Najlepša hvala, gospod predsedujoči.
Gre v bistvu za spremembe uredbe, ki ureja financiranje evropskih političnih strank. Ta uredba je bila sprejeta leta 2014. Od takrat je to financiranje urejeno na način, ki ga bom predstavil, je pa komisija ugotovila, da je prihajalo do določenih zlorab, dajmo temu reči, pri sistemu in zato seveda predlagala nekatere spremembe, ki jih bom tudi zdaj predstavil.
Najprej, recimo na kratko samo, da povem, kakšne so ključne rešitve te uredbe, ki je veljala do sedaj. Namreč, ideja v samem začetku je bila, da se pokaže malo večja reprezentančnost dela strank na evropski ravni, predvsem tistih, ki so tudi vključene potem v evropske volitve. Temu smo včasih rekli evropske politične grupacije, s to uredbo se temu reče evropske politične stranke. Način deluje tako, da obstaja register evropskih političnih strank, v katerega se najmanj sedem strank ali posameznikov iz sedmih različnih držav poveže skupaj in ustanovi evropsko politično stranko. Do zdaj je to veljalo tako, da je bilo treba iz vsake države od teh sedmih različnih imeti vsaj po enega poslanca in ste lahko ustanovili evropsko politično stranko in ste se registrirali v Bruslju kot taka. Če je bil eden od teh sedmih poslancev ali strank izvoljen tudi v Evropski parlament, ste s tem dobili tudi možnost financiranja iz proračuna Evropskega parlamenta. Zdaj, prvi problem, ki se je tu pojavil, je, da je dostikrat posamezen poslanec v Evropskem parlamentu, četudi je njegova stranka pripadala neki grupaciji, dal svoje ime v eno od teh drugih evropskih političnih strank, ki so avtomatično dobile možnost financiranja. To je komisija predstavila kot neko zlorabo, ki jo hoče zdaj rešiti na način, da od zdaj naprej ne bo mogoče več imeti samo po enega poslanca iz sedmih držav oziroma Evropskega parlamenta, ampak mora biti celotna stranka. Na ta način je onemogočeno, da bi po en poslanec več tem grupacijam oziroma strankam dajal glas in možnost financiranja. To je prva sprememba, ki jo komisija predlaga in jo mi tudi podpiramo.
Nadalje samo financiranje … Ko pa imate eno od strank v Evropskem parlamentu, se financira na način, da se približno 30 milijonov evrov iz budgeta Evropskega parlamenta razdeli med evropske politične stranke, torej tiste, ki delujejo tudi v Evropskem parlamentu, in približno 18 milijonov se razdeli v evropske politične fundacije, ki so ustanovljene s strani teh strank. In sicer, financiranje gre na način, da se je do sedaj 15 % od teh 30 milijonov enakovredno razdelilo vsaki od teh političnih strank, ki delujejo med drugim tudi v Evropskem parlamentu. Torej, ideja je bila, da ne glede na to, kako ste veliki, imate pač enake administrativne stroške in torej enak denar za vse. Seveda, za majhne stranke, ki imajo mogoče po dva, tri poslance v Evropskem parlamentu je to pomenilo veliko denarja, za velike stranke, kot so EPP, pa, ne vem, socialisti, je pa to komaj pokrilo. Tako da, nov predlog komisije je, da bi se samo 5 % teh sredstev razdelilo po enakovrednih razmerah med stranke, 95 % bi se pa razdelilo glede na število poslancev, ki jo posamezna evropska stranka ima. Na ta način seveda nekako spodbujamo… Oziroma ne spodbujamo več ustanavljanja malih strank po nekaj poslancev zgolj zato, da dobijo to financiranje.
No, in tretji problem je bil do zdaj ta, da kljub temu, da od tega, koliko ste vi dobili iz Evropskega parlamenta sredstev, ste morali 15 % vrednosti zagotoviti sami. Tukaj se je seveda pokazalo, da so posamezne politične stranke jemale kredite oziroma včasih so poskušali narediti tudi krožno – najprej ta denar dobiti, pa potem ta denar predstaviti delno tudi kot lastna sredstva. Tako da, zdaj želimo na ta način rešiti to, da se teh 15 % zniža. Predlog komisije je, da gre na 5. Tudi v tem primeru bi bilo lažje tistim strankam, ki pa vendarle so v Evropskem parlamentu, da lažje dosežejo tistih 5 % lastnih sredstev, da ne nastajajo tu krediti in potem seveda blokirani računi, in tako naprej.
Zdaj, četrta možnost, ki pa je še uvedena, je, da seveda te evropske politične stranke morajo izvajati nek program, ki mora biti transparenten, ga morajo predstaviti. Seveda, če ne sledijo več temu, kar so načela Evropske unije, namreč tukaj so tudi nekatere stranke, saj veste, dajmo temu reči, populistične ali drugačne. Če ne sledijo več vrednotam Evropske unije, se jih lahko v bistvu po novem tudi izpiše iz registra.
Tako da, evo, to so štiri korekcije uredbe iz leta 2014, ki smo jih preučili in jih podpiramo in se strinjam z argumenti, ki jih je komisija predstavila.
Hvala.