Govor

Milan Brglez

Zdaj s tem ponavljate tisto zahtevo, ki ste jo pravzaprav že postavili z zahtevo za umik točke z dnevnega reda, na katero ste dobili zelo jasen odgovor, in to obširen odgovor. Bom povzel tiste bistvene stvari v tem odgovoru. Najprej, obstaja dejstvo, da je skupina poslancev vložila predlog sklepa, sam pa sem na podlagi 41. člena Poslovnika Državnega zbora ta sklep dodelil v obravnavo matičnemu delovnemu telesu ter na podlagi 27. člena Poslovnika Državnega zbora tudi Zakonodajno-pravni službi, ki je dala mnenje o skladnosti predloga sklepa z ustavo in pravnim sistemom ter ugotovila, da je skladen z določbami ustave in Ustavnega zakona. Sam nimam pristojnosti, da tega ne bi storil oziroma da bi samovoljno presojal, ali je v nasprotju z ustavo in da zaradi tega ne izpolnjuje pogojev za obravnavo na seji Državnega zbora. O tem lahko odloči samo Državni zbor in o tem bo na današnji seji, če bo sklep sprejet ali pa ne sprejet, odločil Državni zbor. Mnenje ZPS-a mi je lahko v tem primeru zgolj v oporo. ZPS je predlog sklepa proučil z vidika skladnosti z ustavo in pravnim sistemom ter ugotovil, da ima predlog sklepa pravno podlago v določbi četrte alineje drugega odstavka 90. člena ustave v povezavi z drugim odstavkom drugega razdelka Ustavnega zakona o spremembah 90., 97. in 99. člena ustave, v skladu s katerim Državni zbor zavrne razpis referenduma o zakonu, če meni, da se z zakonom odpravljajo protiustavnosti na področju človekovih pravic in temeljnih svoboščin ali druga protiustavnost.

Glede zakonskega roka za sprejem sklepa pa velja. Predlog sklepa se nanaša na pobudo volivcev za vložitev zahteve za razpis zakonodajnega referenduma o Zakonu o zakonski zvezi in družinskih razmerjih varianta D, ki ga je Državni zbor sprejel na seji dne 3. 3. 2015. Glede te pobude sem po ugotovitvi, da je bila vložena v skladu z zakonom določil koledarski rok v katerem se zbirajo podpisi volivcev za podporo zahtevi za razpis referenduma in sicer tako, da je prvi dan roka ponedeljek, 23. 3. 2015, zadnji 35. dan pa nedelja, 26. 4. 2015. Ob smiselni uporabi določbe prvega in drugega odstavka 21 . člena Zakona o referendumu in ljudski iniciativi, ki jo do uskladitve zakona o referendumu in ljudski iniciativi s spremembami Ustave določa drugi odstavek drugega razdelka ustavnega zakona o spremembah 90., 97. in 99. člena Ustave, lahko Državni zbor sprejme sklep o zavrnitvi razpisa referenduma že v času zbiranja podpisov v podporo referendumski zahtevi, najkasneje pa v 7-ih dneh po vložitvi zahteve za razpis referenduma. Predlog sklepa je torej po mnenju ZPS-a v navedenih pogledih skladen z zgoraj citiranimi odločbami Ustave in ustavnega zakona.

Zdaj, če hočete še dodatno utemeljitev. Že prvi stavek drugega odstavka, drugega razdelka ustavnega zakona do uskladitve Zakona o referendumu in ljudski iniciativi z Ustavo, z ustavno spremembo določa, da se določbe materialnega dela ustavne spremembe, to je 1. člena ustavnega zakona uporabijo neposredno ob smiselni uporabi Zakona o referendumu in ljudski iniciativi. Drugi stavek pa prav tako oziroma še dodatno določa, da se v prehodnem obdobju 21. člen Zakona o referendumu in ljudski iniciativi smiselno uporablja tako, da Ustavno sodišče odloči o sporu med predlagateljem referenduma in Državnim zborom, ki zavrne razpis referenduma.

Zdaj, tisti, ki bo na koncu odločil v tem sporu je Ustavno sodišče. In na podlagi vsega tega, mislim da so te predpostavke, ki so potrebne za to, da je ta točka na dnevnem redu in da se o tem danes odloča, izpolnjene.

Drugo. Opozarjam, drugo postopkovno, na drugo temo.

Gospod Jože Tanko.