Govor

Boštjan Šefic

Hvala lepa, gospod predsednik, spoštovane članice in člani odbora.

Vlada Republike Slovenije je oblikovala stališče v zvezi z začasnim zadržanjem, in ste ga tudi dobili v pisni obliki, zato bom morda se navezal na mnenje Zakonodajno-pravne službe in samo izpostavil še dva ključna vidika Vlade v zvezi s tem predlogom.

Vlada Republike Slovenije namreč poudarja, da določbe 10.b člena Zakona o tujcih, oziroma v njem predpisanega postopka, ne moremo obravnavati in obravnavati ločeno od 10.a člena istega zakona, pri čemer je v kontekstu predloga za zadržanja izvršitve po mnenju Vlade Republike Slovenije bistveno, da se postopek iz 10.b člena lahko izvrši šele po tem, ko je sprejeta odločitev Državnega zbora Republike Slovenije iz 10. a člena. Gre torej za člen, ki se še ne uporablja, ki sam po sebi ne more povzročiti nikakršnih posledic, saj se v njem predpisani postopki aktivirajo šele po izvedbi predhodno določenih postopkov, katerih končna posledica je odločitev Državnega zbora Republike Slovenije o uporabi 10.b člena.

Določba 6. člena Zakona o tujcih določa, da se 10.b člen zakona začne uporabljati z dnem, ko Državni zbor Republike Slovenije sprejme odločitev iz drugega odstavka 10.a člena zakona. V danem primeru gre torej za predlog za zadržanje člena, ki se še ne uporablja, kar pomeni, da iz njega tudi ne morejo nastati škodljive posledice.

Glede navedb Varuha človekovih pravic, da bi zaradi izvrševanja omenjene določbe lahko nastale težko popravljive posledice z vidika 18. člena Ustave Republike Slovenije, Vlada poudarja, da ukrep, ki ga določba predmetnega člena predvideva, po njenem mnenju v nobenem primeru ne krši z ustavo zagotovljenih pravic. Prav tako rešitev izpodbijanega člena glede na evropski azilni sistem ne pomeni kršitev človekovih pravic oziroma načela prepovedi mučenja, saj člen določa, da ne glede na določbe zakona, ki ureja mednarodno zaščito, Policija namero vložitve prošnje za mednarodno zaščito zavrže kot nedopustno le v primeru, če v sosednji državi članici Evropske unije, iz katere je tujec vstopil, ni sistemskih pomanjkljivosti v zvezi z azilnim postopkom in pogoji za sprejem prosilcev, ki bi lahko povzročile nevarnost mučenja in nečloveškega ali poniževalnega ravnanja, in tujca napoti v to državo. Posebej nujno je poudariti, da se ukrep uporablja oziroma osebo lahko napoti izključno na ozemlje varne države članice Evropske unije.

V zvezi z ostalimi vprašanji pa se je že opredelila Zakonodajno-pravno službo, s katero se tudi Vlada v celoti strinja.

Hvala lepa, gospod predsednik.