Govor

Dober dan in lepo pozdravljeni vsi spoštovani gostje!

Jaz bi nadaljeval z mojo razpravo, ki sem jo že načel na eni izmed prejšnjih sej Odbora za obrambo, in sicer gre za dvojnost vodenja tega sistema zaščite in reševanja.

Kot je bilo povedano in kot vemo, ta sistem še vedno ima direktorja urada in pa poveljnika civilne zaščite in tukaj se zdaj nam dogaja en zanimiv sistem, ko v navednicah, če uporabim vojaško izrazoslovje, da imamo mirnodobni čas, je direktor urada na nek način šef poveljnika civilne zaščite, ko se dogajajo intervencije oziroma, ko se zgodi kakršnakoli naravna nesreča, potem postane na nek način šef poveljnik civilne zaščite, direktor urada pa njemu podrejen. Zanima me, zakaj še vedno vztrajate na ministrstvu na takšnih informacijah oziroma na takšni organiziranosti tega urada? Ali se vam ne zdi, ravno zaradi tega, ker ni, spet uporabljal vojaški izraz, jasna linija poveljevanja lahko prehaja do določenih konfliktov in napetosti v sistemu in seveda tudi, če je stvar taka, potem lahko prihaja do težav pri tem kdo je za kaj odgovoren. Če govorimo o alternativnih možnostih, potem se jih tukaj veliko ponuja, zagotovo pa po moji oceni takšna dvojnost za nek trden in pa dobro delujoč sistem ni dobra. Jaz sem, ne vem, če vlečem s kakšnim drugim sistemom vzporednice, če imamo za primer vojne ali pa v smislu samega tega vojaškega sestava vrhovnega poveljnika v podobi predsednika republike, zakaj ne bi imeli, v navednicah, vrhovnega poveljnika v smislu te zaščite in reševanja v predsedniku Vlade. Govorim, pogovarjam, nizam morebitne kontra predloge, ampak da skrajšam, in da izpostavim mojo bistveno vprašanje. Ta sistem, ki ste ga zdaj nekoliko predelali, če hočete, tudi dodelali, je bil zgrajen ali pa vzpostavljen, bil vgrajen v 90. letih, ko smo imeli zelo specifičnega poveljnika civilne zaščite, gospoda Bogataja. Bom rekel, upam da nisem predrzen, da je bil ta sistem tudi takrat na to osebo grajen ali pa, koncept je bil zgrajen tudi v upoštevanje osebnosti gospoda Bogataja. Mislim, da je bil odličen poveljnik civilne zaščite, da je ogromno dobrega naredil, ampak zdaj žal takšnega poveljnika nimamo več in morda bi bilo pametno razmišljati, da bi tudi na neke nove čase prilagodili ta sistem.

Torej v tem smislu bi želel nek odgovor, neko pojasnilo.