Vsem prav lep pozdrav!
Varnost je ena sama, nedeljiva in varnost je tista vrednota katere pomen postane jasen vsakomur, žal, šele takrat, ko to izgubi. Podobno je kot z zdravjem. Takrat, ko to izgubimo nam postane žal. Zato je seveda bistveno, da ko gre za varnost ravnamo pravočasno, ravnamo razumno in ravnamo odgovorno. Odgovorno do vseh tistih, ki so nam zaupali na volitvah svoj glas, da v njihovem imenu odločamo, da v njihovem imenu nadzorujemo, in da v njihovem imenu sprejemamo odločitve, ki so v dobro vseh. Če je bil kaj presenečenje zaprtega dela seje je bil to, da je največja vladna stranka napovedala, da sicer soglasno potrjenega predloga zaključkov in sklepov, ki so javni, Komisija za nadzor varnostnih obveščevalnih služb ne bo podprla. Če je s tem SMC hotela dati v javnost tik pred volitvami zelo jasen signal, da je zaupati novim obrazom skrajno neodgovorno, kajti ti ne razumejo kaj pomeni odgovornost niti ne razumejo kaj pomeni varnost svojih državljank in državljanov, potem jim je to s tem seveda uspelo. Če je bilo kaj drugega, jim izrekam samo sožalje.
Komisija za nadzor varnostnih in obveščevalnih služb je temi migrantov, ilegalnih migracij ali pa, če želite, invazij radikalnega islama na Evropo, posvetila zagotovo največ časa od vseh tem, ki jih je obravnavala v celotnem mandatu, pa tudi v minulem letu. Samo ena tema je, gospe in gospodje, ki oblikuje na novo Evropo, ki oblikuje politiko posameznih držav povsem drugače kot je bila doslej, ki preoblikuje politično areno posameznih držav, kar so dokazale volitve v sosednji Avstriji, na Madžarskem, Češkem, itn., tudi v Italiji, če želite. To je tema ilegalnih migracij ali invazija radikalnega islama na Evropo. In varnosti. Varnosti, ki je s tem neizpodbojno povezana, varnosti, ki jo ogrožajo ne samo teroristični napadi, ampak tudi vsakodnevno nasilništvo in nasilje nad otroki, nad šolarji, nad ženskami, nad vsemi pripadniki šibkejših skupin, ki jih ilegalni migranti ali pa tisti, ki sodelujejo v mreži radikalnega islama v Evropi dnevno izvajajo. To je nekaj kar bi nas moralo skrbeti vse in v komisiji nas tudi je skrbelo. Gospe in gospodje, to ni nekaj kar bi bilo izven pristojnosti te komisije, kot zmotno ali pa lažno, saj niso neumni, govori SMC. To je temeljna pristojnost te komisije. Vprašanje varnosti. Vprašanje ilegalnih migracij in njihovega udora na ozemlje Evropske unije je še kako tudi igra tajnih služb. Točno se ve, da je tiste prve skupine in njihove voditelje pač usmerjala, da ne rečem, trenirala tudi turška tajna služba. Ali vi veste, da turška tajna služba ima samo na ozemlju Evropske unije, tudi Nemčije, če želite, več članov kot jih ima vsa nemška varnostna služba za nadzor ustavne ureditve. O tem sem že govoril na tiskovnih konferencah po sejah Komisije za nadzor varnostnih obveščevalnih služb. To ni noben silen tajni podatek, da ne bo kakšne zmotne domneve. Ali se zavedate, da ima tudi Iran prisotne tajne službe v Evropi, ki imajo svoje interese, ki imajo svoje cilje, in ki seveda tudi delujejo na vso to množico in jo usmerjajo. Ti ljudje, ki prihajajo, ne prihajajo zaradi vojn, ker to je pač tista stara laž, ki smo jo poslušali pred nekaj leti. Nikoli nisem verjel, jaz sem rekel, ni nobenih beguncev, samo migranti so. Danes poganja migrante politični interes, poganjajo jih tajne službe, igre tajnih služb, poganja jih denar finančnih špekulantov, ti pa Soros, poganjajo jih arabski šejki in pa njihov denar. Vse to skupaj predstavlja varnostni izziv za Evropo s kakršnim se še ni soočila in na katerega žal do današnjega dne še vedno ni poiskala pravega odgovora. To je tisti varnostni izziv za Slovenijo, znotraj katerega je Slovenija morala delovati zadnjih nekaj let