Ja, lepo pozdravljeni. Gospod sekretar, drage kolegice in kolegi.
Verjetno res ni zdaj čas, da bi pretirano veliko govorili o sami vsebini zakona, vendarle je treba povedati še enkrat, da zakon temelji na predpostavki, da ne gre za razveljavitev človekovih pravic in za uvedbo nekega izrednega stanja, ampak za omejitev človekove pravice do pribežališča v mejah 15., 32. in 48. člena Ustave, ker bo Republika Slovenija še vedno sprejemala določene ranljive skupine in pa hkrati zagotavljala pravice vsem tistim osebam, ki imajo v Republiki Sloveniji že priznano mednarodno zaščito ali pa so pred uvedbo ukrepa zanjo tudi zaprosili.
Gre pač za ukrep, ki bi bil uveden v primeru, da bi bila ogrožena javni red in varnost, kar bi lahko otežilo delovanje osrednjih institucij države in zagotavljanje njenih vitalnih funkcij. Vendar, preden bi nastopile razmere, ki bi zahtevale neko razglasitev izrednega stanja. Z ukrepi pač ne gre čakati tako dolgo, da bi že bil ogrožen obstoj države, saj v tem primeru ne moremo zagotavljati človekovih pravic, vključno tiste pravice do pribežališča, tako ne migrantom, kot tudi ne državljanom. Ne gre za razveljavitev človekovih pravic, kot rečeno, ampak za omejitev pravice do pribežališča v mejah Ustave in mednarodnih pravnih aktov.
Samo sprejetje zakona, kot je bilo že rečeno, ni imelo nobenih posledic. Tudi ukrep, ki ga predvideva in omogoča ta 10.b člen, se bo aktiviral šele, če bo Državni zbor na predlog Vlade ocenil, da je zaradi spremenjeni razmer potreba dodatna aktivacija. Vendar, kljub vsemu, kar sem zdaj povedala, je pač potrebno jasno in glasno povedati, ker je bilo stališče naše poslanske skupine že izraženo, da se v poslanski skupini ne bojimo in ne branimo ustavno-pravne presoje. Naklonjeni smo ji bili že v času sprejemanja oziroma obravnave same novele, ker lahko pač resnično samo Ustavno sodišče odgovori na vprašanje, kateri od pravnih argumentov, ki smo jih tako v razpravi kot potem ob sprejemanju zakona navajali in ki so jih navajali tudi zagovorniki, pa tudi nasprotniki, seveda, torej ta ustavnopravna presoja je zelo dobrodošla. Tako že tudi sedaj ponovno poudarjamo, da spoštujemo odločitev Ustavnega sodišča, kakršnakoli pač že bo, nikakor pa se ne strinjamo s predlogom varuhinje, da začasno zadrži novelo, torej se nam zdi, to stališče Zakonodajno-pravne službe podpiramo in ocenjujemo, pa seveda tudi same Vlade, in ocenjujemo, da ni nekih utemeljenih razlogov za tovrsten predlog in da v tem trenutku ne prihaja in tudi ni prišlo do konkretnih škodljivih posledic, ki jih izvrševanje zakona povzroča in da bo lahko Ustavno sodišče tudi brez tega ukrepa, brez kakršnihkoli posledic za prosilce za mednarodno zaščito opravilo presojo zakona.
Hvala lepa.