Govor

Hvala lepa, gospod predsednik.

Tudi hvala za vaša opozorila, samo niso potrebna. Jaz mislim, da je treba ob tako pomembni temi, ki jo na silo uvrščate na dnevni red, po vseh minimalnih standardih, tudi kar zadeva sklice izredne seje, je treba te dileme razčistiti. Točno v drugem razdelku piše, da je treba 21. člen Zakona o referendumu in ljudski iniciativi uporabiti smiselno ne nesmiselno, smiselno. In drugi odstavek to smiselnost določa še bolj precizno, drugi stavek tega drugega razdelka, ko pravi, da odloči Ustavno sodišče v sporu med predlagateljem in Državnim zborom takrat, ko se zavrne razpis referenduma. Za to, da se zavrne razpis referenduma pa morajo biti izpolnjeni nekateri pogoji. Najprej, gospod predsednik, mora biti v predpisanem roku zbranih 40 tisoč podpisov, najmanj 40 tisoč podpisov, in ti podpisi morajo biti najkasneje v naslednjih 7-ih dneh vloženi v Državni zbor. In na osnovi tega Državni zbor pripravi odlok o razpisu referenduma, o katerem glasuje Državni zbor. In v primeru, da Državni zbor referenduma ne izglasuje, sledi ustavni spor. Tako piše v drugem odstavku, drugem stavku drugega odstavka Ustavnega zakona. To, kar vi interpretirate je veljalo nekoč. Do zdaj, ko smo to sprejeli, velja tako. In sem že prej opozoril, da ne prejšnja vlada ne sedanja vlada, ki jo vodi ustavni pravnik Miro Cerar ni popravila Zakona o referendumu in ljudski iniciativi skladno s spremembo 90. člena Ustave. Niti tega nima v normativnem programu dela vlade, kar je še hujše, niti v programu tega nima. In s temi interpretacijami, ko se sklicujete na neke predpotopne odločbe, ki se nanašajo na drugačno referendumsko ureditev posegate in anulirate to kar je zapisano v ustavnem zakonu. Določba ustavnega zakona glede zavrnitve referenduma, gospod predsednik, se uporablja neposredno, jo ni možno nesmiselno interpretirati, jo ni možno razširiti… / znak za konec razprave/, je zelo decidirana in zelo natančno pravi, da je to možno. Mi moramo najprej priti do odloka o razpisu referenduma, da boste lahko to zadevo zavrnili. Ne moremo tega drugače narediti in edini dokument, ki ga lahko zavrnemo je odlok iz 108. člena Poslovnika Državnega zbora. Tudi sklicevanje na 64. člen je nesmiselno, ker tam je tudi določba… / znak za konec razprave/ v enem delu, ki pravi, da ni možno zavrniti razpisa oziroma seje, če jo skliče opozicija. V tem primeru je dve tretjine sklicateljev, podpisnikov zahteve iz koalicije… / izklop mikrofona/