in pri katerem je žal obstoječa Vlada padla na celi črti, ker je spustila pol milijona ilegalnih migrantov nepreverjenih preko Slovenije in s tem ogrozila ne samo Slovenijo, ampak celotno Evropsko unijo, zaradi tega imamo danes spet mejo, kontrolo proti Avstriji, zaradi tega oni tudi vztrajajo, ker se zavedajo trenutka v katerem se nahajamo in ta trenutek je iz varnostnega vidika izredno slab, ni pa presenečenje, če bo kdo spet to govoril, kajti na to so tudi službe in tudi jaz na tiskovnih konferencah večkrat opozarjal, seštevata se dva elementa, ki sta izredno slaba in sta alarmantna za Slovenijo in bistveno odstopata od tistega časa pred dvema letoma, zato so vse primerjave iz tega vidika zelo nesmiselne in tudi neumni. Razliki sta dve, danes migranti, ki prihajajo pač ne potujejo več iz Grčije navzgor proti Srbiji pa potem proti Madžarski ali Bolgariji, ko je enkrat Orban postavil ograjo, danes se je ves ta tok začel preusmerjati in se v glavnem usmerja proti Bosni in preko Bosne torej proti Sloveniji po najkrajši poti preko Hrvaške, premika se v tem trenutku samo na Balkanu več kot 50 tisoč ilegalnih migrantov, to ni moja ugotovitev, to je uradna izjava državnega sekretarja Boštjana Šefica na srečanju pač tistih, ki so nosilci izvršilne veje oblasti na področju notranje varnosti v Beogradu, večkratno ponovljena, potrdila jo je tudi ministrica za notranje zadeve. Balkanski tok ali pa, če želite balkanska pot, torej ne samo, da ni mrtva, ne samo, da je bila neskončna utvara, ki sem jo poslušal od vseh strani, da vprašanje migrantov je rešeno, to ni več tema, Evropa je varna, kje pa, še začelo se ni, za Slovenijo še žal še niti pošteno začelo ni. Proti Sloveniji v temle trenutku prihaja 50 tisoč ilegalnih migrantov, samo iz tega naslova, kapljajo preko meje, dnevni pritok je zdajle 20, 30, kakšen dan tudi več ljudi, ali veste, da je to preračunano na letni ravni, 10 tisoč ilegalnih migrantov, kar zmnožite, pa tok se seveda še hitro povečuje. Ampak to ni najhujše, najhujše gospe in gospodje je tisto kar bi moralo pa zadoneti kot največji možen alarm, Slovenija postaja ciljna dežela ilegalnih migrantov, danes po uradnih podatkih, več kot 85 % vseh ilegalnih migrantov, ki vstopi v Slovenijo, v Sloveniji tudi zaprosi za azil, to je čisto nekaj drugega kot so bile tiste, kot smo temu popularno rekli, Cerar ekspres migracije pred dvema, tremi leti, ko so samo čakali, da so šli naprej, ko so jim rekli, glejte Slovenija je lepa, bodite tukaj, ne, ne so rekli, uf je rdeča zvezda, socializem, adijo, mi gremo naprej ne, v bolj bogate države. Danes se na to ne gre več zanašati, danes so se stvari spremenile in to je ta drugi element o katerem govorim, povsod okoli nas so nastale ali pa nastajajo desne vlade, izvoljene so bile desne politične sile in kar je ključno za nas, za naš problem, da napovedujejo, da bodo ilegalni migrantne izgnale v izjemno velikem številu, Avstrija napoveduje 50 tisoč, Italija govori celo o 600 tisoč ilegalnih migrantih, ki naj bi jih izgnalo v naslednjih nekaj mesecih, ne misliti, da bodo ti ljudje čakali, ampak bodo pač poskušali verjetno, vsaj en del njih iti tja, kjer meje niso ustrezno zaščitene. In žal, če pogledamo samo sosedo Italijo, v Franciji Macron zaostruje zakonodajo, v tem trenutku, to bi morala narediti tudi Slovenija, vsaj izenačiti, če ne še bolj zaostriti kot to dela Francija. Švica ima tanke na meji, tam ne more nihče čez, Avstrija z vojsko dvakrat že pokazala, da »brenner« zapre v nekaj urah, nepredušno, neprebojno, ostane samo še Slovenija, tam se pa prosto sprehajajo gor in dol, ravno v petek sem bil na obisku pri zamejskih Slovencih na njihovo prošnjo in na prošnjo predstavnikov italijanske policije in