Govor

Andreja Katič

Hvala.

Hvala za postavljena vprašanja. Res je, da smo o tem v preteklosti že debatirali in dvojnost vodenja na področju zaščite in reševanja je ohranjeno tako kot je bila postavljena že v času, ko je nalogo funkcije poveljnika civilne zaščite opravljal naš nekdanji sodelavec Bogataj. Direktor URSZR pa je pravzaprav namestnik poveljnica civilne zaščite. Ampak pri tem bi rada pravzaprav vzpostavila dvoje. Prvo je, da štab civilne zaščite opravlja bistveno širše naloge kot samo uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje v primeru naravnih ali drugih nesreč. Z vladnim projektom krizno upravljanje in vodenje smo mi pravzaprav predlagali določene spremembe, takrat ko bi Slovenija bila prizadeta s kompleksnejšo krizo, se pravi, kadarkoli bi se zahtevalo sodelovanje večjih resorjev, kar ne bi moglo reševati samo Ministrstvo za obrambo z našim štabom civilne zaščite. V takem primeru verjamem, da bodo pripravljavci, to so druga ministrstva, sledili našemu predlogu, prevzame vodenje na nek način predsednik Vlade Republike Slovenije kot tisti, ki mora koordinirati naloge večih ministrstev. To je eno.

Kar se tiče pa tega področja sedaj, pa je pravzaprav sprememba bila v tem, da poveljnik civilne zaščite ni več neposredno sistemiziran v Upravi Republike Slovenije za zaščito in reševanje, ampak sedaj v kabinetu ministra. Na takšen način je neposredno podrejen ministru in v sklopu tega potem opravlja te naloge, ki so širše in ki presegajo Upravo Republike Slovenije za zaščito in reševanje, ker v primeru kot je, lahko v bistvu on s sklepom naloži naloge tudi Slovenski vojski in vsem ostalim, ki so vključeni v sistem civilne zaščite. Tako na kratko. Verjamem pa, da z uveljavitvijo tega novega načina kriznega upravljanja in vodenja po določeni dobi verjetno leto ali dveh bodo možne potem, ko se bo videlo kako se to uporablja v praksi, spremembe tudi na tem področju bile smiselne.

Hvala za vprašanje poslancu Mahniču, pa jaz predlagam generalni direktor, da podrobneje pojasnite.