Govor

Pričenjam javno predstavitev mnenj o Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o medijih, ki jo je organiziral Odbor za kulturo kot matično delovno telo za obravnavo tega predloga zakona.

Odbor je odločil za organizacijo javne predstavitve mnenj sprejel na 1. nadaljevanju 6. redne seje 26. 11. 2015 na predlog predsednika odbora.

Pozdravljam vse prisotne udeleženke in udeležence javne predstavitve mnenj, predstavnike Ministrstva za kulturo, vse vabljene in predstavnike sredstev obveščanja.

Namen javne predstavitve mnenj je pridobiti mnenja in stališča strokovne in širše javnosti k navedenem predlogu kot podlago za obravnavo predloga zakona na matičnem delovnem telesu. Javna predstavitev mnenj naj bi podala odgovore na naslednja vprašanja:

1. Ali je za predlagano rešitev glede doseganja obveznega deleža kvot (70 %) deleža slovenske glasbe oziroma glasbene produkcije slovenskih ustvarjalcev in poustvarjalcev izključno ali večinsko izvajanje v slovenskem jeziku zagotovljena dovolj kvalitetna produkcija?

2. V kolikšni meri bodo uredniki morali poseči po arhivskih zbirkah slovenske glasbe, saj novela predvideva tudi, da mora vsaj četrtino deleža 70 % predstavljati slovenska glasba prvič predvajana pred dvema letoma?

Pri teh dveh vprašanjih pojasnjujem, da se 70 % delež nanaša na določbe obstoječega 86. člena, ki določa, da mora najmanj 20 % celodnevno predvajane glasbe vsakega radijskega in televizijskega programa biti slovenska glasba oziroma glasba produkcija slovenskih ustvarjalcev in poustvarjalcev. Ta delež vsednevno predvajane glasbe najmanj 40 % ko gre za vsak posamezni program RTV Slovenija, delež vsednevne predvajane glasbe pa naj znaša najmanj 25 %, ko gre za radijske in televizijske programe posebnega pomena. To posebej razlagam zaradi tega, ker je bilo v zvezi z imenovanje 70 % deleža slovenske glasbe nekaj vprašanj oziroma potrebe po dodatnem pojasnilu.

3. Ali je smiselno v zakonu po imenu naslavljati točno določene radijske in televizijske programe oziroma ali naj bi bilo bolje zakonsko dikcijo oblikovati bolj sistemsko?

4. Kakšno finančno in kadrovsko obremenitev bo za medijske hiše in agencijo, ki izvaja nadzor, pomenilo merjenje doseganja kvot na način kot je zastavljen?

5. Kakšno je stališče nadzornih organov glede možnosti izvajanja sistema merjenja oziroma nadzorovanja kot je zastavljen in ali so sankcije s strani agencije, ki so opredeljene v primeru kršitve dovolj učinkovito domišljene oziroma primerljive s siceršnjimi inšpekcijskimi ukrepi na drugih področjih?

Razprava bo potekala tudi o drugih vsebinah predlaganih s strani vabljenih.

Še nekaj tehničnih napotkov. Uvodno predstavitev predloga zakona bo v imenu predlagatelja podala ministrica za kulturo mag. Lilijana Bizjak-Mlakar. Uvodnemu delu bo sledila razprava ter vprašanja in komentarji udeleženk in udeležencev. Vse, ki bi radi razpravljali, prosim, da izpolnite prijavnice k razpravi, ki jo imate pred seboj na klopeh ter jo oddate meni oziroma mojim strokovnim sodelavcem, tako da bom lahko vsako napovedano razpravljavko ali razpravljavca tudi predstavil. Vse razpravljavce prosim, da svoje razprave omejijo na največ 7 minut.

Odmor ni predviden. Obveščam pa vas, da se med potekom predstavitve mnenj lahko v avli pred dvorano lahko postrežete s pijačo.

Prehajamo na uvodno predstavitev predloga zakona. K besedi vabim gospo ministrico mag. Julijano Bizjak Mlakar.