njihovih sindikatov sem tudi njih sprejel na pogovor. Bilo je izjemno poučno, povedali so, da jim manjka 18 tisoč policistov, da enostavno ne obvladujejo več stvari, da tudi ne vedo koliko je v resnici legalnih migrantov, sploh na tistem območju. Nekatere imajo zabeležene, te številke so še v razumnih mejah, recimo, ampak potem obstajajo pa še druge, ki jih je še več, in jih sami imenujejo duhovi, ker sploh ne vedo kje so, kdo so, kaj so. To je izjemno varnostno tveganje povezano s kriminalom, tudi švercem orožja, ki je spet v pristojnosti Komisije za nadzor varnostnih in obveščevalnih služb v tistem delu, ko gre za sledenje za uporabo posebnih metod in sredstev. Tudi s tem smo se soočali, in smo ugotavljali v preteklosti, da tok iz Balkana predvsem potuje proti severu, proti Švedski, tam je recimo, kolikor vem, od novega leta bilo že 37 napadov z ročnimi bombami. Praktično vse iz območja nekdanjega Balkana in kjer, po nekaterih podatkih, tudi slovenska skladišča niso povesem izvzeta. To je zanimiv podatek, a ne.
No, pa še nekaj drugega je. Še hujšega. V zadnjem času se je pokazalo, da so, konkretno recimo ob italijanski Gorici ustavili avtomobile, nabite z orožjem, vojaškim orožje, ne s pištolami, kot bi bilo namenjeno verjetno kakšnim gangsterskim obračunavanjem, za klasični kriminal, ampak nabitih z avtomatskim vojaškim orožjem, s kalašnikovkami, z naboji, posebnimi naboji, z eksplozivnimi sredstvi, z vsem, kar si najslabšega lahko samo zamislite. To je očitno namenjeno terorizmu. Po nekaterih podatkih naj bi bilo to namenjeno v Španijo, po drugih v Francijo, po tretjih kar tam v Italijo takoj za slovensko mejo. Vsekakor gre to za proces, ki ga ne gre ne podcenjevati ne kakorkoli se iz tega delati norca. Daleč od tega. Gospe in gospodje, danes se sooča Slovenija z varnostnimi izzivi, ki so neprimerljivo večji, kot so bili kadarkoli od osamosvojitve naprej. Danes so varnostni izzivi zaradi ilegalnih migrantov ali pa če želite invazije radikalnega islama na Evropo, kajti to je ena in ista stvar, med seboj prepletena, pa naj jo loči kdor jo more, ti varnostni izzivi so mnogo večji, kot so bili pred dvema letoma. Pa naj se sliši še tako drugače, samo takrat so ljudje videli tisto maso, ampak tista masa je hotela naprej, tiste pol milijona so samo čakali, da bodo šli naprej. Danes, ti, ki prihajajo, nameravajo tukaj tudi ostati. Tukaj dajo vlogo za azil, ker je Slovenija tukaj zaspala, ker Slovenija ni zaostrila dovolj zakonodaje, ker Slovenija ni dovolj postavila ograje, ker Slovenija ni dovolj zaostrila politike do ilegalnih migracij, tako kot bi morala. Razlogov za to je veliko, seveda, temeljni in osnovni je odsotnost politične volje. Ampak, v Komisiji za nadzor varnostnih in obveščevalnih služb smo na to opozarjali, opozarjali smo pravočasno, opozarjali smo kaj je treba narediti in ravno včeraj sem zasledil stavek od aktualnega predsednika vlade, ki je izredno pomemben: Potrebno se je pravočasno pripraviti. Samo ploskal bi. Ampak, gospe in gospodje, ta stavek smo v Komisiji za nadzor varnostnih in obveščevalnih služb izrekli sredi leta 2015, pred tremi leti. Ne samo izrekli, tudi sprejeli smo ga kot sklep, kot predlog za obravnavo na seji Državnega zbora, ki je potem ta moj predlog, ki ga je potrdila soglasno, poudarjam, komisija, tudi praktično povsem soglasno podprli, brez glasu proti. Da je treba spremeniti politike, da je potrebno bistveno več sredstev zagotoviti za varnost. Se je nekaj premaknilo, na področju policije je danes situacija boljša, bila so zagotovljena dodatne sredstva, tam je ta naloga v veliki meri bila opravljena, potrebno bo še zagotoviti določene kadrovske okrepitve. Mnogo slabša je situacija pri vseh ostalih delih. To