Govor

dr. Franc Trček

Hvala za besedo.

Mi smo otroke starim staršem poslali pa smo vseeno v službi in vsebine se pretakajo… Dobro seveda gre za neko področje v katerem bi se človek spraševal zakaj šele sedaj? Seveda zaradi nekih interesov. Sami ste izrazili, da je potrebno še izpiliti, izčistiti neke definicije, kjer se lahko strinjamo. Seveda, obstaja neka cela vrsta odprtih zadev, ena je recimo varstvo podatkov.

Drugo vprašanje je seveda povezano z nečim, kar vsi poznamo ki malo nakupujemo digitalne vsebine, dinamično določanje cen, geo-tegirano določanje cen. Zdaj, človek nekako, če gleda kot potrošnik bi si želel, da gredo tovrstni napori tudi v tej smeri, ker pogosto se tudi oziroma prej praviloma kot izjemoma tudi tukaj dogaja, če si ti na nekem perifernem, manjšem trgu, da je dražje. Zdaj, evo, prihajam iz Bele krajine, v Beli krajini greste v trgovino pa je po navadi vse za tretjino dražje kot v prestolnici ali kje drugje. Tam imaš neko opravičilo dostave pri digitalnih vsebinah pa to opravičilo ravno ne drži, ker lahko delujejo neka biforkacijska/?/ načela. In tukaj bi nekako mogoče pričakoval malo več proaktivnosti Slovenije.

Zdaj, tukaj je tudi neko vprašanje kakšen bo ta odnos do geografskega blokiranja, seveda pa to nekako sprošča tudi neko, bom rekel, še nadaljnjo liberalizacijo trga, ker vemo, kdo ga obvladuje. Tukaj je dejansko preko palca polovica teh vsebin severnoameriškega / nerazumljivo/ izvora, kjer spet trčimo evo zdaj bomo imeli neko debato o kvotah, spet na neko tovrstno problematiko.

Seveda, eno vprašanje ki se pa tukaj nekako direktno mogoče tudi ne odpira, je pa kvaliteta teh vsebin. Veste, recimo jaz imam tasta, ki hoče gledati kakšne športne prenose potem se pa tam na Siolu tiste kockice pojavljajo in tako naprej, če vam zelo nazorno povem.

Skratka, da ne bom predlog, kako je tukaj zlasti glede geografskega blokiranja in seveda, če se gre v enotni digitalni trg nekako pričakujemo, da bodo cene bolj enotne, kot so bile, kaj bomo imeli, v petek bomo imeli neko nadaljevanje seje Komisije za javne finance kjer smo imeli dve oceni slovenskih bank, ki so strigle 50 %. Dostikrat imaš kaj takšnega tudi pri cenah nekako za iste izdelke. Plus temu seveda da imate potem še individualizirano, kot sem že prej omenjal, določanje cen. Kar celo včasih moji študentje težko razumejo dokler jim ne razložim, ki je pač seveda odvisno od nekega vašega e-vektorja kot potrošnika.

Toliko zaenkrat, hvala.