Pričenjam 29. sejo Državnega zbora, ki je bila sklicana na podlagi prvega odstavka 57. člena Poslovnika.
Obveščen sem, da se današnje seje ne moreta udeležiti naslednji poslanki in poslanci: mag. Alenka Bratušek, gospa Jelka Godec od 14. ure, dr. Milan Brglez od 19-20. ure, mag. Matej Tonin od 20. ure dalje, gospod Jernej Vrtovec od 20. ure dalje, gospod Zvonko Lahko od 20. ure dalje, Luka Mesec od 19-21. ure, dr. Franc Trček do 12. ure, gospod Janez Janša, gospod Jože Tanko od 16. ure dalje, gospod Franc Laj in mag. Bojan Krajnc do 16. ure.
Na sejo sem vabil predsednika Vlade, ministrice in ministre ter generalno sekretarko vlade k 1. točki dnevnega reda, dr. Marka Novaka, predsednika Sodnega sveta k 21. tički dnevnega reda ter predstavnike vlade k vsem točkam dnevnega reda. Vse prisotne lepo pozdravljam.
Predno preidemo na določitev dnevnega reda seje, vas moram obvestiti, da je umrla gospa Marija Pozsonec poslanka Državnega zbora v mandatnem obdobju od leta 1992-2008. Prosim vas, da spomin nanjo počastimo z minuto molka. Ohranili jo bomo v dobrem spominu. / minuta molka/
Prehajamo na določitev dnevnega reda 29. seje državnega zbora. Predlog dnevnega reda ste prejeli v četrtek, 13. aprila 2017, s sklicem seje. O predlogu dnevnega reda bomo odločali v skladu s prvim odstavkom 64. člena Poslovnika državnega zbora.
Najprej prehajamo na obravnavo in odločali za umik. Poslanska skupina Združena levica Državnemu zboru predlaga, da z dnevnega reda 29. seje umakne 2. točko, to je Predlog Zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper po nujnem postopku. Predlog ste prejeli 19. 4. 2017 in je objavljen na e-klopi. Besedo ima predstavnik Poslanke skupine Združena levica, dr. Matej T. Vatovec.
Ja. Hvala predsednik!
Zdaj ta umik predlagamo iz dveh osnovnih razlogov. Prvi je ta, da se ta zakon sprejema prehitro po tem nujnem postopku, ki je res šel v skrajno skrajšanje rokov. Prva stvar je ta, da praktično že od začetka vse skupaj poteka zelo netransparentno in predvsem nedemokratično. Javna obravnava je trajala nekaj dni. Vlada zakon sprejela čez 12 ur. Potem je prišlo v Državni zbor, kjer je bil sprejet nujni postopek. Pred prazniki sklicana seja matičnega delovnega telesa. Po praznikih, torej takoj prvi dan po praznikih se je zgodila ta seja in zdaj v bistvu že dva dni za tem sprejemamo oziroma odločamo o tem zakonu prvi dan seje. To je eden od razlogov. Skratka, da se pretirano hiti s sprejemom tega zakona.
Drugi pa je ta, da pravzaprav niti nima vseh zahtevanih poslovniških predpisanih sestavi. Prva stvar je ta, da govorimo o zakonu, ki obravnava milijardno investicijo, ne vsebuje pa analizo vpliva na javne finance. In to, manjkajo praktično trije elementi. Prva je ta, da ni ocene nadomestila za dosegljivost, ki se bo podjetju 2TDK izplačevalo iz državnega proračuna. Torej, ne vemo koliko proračunskega denarja bo šlo za financiranje tega projekta. Druga stvar je, da ni ocene vseh ostalih prihodkov 2TDK iz naslova javnih dajatev recimo prihodki tule sploh niso ocenjeni in tudi ocene tega recimo koliko bi znašala taksa na pretovor so zelo variabilne od 10-18 milijonov tako, da moramo se pa tudi zavedati, da je odvisno ravno od teh novih pristojbin oziroma dajatev koliko bo tudi na drugi strani šlo iz proračuna. Tretja stvar je še ta, da zakon. določa pet vrst subvencij, ki gredo družbi 2TDK in nihče pa še v tem trenutku ne ve kakšen drugi tir bo ta 2TDK pravzaprav sploh gradil. Investicijskega elaborata ni. Tisti poslanci, ki so člani KNJF so videli neke stare elaborate, ki niso baje več aktualni. V odmevih pa tudi na odboru v torek smo slišali, da se razmišlja tudi o gradnji dvotirne proge. Cel kup stvari je še v zraku in definitivno zakona, ki nima in tudi projekta, ki še nima zaprte finančne konstrukcije na tak način ne moremo sprejeti. Vlada nima niti B plana. Recimo, če bi Madžarska zahtevala nekaj na kar Slovenija ne more pristati. Mislim, da je do 14. junija torej do tistega datuma, ki je pretveza za to, da se ta zakon sprejeme torej razpis Evropske unije bi lahko tudi te stvari vse dorekli, na tak način pa sprejemamo neki zakon, ki je praktično bianco menica za neko investicijo, ki je zelo primerljiv temu kar je bil poroštveni zakon za TEŠ 6, zaradi tega predlagamo, da se ta točka umakne iz dnevnega reda.