sem povedal že na zaprtem delu seje. Na odprtem ne bom vsega ponovno razlagal, iz mnogih razlogov, predvsem zato, ker želim Sloveniji samo dobro, ampak naj opozorim samo na eno stvar. Vsi tisti, ki vpijejo: pridite begunci, odprimo mejo, odstranimo žico, kar mimogrede še v teh dneh zahtevajo iz SD, Marjan Šarec, Levica pa morda še kdo, vsi tisti se morajo zavedati kakšen napor predstavlja sedanje stanje za varnostne in obveščevalne službe. Če pride nepreverjen posameznik na ozemlje Republike Slovenije, tu da vlogo za azil, ne samo da živi do konca postopka, tudi če se ga potem odslovi, na stroške Republike Slovenije, ki so ogromni, po uradnih ugotovitvah Računskega sodišča gre za 1.963 evrov na mesec, ampak kar je še huje, potrebno ga je nadzorovati. Za nadzorovanje ene same sumljive osebe, vemo pa, da sedajle po balkanski poti, prav preko vahabitskih centrov v Bosni, prihajajo med drugim tudi vojaki ISIS, klavci, teroristi, navajeni ubijanja, ki so dol uprizorili svojo smrt, svoje izginotje in se pod lažnimi podatki poskušajo vrniti v Evropo. Se pravi, previdnost je ne samo na mestu, ampak nujna, brezpogojna. Za nadzor enega takega posameznika potrebujete 5 ljudi 24 ur dnevno, najmanj 4, v principu pa 5. To se pravi, če se jih samo tisoč spusti na ozemlje Republike Slovenije, pa jih je tisoč v tem trenutku že tu, bi potrebovali v teh službah 5 tisoč ljudi za njihov stalni nadzor. Koliko jih imamo? Verjetno veste iz zaprtega dela, če ste prebrali gradivo. To se pravi, smo na tisti točki, kjer je bila Francija in Španija pred približno dvema letoma, ko so njihove službe rekle, poglejte, število tistih, ki jih moramo nadzorovati postaja preveliko, je neobvladljivo. In potem se je tam tudi začelo dogajati marsikaj, tudi hudo tragičnega. Zaradi tega je treba stvari premisliti in pripraviti naprej. In danes bi Slovenija morala najmanj kar je narediti štiri stvari. Takoj odstopiti od sistema kvot in se pridružiti s tem tisti skupini okoli višegrajske grupacije, ki v tem trenutku šteje že okoli 10 držav. Morala bi sprejeti tisti amandma, ki ga je vaša ministrica predlagala enkrat že v tem državnem zboru, pa ste ga potem sami črtali ven iz zakona, da tisti, ki pride v Slovenijo preko varne države enostavno nima v Sloveniji pravice do azila, da se mu pač vloga avtomatično zavrne. To bi bilo izjemno pomembno. Okoli nas ni nobene vojne. V Sloveniji smo vedno bili pripravljeni pomagati vsakomur, ki je bil realen begunec, katerega življenje je bilo v sosednji državi ogroženo ali potencialno ogroženo ali je bila ogrožena njegova osebna integriteta. Sedaj pa ne gre za to. Ljudje prihajajo v Slovenijo preko cele vrste varnih držav. Sedaj tukaj pa prosijo za azil, ker so se seveda politike drugje zaostrile, ker so prišle desne vlade, ki ne samo, da so sprejele bistveno ostrejše ukrepe, ampak napovedujejo celo izgon tisti, ki so že tam. In Slovenija bi morala temu, najmanj ker je, slediti. Bi morala biti v bistvu proaktivna, bi morala biti celo bolj odločna kot sosedi, ker se nahaja na zelo občutljivem geografskem področju in obenem je zelo majhna, je zato zelo ranljiva. Nima vseh tistih kapacitet, ne financ, ne vsega, kar imajo nekatere druge države. In to bi moral biti tretji ukrep, zaostritev vse zakonodaje, povezane z migracijami, s pravicami, ki iz tega izhajajo, z vsem, na najmanj tak nivo kot je najostrejši nivo sedaj v sosednjih državah, kjer dobesedno dnevno zaostrujejo te zakone in sprejemajo nove in nove. In potem je še nekaj, prehod meje bi bilo potrebno ustrezno sankcionirati. Sedaj je prekršen. Tudi v Franciji je bil do nedavnega. Sedaj je Marcon predlagal, da postane to kaznivo dejanje, ker za seboj potegne številne druge pravne posledice. Tudi