Hvala lepa gospod predsednik. Preden glasujemo o dnevnem redu te izredne seje Državnega zbora, bi bilo dobro, da se razčistijo tudi vse procesne predpostavke, ki omogočajo uvrstitev točk na dnevni red seje Državnega zbora. Jaz sem vas na neobstoj možnosti za uvrstitev 2. točke dnevnega reda na sejo Državnega zbora obvestil že na kolegiju pred dvema dnevoma. Kljub temu ste vztrajali, da se ta točka uvrsti na dnevni red. Glede na to, da se je v tem obdobju spremenila ustava v 90. členu, ki ureja referendumsko ureditev, in je bil ta člen umeščen z Ustavnim zakonom, ki ga je treba upoštevati neposredno – s tem Ustavnim zakonom se je v drugem odstavku povozilo 21. člen Zakona o referendumu in ljudski iniciativi. In v tem drugem odstavku oziroma v drugem razdelku Ustavnega zakona je določeno, da do uskladitve Zakona o referendumu in ljudski iniciativi se 21. člen Zakona o referendumu in ljudski iniciativi smiselno uporablja tako, da "Ustavno sodišče odloči o sporu med predlagateljem referenduma in Državnim zborom, ki zavrne razpis referenduma o zakonu." Torej, s to neposredno določbo ni možno poseči v postopek zbiranja podpisov, ki ste ga odredili - to bi lahko najbrž tudi sami naredili, ne rabite sklepa Državnega zbora -, ne morete poseči zato, ker Državni zbor še ni odločal o razpisu referenduma, torej ni zavrnil Odloka o razpisu referenduma. In glede na to, da prejšnja Vlada – ta določba Ustavnega zakona velja od 31. maja 2013 –, ne Vlada Alenke Bratušek niti Vlada Mira Cerarja v 7 mesecih nista pripravili ničesar za spremembo Zakona o referendumu in ljudski iniciativi, je pač treba to določbo iz Ustavnega zakona razumeti in uporabljati neposredno. In to, kar počnete, je pravzaprav kršitev ustavne določbe in Ustavnega zakona, s katerim je bila spremenjena referendumska odločitev.
Kar zadeva ostale stvari, gospod predsednik, pa je treba tudi upoštevati, da imamo več odločitev v Državnem zboru, tudi nekdanjih predsednikov Državnega zbora, recimo, tudi gospoda Gantarja, ki je zavrnil zahtevo, ki je izpolnjevala vse formalne pogoje, se pravi, zadostno število podpisov za sklic izredne seje, z dikcijo, da mora… / opozorilo za konec razprave/ biti tudi ustavnopravno dopustno. V tem primeru, ko drugi razdelek določa drugače, zadeva ustavno… / izklop mikrofona/