Govor

Andreja Katič

Najlepša hvala, spoštovani predsednik! Članica, člani odbora, vsi ostali prisotni!

Reorganizacija uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje je bila uveljavljena s 1. 1. 2017. Razlogov, ki so narekovali reorganizacijo uprave je bilo pravzaprav več. Kot ključne razloge, na podlagi katerih sem tudi sprejela predlog generalnega direktorja uprave glede reorganizacije bi navedla samo nekatere najpomembnejše. Izkušnje številnih naravnih nesreč v zadnjih letih doma, poplave, žled, neurja s točo, pozebe in v tujini, veliko sodelujemo z drugimi organizacijami. Udejanjanje novega mehanizma civilne zaščite Evropske unije, udejanjanje ciljev Sendajskega okvira za zmanjšanje tveganja nesreč 2015-2030, izvajanje številnih notranjih projektov, na primer Ekol(?), izgradnja DMR radijskega omrežja, organizacija množične dekontaminacije, organizacija reševanja daljših železniških predorih, prevzem enotne EU številke za pogrešane otroke in podobno. Vključenost uprave v številne mednarodne projekte, trenutno jih poteka okoli 19 ter intenziviranje sodelovanja uprave v Evropski uniji, v makro regijah, pa tudi na Zahodnem Balkanu in še mnoge druge.

Organiziranost uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje pred 1. 1. 2017 je povzročala težave pri vodenju zaradi prevelikega števila organizacijskih enot na prvi ravni. Z njimi je moral generalni direktor uprave neposredno komunicirati, nakazovale pa so se tudi težnje po osamosvajanju in samozadostnosti organizacijskih enot ter s tem tudi slabša povezanost pri izvajanju skupnih nalog, kar je posledično vse vplivalo na kvaliteto dela.

Ukinitev ravni uradov v zadnji reorganizaciji upravnega dela ministrstva in drobljenje smiselno zaokroženih delovnih področij v sektorje se je pri upravi za zaščito in reševanje pokazala kot neustrezna rešitev predvsem z vidika učinkovitosti vodenja, koordinacije, usmerjanja, nadzora in nudenja strokovne pomoči reševalnim sestavom, kot tudi ministrstvom in občinam. Na podlagi teh ugotovitev je od 1. 1. 2017 uveljavljena nova organizacijska struktura uprave. Vzpostavljena je tristebrna struktura, preventiva, operativa, podpora, po načelu večinskega upravljanja nalog v treh uradih. Na ta način se je združila sedanja razpršenost delovnih področij v tri vsebinsko zaokrožene celote in s tem zagotovila tudi večjo preglednost, lažje vodenje, predvsem pa tudi jasnejšo razmejitev pristojnosti. S tem se je uprava dejansko organizirala na način, ki je uporabljen ob nesrečah in temelji na standardiziranem konceptu vodenja, ukrepanja ob nesrečah ICS.

Na regijski ravni je ohranjeno obstoječe število organizacijskih enot, izpostav z regijskimi centri za obveščanje in tako jih nismo zmanjševali, še vedno jih je 13. Z uveljavljeno novo organizacijsko strukturo pa so doseženi predvsem naslednji cilji. Boljša povezanost strateških srednjeročnih in kratkoročnih ciljev s proračunskimi dokumenti in letnimi načrti dela na področju varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami. Optimiziranje procesa vodenja z zmanjšanjem števila organizacijskih enot prve ravni, z 20 na 5. Centralizacija podpornih funkcij URSZR na področju financ, upravnega poslovanja, logistike, informacijsko komunikacijske podpore ter ločitev podpornih funkcij od njenih primarnih funkcij. Uprava je organizirana, kot sem že rekla, na način, ki je uporabljen ob nesrečah, ko izvaja podporno funkcijo poveljnik Civilne zaščite Republike Slovenije in štabu Civilne zaščite Republike Slovenije in dosežena je enotnost delovanja centrov za obveščanje in logističnih centrov. V upravi je po novem sistemiziranih 409 delovnih mest, prej jih je bilo 395. Ključno težavo delovanja uprave še vedno prestavlja premajhna kadrovska popolnjenost, predvsem operativnih delovnih mest, saj je v upravi trenutno popolnjenih skupaj le 316 delovnih mest. Poleg postopkov zaposlovanja, ki so trenutno v teku, takšnih je 5, ter predvidenega razpisa, ki ga bomo izvedli do konca meseca še za 5 delovnih mest, je moja ključna usmeritev pri povečanju kadrovske popolnjenosti uprave, da se le to izvaja na račun nenadomeščanja kadrov, ki zapuščajo ožji upravi del ter s popolnjevanjem z vojaki po 45. letu.

Tako, to bi bilo zelo na kratko, smo pa pripravljeni po razpravi še dopolniti poročilo.

Hvala.