Govor

Hvala za besedo, gospod predsednik. V Združeni levici predlagamo umik točke z dnevnega reda, in sicer Odloka o strategiji upravljanja kapitalskih naložb države. Razlogi zakaj predlagamo ta umik so trije. Prvič, predlog kakršnega imamo sedaj na mizi ne omogoča izvrševanje določb iz zakona v SDH. Namreč, po 4., 11., 28., 7., 17. in 30. členu zakon o SDH določa, da mora strategija upravljanja državnih naložb imeti opredeljene tudi nefinančne cilje, ki konec kocev so bistveni pri odločanju o tem ali je neko podjetje strateško ali ni, in na kakšen način naj se ga upravlja. Namreč, neko podjetje ni strateško zato, ker je veliko, ampak je strateško zato, ker pač upravlja neke razvojne funkcije, neke nefinančne funkcije, ima pač neke nefinančne cilje upravljanja in je zato smiselno, da ostane v državni lasti. To pa v tej strategiji, ki jo imamo na mizi ni opredeljeno, niti neke tabelce ni, kjer bi bili ti cilji našteti in jasno opredeljena merila, po katerih naj se SDH kot upravitelj državnega premoženja ravna pri bodisi upravljanju ali prodaji teh podjetij. To je za nas prevelik manjko, da bi lahko strategijo spregledali in jo pač spustili v obravnavo. Poleg sta pa še dve drugi pomanjkljivosti. Po postopkovni plati najprej predlog ni bil usklajen z Zakonodajno-pravno službo, ki je opozorila na vrsto pomanjkljivosti, ampak vladna koalicija tukaj ni pripravila amandmajev in je predlog še sedaj neusklajen s priporočili Zakonodajno-pravne službe. Tretji razlog pa je, da so v odloku strategije kot temelj navedeni dokumenti, ki sploh še niso bili sprejeti. Tukaj govorim predvsem o strategiji zavarovalništva in bančništva, ki sta v bistvu nek vladni delovni gradivi, poslanci in poslanke pa jih niti nismo do bili v vpogled, niti nismo imeli možnosti, da bi se o njih izrekli, kaj šele odločali. Se pravi, za predpostavke te strategije lahko rečemo, da ne gre za nacionalno usklajene cilje, ampak za neka delovna gradiva Vlade, ki niso bili niti sprejeti, niti obravnavani, ampak strategija je kljub temu utemeljena na njih in jih jemlje kot za svoje predpostavke.

To je za nas nesprejemljivo in zato pač predlagamo iz vseh treh razlogov, se pravi prvič manjko nefinančnih ciljev, drugič, utemeljitev na dokumentih, ki še niso sprejeti in tretjič, neusklajenost z Zakonodajno-pravno službo, zato predlagamo, da se točka umakne z dnevnega reda in da se odpravi te nekonsistentnosti, ker ne nazadnje tu govorimo o več kot 11 milijardah državnega premoženja in neodgovorno bi bilo, da jih pač prepustimo strategiji na ta način, kot je sedaj pripravljena. Hvala.