Govor

Marko Ferluga

Hvala gospod Trček.

Še kdo? Če ne bi jaz samo nekaj besed o tej zadevi, se pravi, če sem prav prebral in če sem prav seznanjen je to zdaj eden od ciljev strategije Komisije za enotni digitalni trg, se pravi širši dostop do avtorskih del tudi po vsej Evropi. To je ena zadeva, ki je.

Je pa res, da je to povpraševanje potrošnikov po čezmejni prenosljivosti storitev, sploh spletnih storitev precej veliko in se je jasno tendenca povečuje. Zdaj, cilj tega predloga je, če sem pravilno prebral, da se odpravijo te ovire čezmejne prenosljivosti, kar je velik problem in ena od takšnih velikih problemov je to geografsko blokiranje, kar je že Franci prej povedal in mislim, da bo to s tem na ravni EU nekako dano nek skupen pristop, ki bi moral biti enovit.

Je pa tudi še ena pomembna zadeva to, da se oblikuje ta notranji trg digitalne vsebine in storitev, se pravi skupni tudi, kar ni zanemarljivo v sklopu te digitalizacije. Tukaj pogrešam gospoda Horvata, ki je bolj mojster za to digitalizacijo Evrope.

Je pa tukaj še veliko vprašanj še odprtih, se pravi rešitev pod okriljem sektorja za instrumente mehkega prava ne pa za pravne obveznosti na temu področju. Se pravi, tukaj imamo še vedno to, kako se bo reševalo to.

Potem je še pomembna zadeva to, da se ne širi kroga uporabnikov storitev in prenosljivost sama po sebi ne ogroža teritorialne ekskluzivnosti licenc in zato se ne pričakuje nekih vplivov na industrijo, kar je tudi zelo pomembno, če govorimo o temu.

Zdaj je pa delikaten ta vpliv na avtorsko pravico kot lastninsko pravico in kot svobodna gospodarska pobuda. Tukaj je zdaj vedno dilema ali je ta ukrep upravičen glede na temeljno svobodo čezmejnega upravljanja in uporabe teh storitev, tukaj bo verjetno še veliko debat. Je pa res, da ta predlog sledi konceptu delovanja enotnega notranjega trga, kar je pa tudi nedvomno pomembno. In, če pogledamo, kar se tiče subsidiarnosti je prenosljivost storitev spletnih vsebin gre, tako kot sem že prej omenil, za čezmejno vprašanje in je unija ta, ki lahko spremeni ta / nerazumljivo/ se pravi se ta ukrep sprejme samo na ravni EU, tako da ne bo več, se pravi razlik med tem, da bo posamezna država imela drugače opredeljeno tole. To je tudi pomembno.

In pa moram povedati kot predstavnik SMC da je to se pravi skladno s tem predvolilnim programom se pravi, bom rekel, vzpostavitev poslovnega okolja, ki naj bi bil enostavnejši in za gospodarstvo bolj ugoden in tudi glede koalicijske pogodbe je v temu interesu, da se ta naredi neko predvidljivo in stabilno poslovno okolje. Tako da, in v končni fazi je pa za potrošnika dostop do določenih spletnih vsebin na katere naj bi bil naročen tudi potem olajšano in izboljšano, tako da je tudi tole, glede na to da se predvideva, da se bo to poraslo na, če imam pravilno informacijo 14 % do leta 2020.

Tako da je vse v tej smeri. Toliko z moje strani, hvala.

Še kdo? Izvoli.