Hvala za besedo, gospod predsednik.
Z vidika Ministrstva za zdravje oziroma področje zdravja je pri predlogu deklaracije o usmeritvah za delovanje Republike Slovenije v institucijah Evropske unije v obdobju julij 2014 do december 2015 potrebno opredeliti predvsem naslednje prednostne naloge: prvič – ukrepi in aktivnosti Evropske unije na področju sistemov zdravstvenega varstva, ki jih vidimo, kot ukrepe in aktivnosti tudi v smislu doseganja strategije EU 2020, ki so usmerjeni predvsem v podporo državam članicam pri zagotavljanju vzdržnih in hkrati tudi učinkovitih sistemov zdravstvenega varstva ter varovanju in izboljšanju varovanja zdravja prebivalstva. V teh procesih Slovenija že aktivno sodeluje, pri čemer zahtevamo, da so ukrepi in aktivnosti namenjeni predvsem zmanjševanju razlik, preprečevanju in obvladovanju nenalezljivih kroničnih bolezni, pri čemer se lahko pohvalimo oziroma posebej poudarimo, da je za Slovenijo pomembno evropsko sodelovanje na področju obvladovanja raka, kjer tudi Slovenija vodi nov skupni ukrep, katerega cilje je pripraviti evropske smernice za izboljšanje celovite kakovosti pri obvladovanju raka. Prav tako smo dejavni tudi na področju zmanjševanja škode zaradi uživanja alkohola. Še posebej na področju zmanjševanja finančne dostopnosti alkohola in nadaljnjega omejevanja čezmejnega oglaševanja in trženja alkoholnih pijač. Slovenija se bo vključevala tudi v druge skupne ukrepe in podpirala aktivnosti na področju javnega zdravja, ki bodo imeli dodano vrednost za nacionalna prizadevanja pri promociji zdravja in preprečevanju bolezni.
Naslednji ukrep oziroma pomembna točka v tej resoluciji je ukrep za obvladovanje izbruhov nalezljivih bolezni, kot so na primer gripa, nedavno ebola in zajezitev antimikrobne rezistence, kjer je potrebno sodelovanje in usklajevanje ukrepov med posameznimi državami članicami. Ker je Slovenija že vseskozi dejavna tudi pri koordinaciji vseh drugih ukrepov za zajezitev in obvladovanje le-teh bolezni. Dobra koordinacija znotraj Unije in upoštevanje solidarnosti sta zelo pomembni za obvladovanje zdravstvenih nevarnosti, ki imajo lahko zelo velik vpliv na celotno zdravje, gospodarstvo in tudi gibalno varnost in globalno varnost celotnega prebivalstva oziroma celotne Evropske unije. Tretji pomemben element je vključevanje v prihodnje razprave in dejavnosti v zvezi z uresničevanjem čezmejnega zdravstvenega varstva, v skladu z direktivo 2011/24-EU, izboljšanjem dostopnosti do boljše in varnejše zdravstvene obravnave, kakor tudi širše na področju sodelovanja zdravstvenih sistemov držav članic. Četrti pomemben element je, da smo že zdaj v Svetu v okviru italijanskega predsedstva, ki se z novim letom oziroma 31. januarjem letos končuje, obravnavali tudi dva zakonodajna predloga s področja medicinskih pripomočkov in sicer gre za uredbo o medicinskih pripomočkih in uredbo o in vitro medicinskih pripomočkih v zvezi s čimer se je po zadnjem zasedanju Sveta EPSCO, ki je bil nedavno, torej 1. 12. v Bruslju izkazalo, da bo zaradi obsežnosti pa tudi zahtevnosti določb potrebno nadaljevati razpravo tudi v okviru latvijskega predsedovanja in je svet tako sprejel samo nekaj med ne končno, temveč pa neko poročilo, ki ga bo predal Latviji, ki začenja predsedovanje s 1. januarjem 2015. Slovenija bo v tem sklopu še naprej podpirala osnovne namene in cilje predlaganih uredb v medicinskih pripomočkih in si prizadevale, da se zaradi doseganje temeljnih ciljev revizije zakonodaje na tem področju nekatere rešitve celo izboljšajo, zlasti z vidika majhnih trgov in majhnih držav.
Peti pomembni element je, da je potrebno nadaljevati razpravo o predlogu direktive Evropskega parlamenta in Sveta o preglednosti ukrepov, ki urejajo cene zdravil, za uporabo v humani medicini in njihovo vključitev v področje nacionalnih sistemov zdravstvenega zavarovanja, ki urejajo področje cen zdravil in povračila iz javnih sredstev. Kajti ta predlog, kar se je izkazalo, prav na tem zadnjem zasedanju sveta EPSCO za večino držav člani ni sprejemljiv, saj ocenjujejo, da ogroža načelo subsidiarnosti. In še zadnji pomemben element je, da si je za Slovenijo izrecnega pomena obvladovanje stroškov za zdravila, zlasti z vidika naše majhnosti in ekonomije in dostopnosti novih, inovativnih zdravil, za katera vemo, da so zelo draga in niso zanimiva za proizvajalce, ker je tržišče majhno. Zaradi tega si bomo prizadevali tudi naprej za uporabo vseh obstoječih mehanizmov in mrež, predvsem na tem področju problematike in seveda skušali … / nerazumljivo / zagotoviti, da bi tudi države, ki imajo majhne trge imele enak dostop do inovativnih in dragih zdravil. Hvala.