Hvala lepa za besedo. En lep pozdrav vsem in najprej hvala lepa, da ste prisluhnili naši prošnji in obrnili vrstni red obravnave posameznih točk dnevnega reda današnje seje.
V zvezi s samim predlogom zakona pa naj uvodoma povem, da Vlada predlaganih sprememb Zakona o davku na dodano vrednost ne podpira. Rada bi se osredotočila predvsem na dve zadevi v zvezi z utemeljitvijo zakaj tega ne podpiramo, predlagatelji izpostavljajo, da je, da bo uveljavitev nižje stopnje davka na dodano vrednost za higienske pripomočke za ženske pripomogla k odpravljanju revščine oziroma bo pomenila znižanje stroškov, ki mesečno nastajajo v zvezi z nakupom teh izdelkov. Tega ni mogoče trditi, drobno prodajne cene za tovrstne izdelke se na trgu določajo prosto in znižanje davčne stopnje ne pomeni avtomatično, da se bo strošek za končnega potrošnika dejansko znižal za razliko v davčni stopnji. Tudi izkušnje iz preteklih let, ko so se za določene izdelke stopnje znižale iz splošne na nižjo stopnjo kažejo, da temu ni sledilo tudi znižanje drobno prodajnih cen ampak je v bistvu sledila zgolj prerazporeditev komu v bistvu ta razlika, ki nastane z znižanjem davčne stopnje gre.
Druga zadeva, ki bi jo želela opozoriti pa gre za to, da govorimo o splošni in znižani stopnji DDV in ni ustrezna trditev, da so izdelki in storitve, ki so obremenjene po splošni stopnji davka na dodano vrednost luksuz. Gre za splošno stopnjo po kateri so obdavčeni vsi proizvodi in storitve razen tisti, ki so izrecno, za katere je izrecno predvidena znižana stopnja DDV. Rada bi opozorila še na nomotehnično nedoslednost predlagane spremembe namreč v ostalih določbah prve priloge ena k predlogu zakona so navedene skupine izdelkov splošno generično, tukaj se pa predlaga, da se takšna opredelitev splošna generična opredelitev določene skupine izdelkov dopolni s točno določenimi izdelki kar pomeni, da bi znotraj ene in iste zakonske določbe imeli dve, dva nomotehična pristopa kar je v bistvu z nomotehničnega vidika prav tako vprašljivo. Hvala lepa.