to bi morali v Sloveniji uveljaviti takoj, ker imamo skupno sosedo, Italijo, da se prepreči to, da bi postala Slovenija odlagališče za vse, ki bi pač bežali od drugod, ne zato, ker bi bili tam ogroženi, ampak zato, ker so tam kršili zakon. Tam obstajajo cela omrežja, ki so jih žal napolnile prav nevladne organizacije. To je posebna zgodba zase. O tem obstajajo številna pričevanja tajnih služb. Cele organizacije ljudi, ki niso nikjer prijavljeni, ki so jih nevladne organizacije, kao človekoljubne, da ne bom tegale komentiral, bi zelo grdo govoril, prešvercale v Italijo, tudi v Trst, mimo vstopnih točk Italije, in ti predstavljajo zdaj tako imenovane duhove o katerih sem prej govoril, in predstavljajo izjemno nevarno. So pa sestavni del organiziranega kriminala danes. To je največji prostor za organiziran kriminal, ki ga imamo, tukaj v bližini. Treba se je zavedati kakšne so posledice tega. Zato je tukaj angažiranje tajnih služb, varnostnih služb, vseh aparatov tako nujen in tudi upravičen. Tukaj ne gre samo za temeljno varnost, pa z vso odgovornostjo trdim, da imajo Slovenke in Slovenci pravico živeti mirno in v varni državi in v varni državi blaginje vzgajati svoje otroke in nobenega pravica nobenega tujca ne more biti na to pravica. Ampak poleg tega se je treba zavedati tudi razvojne komponente, ki jo ti varnostni izzivi nosijo s seboj. Poglejte, ko sem bil na obisku zdajle v Italiji, dve stvari moram priznati, da sta mi bili, pa to področje res dobro poznam, vendarle novi. Prvo, kako je zadeva tudi v Italiji prišla že do popolne blaznosti. Leve Vlade tam, verjeli ali ne, deželne in potem njihovi pač župani, si jemljejo pravico na osnovi nekega ustavnega člena po nujni pomoči ob izjemnih dogodkih višje usode, za vulkanske izbruhe, za velike potrese, povodni in podobno, ampak en tak člen imajo v Ustavi, da na osnovi tega člena, če ti recimo imaš v hiši dve stanovanji, v eni živiš ti, eno imaš pripravljeno za otroke, ti kar z dekreto mi tisti drugo stanovanje, ker je prazno, vselijo recimo petnajst ilegalnih migrantov, ki ti potem vse razbijejo, uničijo in podobno. Ali pa, če imaš dva objekta, pa sploh. Tukaj je seveda vprašanje kam je zdaj izginila pravica do zasebne lastnine, itn., stvari ki predstavljajo sam temelj Evropske unije, ampak to se dogaja, gospe in gospodje, tukaj zraven. Ampak veste kaj je še bolj pomembno, tudi za Slovenijo, jasno je, da kjer se naselijo migranti, je vrednost nepremičnin nula. Tistih nepremičnin nihče več ne vzame, tudi če so zastonj. To je dobesedno razlaščevanje, če želite, tudi naših zamejskih Slovencev, če se njim to dogaja, ker je še posebno vprašanje, kaj je tukaj počela slovenska Vlada do zdaj. No, ampak tisto kar je pa presenetljivo pa je, da tudi na zunanjih mejah teh področij, še kilometre stran, recimo primer je Monfalcone, pojdite vprašati gospo županjo, ki mi je to osebno povedala, pade cena nepremičnin tudi za 40 % ali več in pade cena podjetij tudi za 40 % ali več. Ali si predstavljate, da eno samo nekorektno, trdim, da celo protizakonito potezo, domnevam, da glede na ustavne norme Evrope, tudi protiustavno potezo, si ena Vlada lahko dovoli, da dejansko uniči nekomu 40 % čez noč njegovega premoženja. Zato ves čas opozarjam, da je vprašanje ilegalnih migracij tudi razvojno vprašanje in ker seveda tudi tukaj sodelujejo tajne službe pa varnostne službe, vsi v okviru svojih pristojnosti, je tudi zato to še kako v pristojnosti Komisije za nadzor varnostnih in obveščevalnih služb. Ravno tako kot ocena tistega temeljnega varnostnega ravnanja, ki izhaja iz pač sklepov, ki so javni in so pred vami. Naj povem samo zadnjega, komisija ugotavlja, da je bila postavitev mejnih ovir, žice po domače, vzdolž