprejemanja zakonov pri uveljavljanju arbitražne odločbe vam je znano. Te tri točke, ne samo, da jim bomo nasprotovali, kar zadeva postopek, se v bistvu ne bi smele niti znajti na predlogu dnevnega reda kolegija. Jaz mislim, da ni prav nobene potrebe, da so te točke na dnevnem redu. Težko je zagovarjati tudi njihovo utemeljitev, kajti za Republiko Slovenijo, ali sprejmemo novelo zakona o določitvi občin in nove meje Občine Piran ali sprejmemo ukinitev ZERC ali Zakona o ohranjanju narave, nimajo nobenih nepopravljivih posledic za Republiko Slovenijo in tudi nobenih posledic najbrž za Hrvaško, ker če to ni nek vzajemen postopek, potem nima smisla enostransko obravnavati te zadeve. Predvsem bo pa problem potem, ko bo prihajalo res do teh dvostranskih dogovorov, bilateralnih dogovorov glede arbitražnega sporazuma, ko na slovenski strani pač ne bo stalo ničesar, ne kopenskega dela ne drugega dela, s katerim bi šli lahko v pogajanja. In jaz mislim, da je neprimerno, da Vlada prihaja na tak način v Državni zbor z zakoni, ki enostransko urejajo določene zadeve s področja razsodbe arbitražnega sodišča. Uveljavitev tiste določbe o možnih drugačnih dogovorih, ki je tudi del arbitražne sodbe, je pač v tem primeru nemogoče realizirati, ker ne bo na slovenski strani popolnoma ničesar. Kar zadeva sicer to področje urejanja meje s Hrvaško, je pa tako ali tako zavoženo že od začetka. Že takrat, ko je nekdanji predsednik Vlade, gospod Pahor, podpisal svečano v Stockholmu tisti pristop, se je začelo, nadaljevalo se je pa s popolnim suspenzom katerihkoli pridružitvenih omejitev Hrvaške v pristopnih pogajanjih k Evropski uniji. In sedaj gremo samo še s temi koraki naprej enostransko v popolno razgalitev na slovenski strani. Spoštovana Vlada, gospod predsednik, popolnoma nobenih argumentov ni za to, da bi v primeru, da se ti trije zakoni ne bi obravnavali po nujnem postopku, nastale kakršnekoli nepopravljive posledice za Republiko Slovenijo, niti enega argumenta v obrazložitvi Vlada ni napisala ne pri tem zakonu, ne pri naslednjih dveh. In ne vem, jaz mislim, da samo glasovalni potencial koalicije zato, da se povozi neko določbo Poslovnika najbrž ni dovolj, pa tudi ni zadosten ali primeren razlog za to, da se nekaj sprejme, kar ne pije vode. Poslovniško noben od teh treh zakonov ne pije vode, da gre za odločanje po nujnem postopku. Nobenih posledic ne bo, tudi če sprejmete te tri zakone čez pol leta, nobenih nepopravljivih posledic, kar zadeva realizacijo arbitražnega sporazuma. Bodo pa posledice hude zato, ker Slovenija ne bo imela pravzaprav nobenih pogajalskih orodij več, ko bo prišlo do dejansko pogovorov o implementaciji arbitražne pogodbe oziroma arbitražne sodbe.
Skratka, jaz bom vsem trem postopkom, predlogom za skrajšani postopek, nasprotoval.