Govor

Miro Cerar

Hvala za vprašanje, spoštovani gospod poslanec. Naj najprej zelo jasno povem, da Vlada ni sprejela teh odločitev brez argumentacije. Vlada tudi ni podlegla nobenim lobističnim pritiskom, nobenim pritiskom interesnih skupin. Vlada je enostavno z razrešitvijo gospoda Nyberga in odpoklicem gospoda Manssona uveljavila zakonitost. Seveda je želja Vlade, in to spodbudo seveda smo dali tudi večkrat v javnih izjavah, da DUTB naprej normalno dela tako kot je to v skladu z zakonom, v skladu s poslanstvom te institucije in seveda strokovno primerno.

Vi veste, da smo razrešili gospoda predsednika upravnega odbora DUTB, gospod Nyberga zaradi kršitve dolžnosti članov upravnega odbora, pri čemer smo ravnali po 8. Členu zakona o ukrepih Republike Slovenije za krepitev stabilnosti bank. Glavnega izvršnega direktorja gospoda Manssona pa smo odpoklicali zaradi izgube zaupanja vanj, pri čemer smo ravnali v vlogi skupščine DUTB. V obeh primerih smo upoštevali njun položaj, njuna ravnanja in izkazane dokumente, dokaze, ki so bili podlaga za našo odločitev. Gospod Nyberg, ki je kršil dolžnost člana upravnega odbora DUTB, ker ni zagotovil uskladitve prejemkov vseh članov upravnega odbora DUTB z veljavno politiko prejemkov DUTB, ki jo je Vlada sprejela letos, 6. marca 2015, / nerazumljivo/ veljavna politika prejemkov je naložila DUTB dolžnost, da upravni odbor implementira to politiko v odločb v individualnih pogodbah, kar se seveda ni zgodilo na kar smo večkrat opozarjali, neuspešni. Gospod Nyberg je predvsem, če omenim glavno zadevo, kot predsednik upravnega odbora tik pred sprejemom nove pošiljke prejemkov DUTB, ki je bila že objavljena kot predlog v tistem času, to je bilo 13. Februarja 2015, podpisal aneks k pogodbi o zaposlitvi z izvršnim direktorjem, ki ni skladen niti s politiko prejemkov DUTB, ki jo je Vlada sprejela že leta 2013, 18. julija 2013 in ta omenjeni aneks je za obdobje 1. Avgusta 2014 do 30. Junija 2015, torej pretežno in v glavnem za nazaj, zvišal fiksni del prejemka gospoda Manssona za 80 %. Gre za 36,900 evrov bruto mesečno. Poleg tega je omogočil izplačilo tega prejemka za obdobje od 30. junija 2015, to je v naprej, kar pa je v nasprotju ne samo s politiko prejemkov kot velja, ampak tudi za splošni pravili nagrajevanja. S tem tudi jasno, sem rekel, je gospod Nyberg torej kot predsednik upravnega odbora prekršil svoje naloge in pri čemer se ni niti odzival na ustrezne pozive Ministrstva za finance. Poleg tega ni zagotovil, da bi se poslovanje DUTB vključila s prejemki v celoti uskladilo z zahtevami Računskega sodišča. Glede odpoklica gospoda Manssona pa naj rečem, da je Vlada o njegovem odpoklicu odločila zaradi izgube zaupanja in dejstvo, da se tudi pri njem kot članu upravnega odbora obstajali elementi nespoštovanja sklepov in aktov Vlade. Odpoklican je bil torej zaradi izgube zaupanja in za soodgovornost pri tem nespoštovanju sklepov, saj bi moral kot glavni izvršni direktor prav tako skrbeti za to, da družba posluje v skladu s predpisi, sklepi in akti Vlade. Naj še rečem, da seveda glede ostalih / nerazumljivo/ upravnega odbora, ni bilo izkazanih nobenih dokazov, da bi bilo storjeno kaj neposredno narobe, kakšna velika ali podobna kršitev. O tej zadevi s tem aneksom niso bili obveščeni, tako kot ni bilo obveščeno niti ministrstvo do pridobitve podatkov o konkretnih izplačilih ni bilo enostavno tudi ministrstvo informirano, zato niti ni moglo ukrepati, ker se to ni razkrilo, torej Ministrstvo za finance.

In naj poudarim za konec, da s temi razrešitvami smo odstranili tisto kar je bilo negativnega in omogočili, da DUTB normalno deluje naprej. Normalno pričakovanje je, da se bo delo z vsemi sedanjimi člani odbora, ki jim zaupamo, normalno nadaljevalo v skladu z zakonom in nalogami, ki jih imajo in seveda tukaj nikakor ne gre za nek politični obseg v delo DUTB ali še manj za kakšna lobistična pritiske, ki bi jim Vlada tukaj se priklonila, ampak enostavno za to, ponavljam, da zagotovimo zakonitost, odgovornost in transparentno delovanje te pomembne institucije.

Hvala lepa.