Govor

Hvala, gospa predsednica, lep pozdrav vsem.

Novelo bom predstavil zelo na kratko, ker je tudi njeno načelo oziroma njen cilje zelo preprost, in gre namreč za to, da se s spremembo priloge 1 Zakona o davku na dodano vrednost spremeni seznam oziroma nabor izdelkov, ki so obdavčeni po nižji davčni stopnji, s tem da se vključi še higienske izdelke za ženske.

Zdaj, tisto, iz česar startamo, je predvsem to načelo neke poštene oziroma ustrezne obdavčitve, gre namreč za izdelke, ki niso izrecno izdelki neke luksuzne potrošnje, ampak nekaj kar bi lahko opredelili kot neke nujne izdelke oziroma nujne sanitarne izdelke, ki jih polovica prebivalstva uporablja na mesečni bazi. Zdaj, to je to osnovno izhodišče, tu mislimo, da je to neko ustrezno nadaljevanje tistega, kar se je že leta 2011 spremenilo, skratka, ko se je zmanjšala stopnja davka na dodano vrednost za plenice, recimo, ki so ravno tako neka nujna potrošnja, in s tem bi razširili ta nabor teh izdelkov, ki pomenijo neko osnovno potrebo ne pa luksuz, kot sem že omenil.

Tu načeli, ki vodita, ki so nas vodila pri tem, da smo to novelo pripravili, sta dve. Prvo je, kot sem rekel, neka bolj pravična obdavčitev tega in s tem povezana tudi neka enakopravnost oziroma enaka obravnava moških in žensk v naši družbi. Skratka, gre za nek, morda po mnenju nekaterih nek majhen prispevek, ampak mi smo mnenja oziroma stojimo na stališču, da je vsak majhen korak k enakopravnosti dobrodošel in predvsem potreben.

Drug namen je pa zaskrbljujoče dejstvo, in to je to, da je pravzaprav tveganje revščine tisto, ki v Sloveniji v tem trenutku prizadene predvsem oziroma v večji meri ženske. V letu 2014 je bila stopnja tveganja revščine pri ženskah 15,2 %, pri moških skoraj 2 % manjša in stopnja tveganja revščine med brezposelnimi ženskami v letu 2015 jih je bilo 56 tisoč in nekaj, je bila 46,2 % in se je od leta 2005 zvišala za 20,1 odstotne točke. Skratka, gre za neke kazalce, ki so zaskrbljujoči, kažejo na vse težave s katerimi se ljudje, ki živijo na pragu ali pod pragom revščine v naši državi soočajo in ta ukrep vidimo tudi kot en od prispevkov k temu, da se tistim, ki so trenutno v najslabšem položaju tudi ta situacijo nekoliko izboljša.

Tako, da tu bi morda zaključil. Skratka, cilja sta dva. Eno je simbolni, skratka da se odpre tudi ta tematika enakopravnosti v družbi in z jo povezana tudi neka ustrezna obdavčitev, po drugi strani pa poskušamo opozoriti na nevarnost in naraščanje revščine, ki je v Sloveniji na vrhu, kar se tiče Evropske unije. Skratka, rast revščine v Sloveniji je med višjimi. Tu bi rad poudaril še, da gre za nek predlog, ki se lahko deloma vključi tudi v neko širšo evropsko perspektivo. Zdaj nekatere države imajo že ničelno davčno stopnjo na takšne izdelke, seveda so jo sprejeli pred evropsko direktivo, ki je določila najnižjo stopnjo, druge države predvsem Francija in Velika Britanija pa v zadnjem času močno pritiskajo na Evropsko komisijo, da bi uvedla možnost ničelne stopnje in predvsem tudi zaradi takšnih razlogov, skratka zaradi ničelne obdavčitve teh higienskih izdelkov in seveda tudi drugih.

Naj še omenim ja, da smo vložili dva amandmaja, ki sledijo pripombam Zakonodajno-pravne službe tako, da smo tiste pomanjkljivosti popravili in na tej točki se vam zahvaljujem in zaključujem. Hvala.