Hvala lepa za besedo.
Mi smo ta predlog zakona pogledali tako kot vsakega drugega, v skladu z našimi nalogami in smo ugotovili, da je treba določene stvari še malo pojasniti, kaj izčistiti, dali pa smo tudi nekaj nomotehničnih pripomb.
K 1. členu imamo pripombe, k 2. členu ne. K 1. členu smo nomotehnično poudarili, da je treba tudi ta člen nasloviti. Delno bolj vsebinsko gre pa za vprašanje v prvem odstavku namreč, na kakšnem območju bo vojska opravljala pooblastila iz tega zakona? Ker zakon pravi, da naj bi izvajala pri širšem varovanju državne meje vendar pa se pri tem sklicuje na četrti odstavek, 37. člena Zakona o obrambi, ki pa govori o varovanju državne meje v notranjosti državnega ozemlja. Po našem mnenju bi bilo treba to izčistiti ali gre samo za mejo ali tudi širše.
Nadaljnje; ker celotni zakon govori samo o vojski se je treba tudi iztega predloga zakona črtati besede "pripadniki". Odveč je beseda "izjemoma", ker že sam zakon je zapisan tako, da seveda gre za nenavadne zadeve.
Ustavili smo se tudi pri vprašanju ali gre pri temu zakonu za pooblastila ali tudi za naloge. PO našem mnenju namreč so našteta samo pooblastila. Če jih primerjamo z Zakonom o nalogah in pooblastilih policije, na katerega se obrazložitev sklicuje pa ugotovimo, da v 33. členu, ki opredeljuje policijska pooblastila so zajeta samo da smejo policisti opozarjati in začasno omejevati gibanje oseb in pa seveda zadnja alineja, ki zajame vse druge stvari, in sicer da morajo policisti izvajati druga policijska pooblastila, določena v zakonih.
Če gre v primeru, ki ga obravnava ta predlog zakona, v primeru, da napotovanja in sodelovanja pri obvladovanju skupin in množic, za pooblastila zajeta v zadnji alineji 33. člena Zakona o policiji potem je zadeva dokaj urejena. Sicer, če gre pa tud iv temu primeru za naloge ali za kaj drugega pa je treba to še posebej seveda pojasniti. Te terminološke zadrege so namreč zelo pomembne pri naslednjem vprašanju, ki ga mi nismo mogli izčistiti namreč ali vojska v teh primerih lahko uporabi prisilna sredstva ali ne. To gradivo na to ne daje odgovora.
Po tretjem odstavku, ki pa pravi, da o opravljenih pooblastilih mora vojska nemudoma obvestiti policijo pa tudi se nam je zastavilo vprašanje ali vojska to počne šele post festum, ko je opravila vse te naloge ni to po našem razumevanju pomeni, da svoja pooblastila opravlja popolnoma samostojno ali pa gre v temu primeru za neke vrste sodelovanja s policijo na kar navaja tudi obrazložitev in sicer, da se, bom rekla, obveščajo, poročajo že vmes. V tem slednjem primeru pa je po našem mnenju treba jasno zapisati, če ni drugega razloga, da tako rečem, kdo je glavni, kdo je poveljujoči.
Glede četrtega odstavka skorajda ne nomotehnična zadeva. Člen namreč pravi, da naj Državni zbor določi rok, po našem mnenju je tudi ta rok določen na predlog vlade in smo v našem mnenju še sugerirali kako v bistvu naj bi se ta člen sploh glasil in sicer, da Državni zbor v aktu iz prvega odstavka, to pomeni, da ga sprejema tudi z večino vseh določi ta rok v katerem lahko vojska izvaja ta pooblastila in pa tudi da se glede podaljšanja tega roka, da se lahko podaljša pod istimi pogoji, to pomeni, da predlaga Vlada ko ugotovi, da gre za izjemne razmere.
Toliko zaenkrat, hvala lepa.