Schengenske meje pravilna odločitev. Žal nam je samo, da ni bila realizirana v celoti in povsod. Uraden podatek s katerim smo bili na seji seznanjeni je, da 85, 95, v nekaterih primerih pa 100 % ilegalnih migrantov gre čez samo tam kjer žice ni, čez žico gre res izjemoma, izjemoma komaj še kdo, to se pravi še kako preventivno deluje, pa se kljub temu najdejo neodgovorni posamezniki, prej sem jih naštel, SD, Levica, Marjan Šarec, levičarji, ki zahtevajo naj se to kar čez noč odstrani, naj se meje odprejo in naj Slovenija nosi posledice, gospe in gospodje, Slovenija, Slovenke in Slovenci, državljanke in državljani imajo vso pravico živeti varno in imajo pravico do blaginje, ne, da jim nekdo njihov denar, ne, da nekdo denar, ki ga ustvarja slovensko podjetništvo daje za ilegalne migrante in zato komisija kot nadzorno telo Državnega zbora izrecno izraža s temi sklepi tudi podporo policiji in slovenski vojski pri varovanju slovenske meje, ker je to v interesu varnost in v interesu nadaljnjega razvoja države Slovenije in njihovo skupno sodelovanje je izjemno pomembno, ker daje večje učinke kot bi bil kakršenkoli ločen nastop, pa kljub temu je prej predstavnica SMC na zaprti seji rekla, da bodo glasovali proti, naj razume kdor more. Še enkrat povem, če je sporočilo tega, da se ne sme pod nobenim pogojem dati zaupanja na volitvah novim obrazom, ker so popolnoma neodgovorni, potem jim bo s tem načinom dela zagotovo uspelo. Komisija je seveda se v svojem delu dotikala še številnih drugih vprašanj, opozarjam samo na nekatere, ki imajo tudi lahko velike posledice, pa čeprav so neprimerljivo nižjega ranga od teh o katerih sem govoril, samo ena tema preoblikuje politične scene, političen prostor države, Evropsko unijo, vpliva na identiteto, na vprašanje ohranitve evropske civilizacije in nacionalnih držav, tu je vprašanje ilegalnih migracij in radikalne islamizacije, ampak poleg te teme je pa tukaj treba še opozoriti, da v Sloveniji žal še vedno obstajajo nekateri tajni akti, ki na komisiji niso bili dani na vpogled, kljub utemeljenim razlogom, kar ni dobro, to je nekaj kar bo potrebno ali na zakonodajni ravni, če je nujno ali pa sicer odpraviti enkrat za vselej, če ni učinkovitega nadzora, to dejansko pomeni, da nadzora ni, to se pravi tukaj izjem ne sme biti in tega, mislim te odgovornosti bi se res morali vsi zavedati. Poleg tega opozarjamo na varovanje tajnih podatkov, zdaj je situacija taka, da je ustavno sodišče razveljavilo nekatere člene zakona, ki je to urejal, nove rešitve niso bile sprejete. V komisiji smo večkrat na to opozarjali, pisali Vladi, dobivali zagotovila tudi predstavnikov tam ministrstev, da se bo to uredilo, žal se ni, to ima lahko velike posledice, lahko padejo tudi najtežji postopki za najhujša kazniva dejanja na slovenskih sodiščih in lahko se samo vprašate ali je res to komu cilj. Komisija opozarja tudi na odtekanje iz posameznih teh služb, varnostnih in obveščevalnih, tudi žal iz policije v javnost, odtekajo zaupni podatki, kar potem vpliva bistveno na učinkovitost dela teh služb. Opozarjamo na upoštevanje stališč služb, ko gre za sprejemanje ključnih odločitev, ne more si nekdo, ki je izvoljen na eno funkcijo privoščiti, da reče, da enega pomembnega poročila sploh ni pogledal oziroma se nanj požvižga, to je neodgovorno, to je nesprejemljivo, to se v demokratični državi ne sme dogajati. In potem je tukaj vprašanje sankcij, vprašanje tega kaj na osnovi naših ugotovitev storijo pristojni organi in institucije, opozarjamo, da ne v primeru utemeljenega suma pranja denarja v Novi Ljubljanski banki, ne v primeru pač vprašanja preiskave, ko gre za varnost, ne za kaznivo dejanje, ampak za varnost državljank in državljanov / izklop mikrofona/…