Govor

Zvonko Lah

Jaz podpiram ta predlog. Ko sem »čital« ta zakon, šel čez ta zakon, sem se malo zamislil glede na celotno problematiko. Ta zakon je osnova za Zakon o davku na nepremičnine, ki ga ne bo sprejel v tem mandatu Državni zbor, vprašanje, če tudi v naslednjem. Situacijo, ki imamo na področju nepremičnin v Sloveniji je zelo zapletena, imamo okrog 300 tisoč objektov zgrajenih v neskladju z predpisi in kar nekaj 10 tisoč brez gradbenega dovoljenja in zdaj rabimo podatke zelo natančne, kot je rekel državni sekretar za finance za uvedbo davka na nepremičnine. Davek na nepremičnine naj ne bi bil višji kot je NUSZ. NUSZ občini predstavlja 5-10 % primerne porabe, se pravi zelo malo. In, če bi mi s prostorsko in gradbeno zakonodajo rešili legalizacijo v parih letih, dobimo vse podatke in zelo natančne, bistveno bolj kakor s tem za uvedbo davka na nepremičnine. S tem bomo dobili samo in jaz dvomim, da bomo v kratkem času lahko to izvedli, ker po mojem bi morali kar geodetov še iz par sosednjih držav nabrati, da bi to naredili v kratkem času, da bi imeli vse evidence take, da nam ne bo Ustavno sodišče zopet razveljavilo davek na nepremičnine. Po drugi strani pa ne vem kaj so občine mislile, ko so kar potrdile ta zakon, da je treba to sprejeti in iti skozi, ko tukaj dobimo samo evidence, občine pa ne komunalnega prispevka. Komunalni prispevek se zaračuna pred izdajo gradbenega dovoljenja, kakor vem, zdaj po še veljavnem zakonu. Tukaj bomo samo evidence imeli, davek, ko bo sprejet vprašanje kakšen bo in kaj bodo občine od tega davka imele. Če bi bile izvedene legalizacije bi občine dobile komunalni prispevek zaračunan in s tem komunalnim prispevkom bi zgradile komunalno infrastrukturo. Naj povem še enkrat, poudarim, da 300 tisoč Slovencev nima zdrave pitne vode, imamo jo pa v Ustavi. Od kod bodo občine dobile denar, da bodo tem zagotovile zdravo pitno vodo, da ne govorim o odvajanju in čiščenju odpadnih voda, ker imamo določene zaveze. In gremo zdaj neko vzporedno bližnjico iskati, da bomo prišli do evidenc pravih na zelo drag način in, če bi nekdo analiziral trenutno stanje v kakšnem stanju so te evidence in zdaj seveda povečujemo tukaj kazni iz 40 evrov na 300, toliko kolikor naj bi bil tudi strošek teh evidenc, ali strašimo ali nam je cilj kazni pobrati pa nič narediti ali kaj? Zato jaz podpiram ta predlog, da se javna razprava opravi, da vsi deležniki povedo svoje, tudi občine, jaz pogrešam tukaj, kej so občine? Ker to je osnova, ki se njih tiče, v prihodnje razen, če vsi želimo odbiti ta mandat pa toliko kljukic narediti kaj smo sprejeli, izvedljivega in neizvedljivega, da boste si ne vem, koalicija lahko v svoji koalicijski pogodbi odkljukali kaj ste naredili in pohvalili pred volivci.